trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 76 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Danska
Det finns så osannolikt många människor som talar danska på mitt jobb. Osannolikt många. Jag får kalla kårar och gråten stockar sig i halsen när jag råkar hamna i en position där jag inte kan gå undan utan måste sitta och lyssna när de talar klingande danska med varandra. Det kan tyckas som världens minsta grej, men det gör så satans ont. Det fullkomligt skär i mig. Förut har danska inneburit glädje. Jag har nästan blivit lite uppspelt när jag har hört någon tala danska. Nu gör det bara ont. Så fasansfullt jävla ont gör det.

Kommentarer

  • Michael säger:

    Fina du! Upplever det som att du kört fast (själv varit där, så kan känna igen det). Hoppas du inte tar illa upp att jag säger så. Du skall inte behöva må så här. Pratar du med någon regelbundet? Någon som kan hjälpa dig igenom komma vidare. Vet hur svårt det är ta till sig goda råd, när man är mitt uppe i alla sina känslor. All värme till dig. Kram

    Svar: Jag har kört fast. Fullkomligt. Jag ska träffa en psykiatriker på torsdag. Men jag vet inte hur jag ska komma loss. Han är överallt. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-14 | 13:19:27
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Anonym säger:

    Är de inte bättre att du ringer och pratar ut med hobom så han får veta hur du mår?

    2014-01-14 | 14:52:00
  • Rebecka L -Paparazzibecka säger:

    Hey! Före detta modeskribent för Modette.se, frilans och fitness och yoga freak, det är jag.
    Är du sugen på att se bilder och läsa om när jag lämnade allt bakom mig och flyttade till Australien, eller när jag sedan var tvungen att lämna landet och bar ut på nya äventyr?
    Följ med mig på min resa i South East Asia och allt som händer i mitt liv.
    Just nu befinner jag mig i Phnom Penh men slänger upp så mycket som möjligt på min blogg från min resa... genom livet.
    xx
    PEACE, Rebecka L

    2014-01-14 | 15:34:38
    Bloggadress: http://paparazzibecka.blogg.se
  • Felix säger:

    En tanke jag fick, saknar du verkligen honom eller är det tryggheten du hade med honom som du saknar? Egentligen är det två helt olika saker även om de är ganska sätt sammansvetsade.
    Jag blev singel i början av sommaren och det blev lättare att komma över honom efter att ha insett att det inte var honom jag saknade, utan just tryggheten vi hade tillsammans.
    Jag bestämde mig för att leta efter denna trygghet på andra håll, visst blev det ibland fel i början med mycket fest och dumheter, men idag är jag starkare och mer trygg i mig själv. Jag vet var jag har mina vänner, jag känner att jag har kontrollen över mitt liv och jag kan ärligt säga att jag mår bättre nu än vad jag någonsin gjorde under förhållandet (vilket kanske i och för sig säger att förhållandet inte var det bästa..)
    Detta hjälpte mig iallafall.
    Ta hand om dig.

    2014-01-14 | 16:24:06
  • Anonym säger:

    Jag vet hur det känns. Mitt "ex" är från ett landskap med en väldigt tydlig identitet. Nu påminner allt om detta landskap, alla kommer därifrån, alla talar den dialekten etc. Det är förjävligt.

    2014-01-14 | 19:05:24
  • A säger:

    Jag har oxå ett hatlandskap! Det är ok.
    Stor kram ❤️❤️

    2014-01-14 | 21:20:00
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • J säger:

    Jag vill bara säga till skillnad från vissa andra att jag inte tror att det vore någon bra idé att höra av sig till honom, i alla fall inte just nu, eftersom du befinner dig i underläge och i affekt vilket gör att du inte riktigt är dig själv. Det skulle nog också bara förvärra panikkänslorna eftersom han troligtvis är avstängd i sina känslor nu.

    Tiden som du redan vet är det som kommer utkristallisera den du är så att du hittar dig själv igen, oavsett honom. Det är lite som visdomen att man inte behöver söka efter skatten jorden runt för hitta den, utan att den funnits i en själv hela tiden.
    Han tog inte med sig skatten när han gick, utan du har den inom dig.

    Stor kram

    2014-01-14 | 22:53:21
  • En av de övergivna säger:

    Jag har varit där. På dag ett. Dag 365. Dag 715... Jag är snart på dag 1095. 3 år. Skillnaden är att jag var 30. Förlovad. Gravid för tredje gången med första barnet. Du har inte kört fast. Sorg tar tid. En ofantlig tid. Men låt det göra det. Hellre sorg i flera år och fri för all framtid än evigt bitter och livslångt vingklippt. Jag vet hur den känns. Ångesten. Paniken. Saknaden. Den där jäkla saknaden. Och hoppet som emellanåt träder fram och försvårar allt. Men tillslut kommer det bli bra.. Det som folk inte förstår är hur outhärdlig den där tiden fram till dess stundtals kan vara. Men jag vet. Fortsätt skriva men bry dig inte om alla välmenande kommentarer om att du sitter fast. Du verkar högst ansvarstagande. Få förstår att sorgen måste få ta plats. Vår kultur kan inte bemöta sorg fullt ut. Vi tror att vi kan tänka oss lyckliga. Livet fungerar inte så. Vi måste få känna att vi sörjer, är svikna, arga, ledsna. Vi måste få upprepa det tills en dag då vi plötsligt själva tröttnar och börjar bli mer nyfikna på omgivningen än den inre sorgen.

    2014-01-15 | 00:19:14
  • I säger:

    Håller med ovanstående. Du har verkligen inte kört fast, det vill jag verkligen inte att du tror. 4 månader är ingenting. Nada. Och du måste ge dig själv massa med credd för att du faktiskt tar dig upp ur sängen, äter mat, jobbar och går och lägger dig. Bara det är en seger i sig. Att du är ledsen dag in och dag ut, det är inte konstigt. Det kommer ta tid att bli hel och jag vill verkligen inte att du för vår eller för någon annans skull stressar på processen. Kämpa på som du så tappert gör just nu, ta en dag i taget. Försök hitta fina saker med vardagen. Det är nog mina bästa tips. Du är en kämpe!

    2014-01-15 | 02:31:28
  • En av de övergivna säger:

    Jag håller med I. Nu kommer jag dessutom börja titta till dig och heja på dig!

    2014-01-15 | 13:58:16

Kommentera inlägget här: