trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 75 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Mig själv
I ett försök att undkomma paniktankarna har jag börjat skriva om mig själv. Det blir långa haranger om vad jag har gjort hittills i livet. Berättelser där han är förbjuden. Jag försöker i alla fall förbjuda honom. Det går sådär. För han letar sig in. Han letar sig in överallt. Men det känns åtminstone okej. Det känns lite bättre än förut idag. Då ville jag bara sluta andas och försvinna. Nu vill jag i alla fall överleva kvällen. Även om jag vet att helvetesångesten är tillbaka i morgon bitti, som alltid, vill jag åtminstone ta mig dit.

Kommentarer

  • lina säger:

    Som du kämpar! Jag imponeras över att du går till jobbet, verkligen! Hoppas från djupet av mitt hjärta att du snart mår bättre. Du verkar vara en så fin människa. Massor av styrkekramar!!

    2014-01-13 | 19:00:36
  • Sofie säger:

    Följer din inre kamp som du beskriver här och tycker att du är en redig person som bearbetar sorg genom att skriva. Det kan dock finnas risk att man gräver ner sig djupare så jag tycker att det verkar bra att du skriver om dig själv ist för om honom.

    Stor styrkekram

    2014-01-13 | 20:29:47

Kommentera inlägget här: