trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 261

Kategori: Allmänt

Uppfräschning, ironisk dejt och kärleksfull vän

Så. Nu sitter jag hos frisören. Försöker få bort den värsta "postjobbhetsskabbigheten". Oklar utgång på den operationen. Kanske är jag ett förlorat fall. Vi får se. Vi får se om jag blir sådär härligt sommarfräsch som jag fantiserar om. Tvek på den just nu, men jag ger inte upp hoppet...

I övrigt är det jobb som gäller idag. Jobb följt av dejt med pirrkillen, R. Lång är han. Lång och lite skäggig. Charmig utav bara satan och allmänt supertrevlig. Parerar och kontrar varenda ironisk dryghet jag slänger ur mig. Det är bra. Det är en förutsättning för att jag ska trivas. Personen måste ha skinn på näsan, självdistans och en lite sarkastisk ton, annars blir det pannkaka.

Fan, va bra livet är hörni. Kvällen igår var inget särskilt men ändå magisk. Vännen och jag åt sushi, algsallad och chips följt av jordgubbar med glass. Så enormt gott. Vi satt på en filt med utsikt över vattnet i kvällssolen. Det var ta mig fasiken som taget ur bästa svenska sommarfilm. Oj, va fint det var. Fint och proppat med rogivande lugn, uppiggande skratt och kärleksfulla samtal. Livet är bra.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Åh jag blir fan bölig varje gång jag läser, så himla lycklig för din skull. Att man kan känna sån lycka för nån man inte ens känner, men du har verkligen gjort intryck och avstamp i hjärtat på mig! Kram

    2014-07-17 | 16:43:13
  • A säger:

    Härligt för dig! Stor kram

    2014-07-17 | 21:03:29
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • linda säger:

    Vad härligt det låter, du låter så himla glad och tillfreds. Du har verkligen kommit långt i ditt nya liv och jag är så glad för din skull!! Själv har jag inte kommit någonstans (gått 10 månader), kan fan inte ens kyssa någon utan att få panik...åh jag vill också tycka att livet är bra och tro på framtiden....men någon dag borde det vända, det gjorde ju det för dig. Kram

    Svar: Linda - maila mig finaste du! Låt oss träffas. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-17 | 21:23:49
  • sonja säger:

    If I crawl
    Till I can walk again
    Then I'll run
    Until I'm strong enough to jump
    Then I'll fly
    Until there is no winds
    So I'm gonna crawl, crawl, crawl

    nu är du där, äntligen. du har kommit dit där det inte finns några vindar. :D så härligt.

    jag är också där. från tre år kantade av depression, jobbknas, idiotiska killar och annat skit och nu sist i våras utredning för asperger och nedtrappning av antidepressiva som gjorde allt svart i flera omgångar, till att nu vara frisk (så frisk som det går med AS) och ha världens finaste pojkvän! jag är uppe på moln nr 9, även om han är 6800km härifrån och det är 160 dagar tills vi ses igen. han är så nära som i mitt hjärta ändå och han är så värd att vänta på. livet är bra, håller med! :D

    2014-07-17 | 23:14:03
    Bloggadress: http://aspergerkampen.blogg.se
  • Mira säger:

    Hej!
    I detta nu pågår ett folkmord av palestinier. Det kanske kan kännas att det inte finns någonting vi kan göra åt det, men det är fel. Vi kan använda våra röster för att få till en förändring, men det krävs att vi hjälps åt.
    Min vän har formulerat ett mail som hon har skrickat till de olika riksdagspartierna + regeringen. Ett mail som uppmanar till bojkott av israeliska varor. Vill du hjälpa till? Gå in på min blogg och följ instruktionerna.
    Tack!
    http://miramalin.wordpress.com/2014/07/18/palestina-3/

    2014-07-18 | 16:30:16
    Bloggadress: http://miramalin.wordpress.com

Kommentera inlägget här: