trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Glad

Kategori: Allmänt

Halkade ned i några riktigt mörka tankegångar idag som mest utmynnade i hopplöshet och förtvivlan. Men nu får det faktiskt vara nog. Min syster tog körkort idag och det ska hem och firas. Eftersom jag är obehagligt förvirrad och glömsk nuförtiden så glömde jag att fråga henne hur det hade gått direkt efter uppkörningen. Skäms lite över mig själv för det.  Men nu när jag har fått reda på att hon klarade känner jag mig så GLAD för hennes skull. Det gör jag verkligen. Och det känns på något sätt väldigt stort. Jag har inte varit glad för varken min egen eller någon annans skull på månader. Nu är jag glad för hennes skull. Inte så hela min värld gungas av glädje, men tillräckligt för att bli lite varm i kroppen när jag tänker på hennes lycka över det där körkortet. Bra gjort systeryster.

Kommentarer

  • GC säger:

    Gratta din syster så mycket. Kan tänka mig att hon är överlycklig :)

    2014-01-29 | 18:31:36
  • agnes säger:

    vilken vinst! dag 91 och du kan känna dig glad! du kommer fixa det här året, känner mig mer och mer övertygad <3

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-29 | 18:48:43
  • Kaffehörnan säger:

    Underbart tjejen kul och grattis

    2014-01-29 | 19:09:36
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • onlyfp.blo.gg säger:

    grattis till henne :)

    2014-01-29 | 19:33:10
    Bloggadress: http://onlyfp.blo.gg
  • Michael säger:

    Härligt! Grattis till din syster och dig som kan känna lite ljus. Samla på de stunderna! Det kommer att sprida sig.

    2014-01-29 | 19:59:00
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • A säger:

    Svarta hål kommer och går men de blir inte så djupa ju längre tiden går
    Kram ❤️

    2014-01-29 | 22:49:32
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Klara säger:

    Härligt tjejen!! :)

    2014-01-29 | 23:52:20
  • V säger:

    Ca 7 senaste inlägg du har gjort har inte handlat så mycket om honom... Bra framgång på ett sätt. Tänker på dig. Vill ju inte påminna dig om honom utan om att det 'går'..

    2014-01-30 | 00:08:38
  • Anonym säger:

    Du borde verkligen verkligen verkligen läsa vattenmelonen av marian keyes. Den handlar om en kvinna som blir lämnad av sin man samma dag som hon ska föda deras första barn. Så himla bra bok, balsam för skälen.

    2014-01-30 | 01:20:58
  • I säger:

    Vilken skillnad det är på hur det skriver nu och för 91 dagar sedan, känns nästan som en helt annan person. Helt fantastiskt att du har börjat se dina framsteg själv, det är en stor del i att läka. Massa varma kramar!

    2014-01-30 | 08:04:57
  • Hanna säger:

    Stort grattis till syrran och körkortet!

    Och ett stort grattis till dig :D Precis som någon skriver i kommentarerna här ovan så är det så stor skillnad att läsa dina inlägg nu än för låt oss säga 80 dagar sedan.
    Du är på så rätt väg :)

    Gällande jobb så tror jag det kommer lösa sig jätte bra oavsett utgång. Men som många säger, åk utomlands en vända. Du kanske till o med skall flytta till en annan stad i Sverige? :) Miljöombyte.

    Hoppet återvänder om man inte ger upp, man måste våga hoppas!

    Stor kram!

    2014-01-30 | 10:31:24
    Bloggadress: http://haannae.blogg.se
  • Bloggtips säger:

    Måste rekommendera en blogg där en tonårstjej med psykiska sjukdomar delar med sig om sin kamp i ord och bild. En otroligt stark tjej och en förebild!!
    http://tankarhitodit.blogg.se
    http://tankarhitodit.blogg.se

    2014-01-30 | 11:43:10
    Bloggadress: http://tankarhitodit.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hej! Jag har skummat igenom dina inlägg nu och blir faktiskt lite frustrerad. Om du bestämmer dig, kan du få precis allt du vill ha. Många har varit i liknande situationer tidigare, även jag, och förr eller senare måste man bestämma sig. Du måste välja att må bra, välja att göra det bästa av situationen. Det som hjälpte mig var att hyra ut lägenheten, säga upp mig och spendera ett halvår utomlands. Jag åkte iväg ensam för att jobba och resa en del, kan ärligt säga att det är det bästa jag någonsin gjort. Det behöver inte vara det bästa för dig, men du kanske borde se dig om efter möjligheter? Ibland kan en drastisk förändring behövas för att komma på rätt spår igen.

    2014-01-30 | 14:48:39
  • kristin säger:

    Åh va roligt med körkortet !
    Hoppas du får en bra helg! :)

    2014-01-30 | 15:18:09
    Bloggadress: http://kristinaxen.devote.se
  • Samuel Tigerstrand säger:

    Har själv en blogg som hjälpmedel i en livsförändring. Din förändring är ju inte på något sätt frivillig som min är, men känner igen vissa funderingar. Att skriva är ett fantastiskt verktyg! Keep on fighting!

    2014-01-30 | 18:04:44
    Bloggadress: http://halvajagskabort.blogg.se/
  • Emma säger:

    Va kul att läsa:)

    heja din syster
    Och heja dig!!!!

    2014-01-30 | 22:33:03

Kommentera inlägget här: