trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 89 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Inte genomgod
Hörni. Jag vet att det jag just skrev inte var så upplyftande. Jag vet att en genomgod och snäll människa inte tänker så. Jag är helt medveten om att jag inte är särskilt god. Men även om jag inte är genomgod är jag alltid ärlig. Och all den ärligheten får utrymme härinne. Jag vägrar att bannlysa några känslor eller tankar på bloggen. Jag lever redan med så många förbud. Förbjuder mig själv från att springa från jobbet dagarna i ända. Förbjuder mig själv från att gråta varje natt. Förbjuder mig själv från att tacka nej till varenda invit om social aktivitet jag får. Förbjuder mig själv från att konstant prata om det som har hänt med mina vänner.
 
Men det finns en maxgräns för hur mycket jag kan kväva. Och ni ska veta att jag kväver en himla massa. Ibland rinner det över och jag gör såna här idiotiska saker. Tänker så här destruktiva tankar. Jag ångrar mig alltid något så kopiöst efteråt, men det förändrar inte känslorna. De fortsätter att plåga mig med sin existens trots att jag försöker trycka bort dem. Jag har faktiskt försökt att lura hjärnan till att tänka glada tankar nu i några dagar. Så därför, hur dumt det än var, får det vara okej med en liten dipp nu. För jag har varit rekordduktig på att trycka bort den här helgen. Jag har svalt allt trots att det gjort helvetiskt ont. Men nu rann det över. Och det får faktiskt vara okej. 

Kommentarer

  • linda säger:

    Det du gjort är helt normalt i din situation så anklaga inte dig själv, tror dock att det gör att du mår sämre så för din egen skull behöver du nog låta bli att titta på Facebook.

    Tack än en gång för att du delar med dig!

    2014-01-27 | 19:39:24
  • Matilda säger:

    Döm inte dig själv för hårt, vi är alla bara människor in the end. Men jag tänker säga det som du själv redan vet - gör det inte igen om du kan, du skadar bara dig själv. När jag har haft det ofantligt tungt har jag läst inspirerande böcker och andra texter om folk som tatt sig igenom svåra saker. Det har inspirerat och hjälpt mig. Dessutom ser jag till att ALDRIG ha det tyst omkring mig, har alltid på en pod så att jag kan fokusera på något annat än destruktiva och jobbiga tankar. Kämpa på!

    2014-01-27 | 19:49:38
  • Johanna säger:

    Så himla okej allt! Och det där med att vara genomgod, jag tror ärligt inte att det finns människor som är så fruktansvärt genomgoda att de aldrig skulle göra något lite dumt och destruktivt. Ärlighet är bättre!

    Och likes på facebook, herregud, hellre några nära vänner man gör allt för än flera hundra som likear ens profilbild. Ren vänskap, sådan som tål allt som händer i livet klår ytlig vänskap alla gånger.

    Ps: Det händer att jag kikar in hos mina ex ibland. Iofs främst hos den jag har bra saker att säga om men ibland, oftast om han av någon anledning gjort sig hörd, då kikar jag in hos exet jag inte vill ha i mitt liv för fem öre. Och ja, jag har stalkat både deras nuvarande flickvänner. Fullkomligt normalt! Man är ju nyfiken. Men det är dumt att göra det när man fortfarande är förkrossad, då river det bara i såren! Men ibland måste man få ta en dipp!

    2014-01-27 | 19:54:22
  • Hanna säger:

    Älskar verkligen att läsa din blogg och följa din resa. Vi som läsare ser verkligen att du är påväg mot rätt håll :) Även om du fortfarande känner som om du är nere i botten. Ilska och svartsjuka kommer, låt det vara där. Ta ut den! Få med en vän till ett gym med spinningpass eller boxpass. Man kan verkligen få ut allt där. Ta i allt vad man kan. Slita. Frusta. Ja, you name it!

    Keep up the good work. Du kommer klara dig ur detta!

    Kram!

    2014-01-27 | 19:54:23
    Bloggadress: http://haannae.blogg.se
  • Jag säger:

    Hej!

    Måste bara få tipsa dig om en bok, "Att välja glädje", av Kay Pollack. Den är fantastiskt bra att läsa när man inte mår bra.
    Jag har följt din blogg ett tag nu och önskar och hoppas att du snart ska få må så bra som du förtjänar!
    Sköt om dig <3.
    Kram

    2014-01-27 | 20:25:21
  • Hannah säger:

    Fan nu vill ju jag gå in och titta på hennes profil.

    Ge dig själv lite slack för jag tycker du öser på nu. Jag tycker jag ser otroliga framsteg på bara ett par dagar.

    Wihoooo!

    2014-01-27 | 20:28:11
  • Erica säger:

    Du är påväg uppåt nu. Man märker det på sättet du skriver. Du biter ifrån och det finns en människa där inne som står upp för sig själv. Innan var du så totalt utplånad, vilket är helt normalt efter allt som hände dig. Och det kommer komma fler dagar när du känner dig utplånad igen. Men någonting har hänt bara på de senaste dagarna, ett ljus har tänts där inne!

    2014-01-27 | 20:47:16
  • Klara säger:

    Alltså!!! Klart du ska in där och kolla! Skulle jag med gjort! Det får du ju göra som du vill, herregud! Jag skulle också vilja se människan vars handlingar fick mig att må dåligt!
    Snarare konstigt om man inte kikar in där, tycker jag. Speciellt när det ligger där som en öppen bok! Du får dippa hur ofta du vill och göra precis vad du vill! Många kramar!

    2014-01-27 | 20:57:09
  • Veronica säger:

    Du är på väg upp!!! Efter att en lång tid bara ha varit ledsen och uppgiven börjar det nu komma känslor som tyder på styrka, det är bra att bli arg... Att våga vara arg och få ur sig all skit är bra. Du är en kämpe och jag håller med vad någon skrev innan, på sättet du skriver känns det som om det hänt fantastiskt mycket på bara några dagar. Heja dig, du håller sakta men säkert på att ta tillbaka ditt liv och din livsgnista! Kram

    2014-01-27 | 21:17:37
  • A säger:

    Du är stark och en bra person. Man får "hata" en stund. Man gör dumheter i sin sorg. Det är bra att du är arg. Då är du igenom en fas, snart är nästa fas över osv.
    Stor kram

    2014-01-27 | 21:33:37
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: