trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 79

Kategori: Allmänt

Ytterligare en fredag
Efter jobbet igår åkte jag för att träffa psykiatrikern. Jag var inte i så bra skick. Kände mig lite som en tickande bomb. Det lilla bra jag hade känt bara någon timme tidigare var borta. Att då behöva gå genom stan i mörkret för att komma till tunnelbanan tryckte ned mig ordentligt. Jag har låtit honom ta Stockholm från mig. Att gå inne i stan, särskilt på kvällarna, gör mig fruktansvärt stressad och orolig. Jag klarar det bara inte.
 
Idag har jag återigen dippat. Precis som förra fredagen vaknade jag med illamående och svart bakom ögonen. Sov dåligt trots sömntablett. Igår satt jag och berättade för psykiatrikern att jag sov okej och att illamåendet nästan var borta. Det är som ett dåligt skämt att de sakerna sen direkt slutar fungera. Allt känns just nu som ett dåligt skämt. Ett dåligt skämt som tillfälligt har ersatt min gamla verklighet. Och jag glömmer hela tiden bort att han inte är här. Hela tiden. 

Kommentarer

  • A säger:

    Var det ett bra samtal? Jag har en fantastisk människa och hoppas att du har det med.
    Stor kram ❤️❤️

    2014-01-17 | 12:57:19
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Lina säger:

    Vill bara skicka en jättestor och varm kram till dig!

    2014-01-17 | 14:34:17
  • Erika säger:

    Du kommer att resa dig. Jag bara vet det. Jag vet det för att jag själv har gjort det och jag känner igen ditt mönster så tydligt. Jag bor i liten storstad, betydligt mindre än sthlm. Jag blev folkskygg.. Fanns inte på kartan att jag skulle gå ut på krogen tex. Jag tycker att du gör det bra som iaf rör dig ute bland folk själv. Det fanns inte i min värld. Inte ens till och från jobbet. Eller jo, om jag tog bilen. Då kunde jag köra den direkt in i garaget på jobbet, ta hissen upp och obemärkt sätta mig tillrätta i min vrå..

    2014-01-17 | 15:09:01

Kommentera inlägget här: