trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 81 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Hopplösheten
Idag fick jag i uppgift att hämta vår hund på djursjukhuset. Det var bra. Att se honom komma ut med viftande svans. Att krama om honom, även om han oftast är ganska motvillig till mys. Att ge honom något gott och titta på när han knastrar i sig det så fort han kan. Det var bra. Men det känns inte som att det räcker. Det känns inte som att det på långa vägar räcker för att fylla tomrummet. Jag försöker. Jag försöker hela tiden hitta sätt att fylla livet med bra saker. Men jag får bara inte bort den där känslan av hopplöshet. Hopplösheten är alltid så orimligt plågsamt närvarande.

Kommentarer

  • A. säger:

    Att du känner att något är "bra" är ändå tusen gånger bättre än "okej". Tänk att du redan är på dag 81. Det har varit mycket upp och ner, vilket är förståeligt. Men det viktigaste är att det just det, har varit UPP och ner. Så starkt av dig. Kan du inte planera in något kul på dag 100? Typ utekväll med dina vänner, bio, middag eller något annat så du kommer ut lite ? Du borde ju såklart fira att det har gått 100 dagar. 100 dagar av inte bara hopplöshet, sorg och ångest.

    2014-01-19 | 23:56:05
  • Emma säger:

    Alltid lika bra! :)

    2014-01-20 | 08:36:38
    Bloggadress: http://photoalbums.blogg.se
  • Sarah säger:

    Idag lämnade vi vår älskade katt på djursjukhuset. När vi får hämta honom har han kremerats.
    Vet att det inte alls är samma sak, men ville bara berätta att du inte är den enda som sörjer idag. <3

    2014-01-20 | 15:16:38
  • S säger:

    Jag känner i igen mig i alla känslor du beskriver, har gått igenom liknande förlust nyligen. Mina tankar går dagligen till dig. Du är stark och vi kommer klara detta.

    2014-01-20 | 16:44:42

Kommentera inlägget här: