trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 78 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Jobbet
Jag har precis druckit en kopp te i sällskap av två kollegor. Vi pratade om organisation och olika sätt att förbättra verksamheten. Jag kan verkligen känna att jag brinner för den sortens frågor. Även om jag inte kan uppbåda den osannolika mängd energi och glöd som jag förut brukade göra när jag talade om såna frågor, kan jag fortfarande känna att det rycker tag i mig. Effektivisering och förbättring av organisationsstrukturer. Gud, jag inser att jag låter helflummig nu. Men det känns som ett gott tecken. Det är synd bara att mitt jobb inte alls går ut på att syssla med såna saker. Och extra synd är det att jag inte vet vad det är för jobb som gör det.

Precis innan testunden pratade jag med min ena chef. Hon ville veta hur jag mådde. Jag sa som det var; att jag går till jobbet men att det i princip är det enda jag mäktar med. Utöver min andra chef, som mest skäller på mig, är alla på mitt jobb väldigt snälla mot mig. Jag vet att de som jobbar i min lilla grupp vet. De vet, och även om de inte förstår, verkar de i alla fall acceptera. Det är jag tacksam för.

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Det låter som att du skulle vilja jobba med lean production eller verksamhetsutveckling och kvalitetsledning. Som konsult kanske eller på ditt befintliga jobb? Det är roligt! Jag hade en del sådana uppdrag när jag jobbade som miljökonsult. Den typen av jobb finns alltså :)

    2014-01-16 | 16:03:37
  • livetmedtinnitus.blogg.se säger:

    Spännande att arbeta med det. Möjligen kan man som HR konsult även arbeta med att förbättra organisationens struktur.

    2014-01-16 | 16:06:20
    Bloggadress: http://livetmedtinnitus.blogg.se/
  • Anna säger:

    Så var det för mig också, det som jag brann för inom jobbet kom att bli lite grann en livlina för mig. Där kunde jag känna mig som mig själv igen, veta vem jag var och vart jag var på väg.

    Bra! Hoppas du hittar ett sådant jobb som du kan brinna för, oavsett om det är där du är nu eller någon annanstans.

    2014-01-16 | 16:40:10
  • Anonym säger:

    Låter som om du vill jobba som Managementkonsult. Det finns lite olika typer av managementkonsulter så det kan du kolla upp när du orkar. Kram

    2014-01-16 | 19:41:11
  • Sarah säger:

    Åh, vad roligt att det fortfarande finns något som verkligen kan engagera dig. Hoppas du hittar mer sånt snart. <3

    2014-01-16 | 19:57:30
  • Emma säger:

    Som ovan: kolla upp Lean, men även tjänstekartor och tjänstemenyer. På min arbetsplats är det ihopslaget och det finns flera personer som jobbar med detta på drygt 25% var. Undersök det och lägg fram förslag till din chef så kanske det kan vara något du kan få ansvar över :)

    2014-01-16 | 20:30:03
  • Michael säger:

    Jag blir varm inombords när jag ser små ljusglimtar hos dig. Samla på de stunderna, hur små de än verkar vara. De kommer att sprida sig. Kram

    2014-01-16 | 21:35:27
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Sofie W säger:

    Lycka till!

    2014-01-17 | 09:00:45
    Bloggadress: http://sofiewir.blogg.se
  • Julia säger:

    Jag läser personalvetarprogrammet i Göteborg (finns i Stockholm också bland annat) och det är exakt sådant som jag kommer kunna arbeta med sedan! (3 år totalt)

    Kanske vore det en skön förändring att sätta sig i skolbänken igen, och få lite miljöombyte?

    Tusen kramar

    2014-01-17 | 09:56:16

Kommentera inlägget här: