trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Tack

Kategori: Allmänt

Tack för att ni inte låter mig ge upp

Förstår inte hur jag kan ha så många ord i mig som måste ut. Det mesta av det jag skriver når aldrig ens er. Det värsta är att mina ord alltid bara handlar om mig. Jag har en drös obesvarade mail i min mailkorg. Fantastiskt fina mail från fantastiskt fina människor. Men när jag läser deras ord vill jag inte bara svara saker som handlar om mig, mig, mig. Det vill jag verkligen inte. Så jag försöker skriva något annat. Men det går inte. Det går bara inte. Jag har raderat vartenda utkast. För alltihop är bara ältande. Det ger mig nog ångest att låta er anonyma läsare ta del av allt detta ältande. Att tvinga på en individuell människa det, med den känsla av förpliktelse att svara som jag vet lätt uppstår, det vill jag inte.

Jag vet att jag mången gång upprepar mig. Jag vet att jag upprepar känslor, händelser, egenskaper, ja, det mesta harvar jag flera gånger om.  Jag vet att jag ofta skriver om de mest ordinära saker. Ibland får jag nästan fnatt när jag har skrivit något riktigt urtrist, och tänker; vem har jag blivit, vad är det för hybris jag egentligen har fått, som på riktigt tror att någon vill lägga tid på att läsa det här? Jag får så dåligt samvete för att jag inte kan inspirera och motivera. Istället ältar jag. Istället har jag fått hybris och stolpar upp de mest ordinära aktiviteter i följd som om de vore en prisvinnande roman. Det gör mig verkligt ledsen att jag är så fast i min egna ofta självupptagna värld.

Med det sagt vill jag nu bara ge er alla ett innerligt tack. Tack för att ni är så många som fortsätter att läsa, kommentera och skicka mail. Trots mina upprepningar och ibland intetsägande texter.  Trots mina ibland alldeles för sena eller till och med uteblivna svar. Och till sist, ett oändligt tack för att ni inte låter mig ge upp. Jag hoppas innerligt att ni själva aldrig gör det heller.

 

Kommentarer

  • Ebba säger:

    Tycker ändå mig ana små små framsteg, att du kämpar fortsätt med det!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 18:30:38
  • agnes säger:

    du är stark <3

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 18:46:16
  • sarah säger:

    Hej

    Jag följer din historia som så många andra för att det påminner om en liknande historia i mitt liv. Jag vet att ord som "någon bättre kommer komma", "bäst att det hände nu", "tiden läkare alla sår" inte hjälper, det hjälper inte för man vill inte, man vill inte förflytta sig ett steg längre bort och istället ältar man minnen istället och lever halvt i dåtiden och halvt i den framtiden man ändå hoppas ska ske.

    Men om ni någonsin ska kunna bli ihop igen så måste ni vara lite mer på samma nivå, hur skulle det se ut att han har haft en tillfällig fling ångrat sig och vill att ni ska försöka och du är helt förstörd. Du kommer inte kunna bli ihop med honom igen då, inte för att du inte vill utan för att du är trasig och han kommer inte kunna laga dig.

    Ingen vet vad som händer i framtiden, finns par som hittat tillbaka och finns personer som efter ett tag inte ville hitta tillbaka. Om det hjälper tänk "ingen vet vad som kommer hända, det viktiga är att jag fokuserar på att må bra, för min egen skull". För även om du vill träna och ordna med din vestibulit, försök också tänka på saker du vill göra för din skull. Som du tänkt på men inte haft tid till. Vad attraheras man av i livet? En person som själv älskar sig själv endast då kan man helhjärtat älska någon annan. Du kanske av ödet fick den här "pausen" för att kunna börja älska dig själv.

    Det är fint att våga lägga sin lycka i någon annans händer men det är starkt att våga ta tillbaka makten över sin lycka för endast då kan någon ta del av den.

    Svar: Jag har en vän som brukar säga något liknande till mig. Det är klokt. Du är klok. Det du skriver är bara svårt att leva efter. För jag har så jäkla svårt att laga mig själv. Men du har rätt. Det är helt säkert. Och jag lovar att försöka. Jag ska spara dina ord. Tack snälla snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 20:06:49
  • Anonym säger:

    Jag tycker att din blogg är i SÄRKLASS den mest intressanta bloggen jag någonsin läst! Jag är in säkert minst tio gånger per dag och lusläser varenda inlägg. Tycker inte alls att du upprepar dig. Dina inlägg är otroliga, allihop.

    Vi som läser din blogg gör ju det just för att den handlar om Dig. När vi skriver mejl till dig, kanske berättar vår egen historia, då blir vi bara glada om du ger ett svar som handlar om dig. Dina tankar. Du är en inspiration för många av oss. Vi vill följa Din historia, för vi känner igen oss. Det är just det som gör din blogg bäst. Jag kan i alla fall tala för mig själv när jag säger det.

    Börja aldrig blogga för dina läsares skull. Fortsätt blogga för din egen skull och använda bloggen som ventilation. Det blir så mycket bättre både för dig själv och för oss läsare, det lovar jag dig!


    Svar: Det känns konstigt att skriva, men tack för berömmet. Och du har rätt, det måste vara för min skull. Jag har bara prestationstankar som spökar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 20:30:34
  • Sarah säger:

    Jag hittade din blogg bara för någon dag sedan och plöjde igenom hela bloggen. Man blir verkligen berörd av din text och ditt sätt att hitta ord för dina känslor, det gjorde att jag inte kunde sluta läsa!

    Din blogg kändes väldigt relevant för mig då jag har en vän som just nu går igenom ungefär samma sak, fast de hann gifta sig och skaffa barn innan han skaffade sig en älskarinna (som också var en kollega) som han sedan lämnade familjen för.

    Jag tror att många kan känna igen sig i din text trots att du kanske känner dig ensammast i världen just nu. Jag tror därför att du gör många en tjänst genom att blogga, för inte minst dig själv för att få ut dina tankar.

    Jag tänkte egentligen bara tipsa dig om en länk som denna vän jag känner som också gått igenom det du gjort tipsade om http://www.expressen.se/halsa/sa-tanker-du-dig-lycklig/ och hoppas den kan hjälpa dig som det gjorde för henne.

    All lycka till i framtiden /Sarah

    Svar: Tack Sarah. Det var bra tips i artikeln, värdefulla. Stort tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 21:40:23
    Bloggadress: http://sarahan.bogg.se
  • Sofia säger:

    Jag tycker inte att du ältar, men å andra sidan så ibland måste man få älta. Ibland ältar man mycket och ibland mindre. Men jag tror att det är viktigt att man ältar, för att kunna gå vidare. Jag har inte läst din blogg tidigare, men nu är jag heelt fast efter tre besök. Du skriver så otroligt vackert och du ska ha väldigt mycket cred för att du klarar av att skriva om det så ärligt. Det berör verkligen så mycket. Du kommer klara det här, det är jag säker på. Och älta bara på, en dag kommer du vakna upp och ha ältat färdigt. Stor kram på dig! <3

    Svar: Åh, tack Sofia. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 22:43:02
  • Angelica säger:

    Nu har säkert någon redan skrivit detta men jag måste säga det ändå:
    Kom ihåg varför du startade den här bloggen. Var det för att inspirera andra? För att skriva en spännande verklighetsroman? Nej. Du startade den här för din egen skull, och just därför ska du aldrig någonsin be om ursäkt för vad du skriver här.
    Du kommer fixa det här. Det kommer du. Jag vet det. <3

    Svar: Du har rätt Angelica, tack. Min morbror sa det också alldeles nyss till mig. Släpp kraven.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-05 | 22:51:05
  • K säger:

    Det här är din tid, din tid att säga skriva tycka tänka precis vad du vill, hur många gånger du vill och hur högt du vill. Tänk inte på vad vi tycker, om du vill älta och klaga på samma sak 118 gånger så gör det. Gör allt som hjälper dig att må bättre. Du är en bra bit på väg även om det är svårt att känna det, keep fighting. Kram

    Svar: Tack K.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-06 | 00:13:20
  • Ellen säger:

    Tack själv för att du delar med dig av dig och ditt liv. Hoppas du fortsätter att skriva lika fint och ocensurerat om du hur känner dig, vare sig det 'är bättre eller sämre, och upprepar du dig så gör det ingenting. Som jag ser det så skriver du i första hand för din egen skull och de som väljer att följa dig gör det för att de vill dig väl, inte för att utvärdera hur du skriver eller hur mycketdu "ältar". Hoppas du kan släppa all form av prestationstänk och till lags tänk vad gäller den här bloggen, för den är bara din och till för dig. Vill någon läsa, så gör de det, vill de inte, så gör de det inte. Inte konstigare än så.

    Hoppas du sover riktigt gott nu och drömmer något fint.

    KRAM

    Svar: Tack Ellen. Jag vet att det är så. Att det måste vara för min skull. Det är bara svårt för jag har så lätt att hamna i prestationstänket. Jag ska försöka sova snart. Och hoppas så att drömmarna är nådiga. Många kramar till dig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-06 | 01:00:16
  • Erika säger:

    Det är okej att inte svara. Vi är här för din skull alla vi som skriver. Vi skriver till dig för att du ska känna att det finns de som bryr sig. Jag ställer inga krav på att du ska svara det ska ju vara frivilligt och du ska känna att det känns rätt och att du orkar.

    Sedan om du vill skriva av dig med några utvalda och du vill skriva om ditt så är det så. Alla behöver vi någon gång få prata om bara sitt. Det är inte något fel.

    Ibland behöver man det och det är viktigt att man får det också.

    Just nu behöver du det och vi finns här för dig.

    kram

    2014-01-06 | 10:42:15
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se

Kommentera inlägget här: