trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 262

Kategori: Allmänt

SEMESTER
Semester!!!! Hurra, hurra, hurra. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag har längtat efter detta. Få sova ut på morgonen. Få gå ut i solsken och bara vara. Få tid att göra allt det där som jag inte har hunnit med. Åh, vad jag har längtat efter semester. Jag ska träffa vänner, familj och förhoppningsvis den där R. Jag ska läsa böcker, titta på serier och bläddra i tidningar. Jag ska springa i skogen, hjula på gräsmattan, spela volleyboll med släkten och lyfta skrot på gymet. Jag ska göra ansiktsmasker, hårinpackningar och kroppsscrubs. Jag ska laga en massa nya maträtter, baka en hög med godsaker, sortera och uppdatera mitt skafferi och försöka samla ihop alla mina recept. Jag ska vara helt galen och ta en vän i handen och fuldansa på Stockholms gator och jag ska klä upp mig och gå på fest. Jag ska sätta mig ner och prata med farmor och farfar, ta deras händer och lyssna på vad de har att säga. Jag ska krama min systrar extra hårt och hjälpa mamma och pappa med alla deras bryderier. Jag ska planera för min och min kusins godisaffär i Boston. Jag ska göra min balkong till den mysigaste i stada. Jag ska ta mig tid och sträcka ut en hand till de som behöver. Jag ska upptäcka en himla massa saker - stigar i skogen, undangömda små fik, skymda klippor, mörka gathörn och fina utställningar. Jag ska göra precis allt som får mig att må bra. Åh, va härligt.
 
//Lyckoknarkaren

Kommentarer

  • GC säger:

    Va roliga planer du har och inte dyra heller. Du njuter av att vara en glad ung tjej, helt enkelt. Så mycket jag unnar dig detta. Kram :)

    2014-07-19 | 08:32:09

Kommentera inlägget här: