trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 83 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Förvirrad och tacksam
Precis när jag hade skrivit mitt förra inlägg fick jag en uppgift på jobbet. Det var stressigt för jag hade verkligen hamnat i dvala. Men när jag hade kommit en bit på uppgiften kändes det på något sätt ändå skönt. Skönt att ha uträttat något litet av värde idag. 
 
Nu är jag uppeldad och vet inte riktigt hur jag ska komma ner i varv. Jag förstår inte ens hur det kan hända men jag har på något sätt lyckats tappa bort mina sömntabletter. Eller så är de slut. Jag är så förvirrad nu för tiden så jag vet inte ens vad som har hänt med dem. Borta är de i alla fall. De var borta redan igår vilket innebär att jag har en orolig tre timmars-sömn i ryggen. Jag borde ju vara fruktansvärt trött nu men känner det där obehagliga adrenalinet igen. Fy.
 
Sitter i soffan efter att ha tittat på handboll med pappa. Känner mig så sagolikt tacksam för att jag har min familj. Så fort jag lämnas ensam så känns det som att jag ska bli galen. Fruktansvärda tankar invaderar mig och det blir helt svart bakom ögonen. Jag är så tacksam för att jag inte behöver spendera mina kvällar ensam.
 
Dessutom känner jag en sån otrolig tacksamhet mot er som läser den här bloggen. Jag är alltid tacksam men efter några dagar av oro för att jag bara har lyckats skriva samma svarta saker har jag idag känt mig extra tacksam på något sätt. Men det är lite jobbigt att leva med detta eviga dåliga samvete för att jag inte svarar på era kommentarer. Gud, vad jag grämer mig över det. Jag trycker bara bort de kommentarer som jag vet att jag inte riktigt klarar. Resten planerar jag att svara på. Jag har hundratals kommentarer som väntar på svar. Jag vet att det på alla sätt och vis är ett tecken på dålig karaktär, men jag får bara inte till det just nu. Eller så har jag alltid haft den där Alfons-genen som gör att jag skjuter upp saker i oändlighet. Det kan vara så.
 
Med det avslutar jag historiens mest splittrade inlägg. Hoppas nu bara att jag kan sova. Mer än något hoppas jag på det. Och så inte att glömma, ett tack. Ett kärleksfullt tack till er.

Kommentarer

  • A säger:

    Inte stressa upp dig för kommentarerna. Det är bra att du känner annat nu!
    Stor kram ❤️

    2014-01-21 | 23:20:37
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • S säger:

    Det är din blogg, du måste inte skriva tillbaka och känn dig inte skyldig om du inte gör det. Vi som läser förstår. Vi stöttar dig ändå :) Du är aldrig ensam, det finns många fina människor som vill stötta dig, vare sig du svarar på deras mail eller ej. Stor kram till dig!

    2014-01-21 | 23:26:48
  • Sanne säger:

    Vill bara dela med mig av mina "tankebrytare". Kommer låta fånigt men det hjälper mig. När en fruktansvärd "ångesttanke" dyker upp i huvudet, något som har hänt, som jag ej kan göra något åt men får sjuk ångest av, så sjunger jag tyst. Melodi "Hej Monika" men med påhittad text "hej ångest, hej på dej ångest osv". Det distraherar min hjärna, den hemska tanken kommer liksom av sig. Jag gillar också att läsa så när tankarna snurrar försöker jag tänka på en bok jag gillar, dialogen mellan karaktärerna, försöker komma i håg exakt vad som händer i boken och kan spendera mkt tid på att tänka kring den. Detta typ på natten, annars kan man ju faktiskt läsa på riktigt :-) (världens bästa verklighetsflykt). Jag står inte ut med mina tankar ofta och jag mår så jävla kass av att tänka o fundera o älta att jag måste "lura" eller distrahera mig själv för att bryta en ångest attack.
    Kram.

    2014-01-21 | 23:56:08
  • Caroline säger:

    Jag tycker inte alls att det är ens i närheten av dålig karaktär att inte svara på kommentarer i bloggen. Det är din blogg och du gör vad du vill. Jag tänker att du främst skriver för dig själv, inte för att pleasa någon annan. Jag tror ytterst få förväntar sig svar. Och man kan svara på två och skita i resten, helt ok. Din blogg ditt val, och frånvaro från dåligt samvete tack! :)
    En grej som jag tänkte på imorse... Alla hobbypsykologer uttrycker sig ju här om vad de tror du går Igenom, inklusive jag själv! Tänk så har du inte alls kört fast. Utan tänk så är det botten nu för att ditt sinne och din kropp börjar att kapitulera. Ge upp inför bilden av att det är över med ditt ex och sådant där. Att han kanske inte kommer tillbaks. Den smärtan är kanske inte nådig för dig. Kanske är det rock bottom för att vändningen är här.
    Jag tror och håller starkt på dig!
    Kram

    2014-01-22 | 00:34:11
  • agnes säger:

    skit i att svara om du inte orkar.
    vi finns kvar

    2014-01-22 | 08:54:48
  • Emeli säger:

    Hej gumman!
    Jag behöver inget svar, blir bara glad om du känner att våra kommentarer ger dig lite energi att ta dig genom dagen. Hoppas att det börjar hjälpa med medicinen snart. Ta hand om dig!
    Kram❤️

    2014-01-22 | 09:09:29
  • Nichole Bengtsson säger:

    Vill du ha en snygg bikini till sommarn? I så fall klicka in på min blogg! Och om du gillar att fotografera så har jag nyss börjat med att lägga ut fototips! :)

    2014-01-22 | 11:32:02
    Bloggadress: http://bengtssonnichoole.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Som alla andra skriver; du ska absolut inte känna någon press på att du måste svara! Den pressen är bara onödig press som du inte behöver just nu. Du bloggar för din egen skull och du har själv rätten att välja när/om/vem du vill svara. Respekterar inte folk det kan de själva välja att sluta följa dig. Ett inlägg som detta, där du tackar alla som kommenterar, är ju också en form av svar, även om det inte är personligt till var och en. Kram!

    2014-01-22 | 12:20:50
  • M säger:

    Vi som kommenterar skriver för att vi vill stötta dig och få dig att må bättre, tänk på det och strunta i att svara tänker jag! Om du ens nämner att du är tacksam för att vi skriver i ett inlägg räcker det mer än väl, vilket jag inte ens tycker du ska behöva göra. Koncentrera dig på din väg tillbaka och tänk på kommentarerna som en bonus bara! Kram

    2014-01-22 | 12:46:30
  • Frida säger:

    Strunta i att svara! Kommentarerna är för att stötta dig och ingen som skriver dem vill ge dig något ytterligare att ha ångest över. Svara bara om du absolut vill, de gånger du har lust. <3

    2014-01-22 | 14:00:22

Kommentera inlägget här: