trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 260

Kategori: Allmänt

Delad glädje
Är på väg till en av mina absolut bästa vänner nu. Kanske den bästa. Vi ska bara vara. Övervägde bio. Övervägde andra aktiviteter. Men fan, vi vill ju bara prata. Vända och vrida på saker tills de känns bra. Tills de inte skaver längre. Berätta om allt roligt som händer och uppleva den där känslan av att allt blir hundra gånger bättre när glädjen delas med någon man bryr sig om. Ha en fin kväll och glöm inte att ta hand om varandra. 

Kommentarer

  • Diana säger:

    Åh så härligt att se hur långt du har kommit :)
    Tänkte på dig idag när jag läste det här. Inte samma omständigheter, men jag förmodar att processen är densamma.

    2014-07-16 | 21:45:31
  • N säger:

    Tänkt mycket på det här med vänskap. Varför lägger vi inte mer tid på att vårda våra vänskapsrelationer? De är ju så viktiga, så värdefulla. De där människorna som får oss att må bättre, om så bara för en kort stund.

    Svar: Hej N. Du har så rätt. Vänner är något av det allra viktigaste en människa har. Jag har läst de tre inläggen på din blogg och jag vet att det kanske inte är vad du vill höra, men jag blir så orolig för dig. Du måste prata med någon (förstår att du säkert redan gör det), du måste få hjälp. Man ska inte behöva gå runt och må sådär. Du skriver så fint om tankar och känslor, men åh vad jag önskar att den där ångesten kunde ta sitt pick och pack och försvinna. Ta hand om dig. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-17 | 01:06:51
    Bloggadress: http://betryckt.blogg.se
  • M säger:

    Han gick för två timmar sedan. Jag har gråtit tyst i duschen och gått en promenad. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Idag reser jag bort. En vecka utan honom och jag vet inte längre vad jag har att komma hem till.

    Jag flyttar om en månad och det gör ont i hela mig. Vill inte flytta trettio mil bort från honom. Vet inte om han vill längre, vet inte om vi klarar det.

    Svar: Finaste du. DU kommer att klara det i alla fall. Du kommer överleva och du kommer vara glad igen, med eller utan honom. Jag lovar. Stora kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-18 | 09:04:59
  • V säger:

    Du skriver så bra :)

    2014-07-18 | 19:41:05
    Bloggadress: http://yetanotherblog.blogg.se

Kommentera inlägget här: