trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 79 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Inte ynkligast
Den här dagen. Alltså, den här dagen. Jag hade en vidrig morgon. Rent ut sagt vidrig. Orkade inte resa mig ur sängen. Så jag låg där, oförmögen att röra mig,  med vedervärdiga tankar som aldrig slutade spinna. Men det värsta var att jag inte mådde sämst i familjen. 
 
Min syster spenderade morgonen på toalettgolvet i ett kraftigt migränanfall. Utlöst av en fruktansvärd tentaperiod som hon nyss har genomlidit. Samtidigt sitter vår hund på golvet och spyr. Om och om igen. Han är nu inlagd på djursjukhus. Min syster ligger med en filt över huvudet i soffan. Och jag framstår helt plötsligt som ganska pigg. 
 
Det är kanske hemskt att jag tycker så här, men det är på något sätt skönt att slippa vara ynkligast hela tiden. Jag är gladast när jag får vara den som tar hand om andra, inte vara den som blir omhändertagen. Och idag var jag tvungen att lyfta mig ur min ynklighet, när någon var tvungen att åka och hämta min andra syster på djursjukhuset. Det var bra. Att tvingas bortse från mitt egna nedtryckta tillstånd och hjälpa familjen så som det ska vara. Det var jobbigt, men bra.

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Det är bra att inte vara den ynkligaste hela tiden, förstår din syster med migrän, det är så hemskt att genomlida, tur att det finns bra medicin.
    Du skulle jobba inom vården, där hinner man inte tänka så mycket på sig själv. :))
    Ha en bra helg!

    2014-01-17 | 19:25:22
  • Sofia säger:

    Så himla skönt att känna så. Att glömma bort sig själv för en stund. Det är kanske någon form av ideelt arbete eller välgörenhet du ska göra vid sidan om? Kram

    2014-01-17 | 21:00:53
  • Emeli säger:

    Lyckligare att ge än att få❤️ Kram

    2014-01-18 | 01:15:10
  • Tips säger:

    Ju mer du fokuserar på negativa saker och skriver om det och lägger energi på det, desto mer av det kommer du känna. Jag skulle rekommendera dig att läsa "the secret" eller kolla på filmen.
    Förstår att det här är ditt sätt att komma över det men jag personligen tycker extremt synd om dig att detta är vad din värld kretsar kring. Det finns så mycket annat där ute, tänk om du fick en obotlig tumör eller nån nära blev döende, då skulle du nog få perspektiv och byta fokus.
    Blir så många "tycka synd om mig själv" och dramatiska inlägg, öppna ögonen och se att det finns så mycket mer att bry sig om. Du skulle göra dig själv en tjänst.

    2014-01-18 | 11:12:24
  • Matilda säger:

    Jag tänker som Sofia ovan, finns det någon möjlighet för dig att engagera dig i något på fritiden? Någon form av välgörenhet? Ett katthem eller vad som helst dit du kan gå och spendera lite av din tid och få känna dig behövd en stund. Kram

    2014-01-18 | 13:34:34
  • L säger:

    Till Tips!

    Tjejen har rätt att sörja på sitt sätt. Tycker att det är fel av dig att ge henne dåligt samvete för hur hon hanterar avbrottet med sitt livs kärlek. Att hon ältar är kanske ett sätt för henne att bearbeta sorgen hennes ex orsakat henne. Det är inte lätt att bara glömma och gå
    vidare. Ibland så kan man inte styra ens tankar och känslor. Tjejen skapade bloggen för att skriva ärligt om sina tankar och känslor. Jag tycker att hon ska få göra det utan att andra ska komma med åsikter att hon ältar för mycket. Att komma över ett hjärtekross kan ta tid. Låt tjejen få hantera sin sorg på sitt sätt.

    2014-01-18 | 14:15:48
  • s säger:

    håller med L! hennes blogg. hennes frihet att skriva om vad hon vill. vad är 80 dagar mot 9 år? inte mycket.
    Dessutom är det ju när man har sina svagaste stunder som man behöver lätta hjärtat och skriva av sig. det behöver inte betyda att allt känns 100% hopplöst varje minut av varje dag.

    fortsätt skriva. kram!

    2014-01-18 | 14:37:09
  • Alexandra säger:

    Kolla in mina annonser på Tradera! Massvis med snygga kläder från bla. Zara, H&M, Asos, Hollister, True religion, TopShop mm.

    Utropspris endast 9 kronor!

    Skynda in och fynda!

    http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=657018

  • Noor säger:

    http://www.youtube.com/watch?v=spVfeowkvoY

    2014-01-18 | 15:02:59
  • Paula säger:

    Tips: Ja, det finns folk som är obotligt sjuka, har cancer eller svälter ihjäl här i världen och det är oerhört sorgligt och tragiskt. Just nu genomgår personen bakom den här bloggen en livskris och en otrolig sorg, MEN det kommer inte kunna bli bättre eller lindras eftersom "andra har det värre". Alla människor hanterar sin sorg på olika sätt, och det tycker jag att vi ska respektera.

    2014-01-18 | 15:13:20
    Bloggadress: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här: