trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 263

Kategori: Allmänt

Glädjenivån är hög

Sitter nu på bussen ut till landet. Ut till havet. Ut till släkten. Ut till dagar av bokläsande, badande, volleybollspelande och storkoksmatlagande. Det där sista är jag tudelad till. Älskar ju att laga mat. Men att laga mat till 30 personer som egentligen helst äter kött, sås, potatis och isbergssallad vareviga dag är mindre kul. Egentligen längtar jag mest efter att stå i mitt eget kök nu. Handla precis allt som känns gott för stunden och bara njuta av att hacka, mosa, röra och sleva i pannor, grytor och skålar. Jag fullkomligen älskar sallader och det finns inget bättre än att i maklig takt hacka mig igenom grönsak efter grönsak, svischa ihop en god dressing/sås/röra och toppa med något av alla godsaker som jag brukar crejva till mina sallader. Jag smular fetaost, flagar parmesan och river prästost. Jag strösslar rostade solrosfrön, pumpakärnor, mandelflagor, pinjenötter, jordnötter och cashewnötter. Jag gör stora vitlökskrutonger och ugnsrostade bitar av tortillabröd. Jag marinerar bönor i mortlade örtdressingar och jag steker bacon och halloumibitar. Det finns ingen hejd på mig när jag börjar salladspimpa. Absolut ingen hejd alls.

Igår hade jag en spontan tjejkväll hemma hos mig. Satt på jobbet och plötsligt började det spritta i kroppen. Spritta av semesterrus. Jag drog iväg ett sms till en vän om hon inte ville komma och dricka champagne (fick i inflyttningspresent av kollegor) och äta tomatbruschetta med mig. Ett, två, tre så hade ytterligare två vänner blivit inbjudna. Vänner som faktiskt inte är vänner med varandra, bara med mig. Det gick en våg av nervositet genom kroppen när jag tänkte på det. Att jag bjudit in tre vänner som egentligen bara brukar umgås med mig. Men, men. Slog bort nervositeten, jobbade undan det sista och tog alla mina femton väskor och påsar som jag samlat på kontoret och drog till närmsta systembolag. Köpte en vitvinsflaska med en cool fransk tjej på framsidan och klarblå kork samt en alldeles bubbelgumsrosa flaska rosé. Hem i ilfart och in på mataffären. Jag tog bröd, jordgubbar, en massa grönsaker, godis, glass och glasstillbehör (ja, jag har snöat in på chokladsås, kolasås, minimarschmallows, mandel, daimkulor och bär...). Hem och fram med vinglasen och på med bästa peppmusiken. Den första vännen damp in och vi korkade upp champagnen. Alltså. Det blev en världsamysig kväll. Haha. Jag börjar nästan låta som en "vanlig bloggare" som myser med vin och plockmat på fredagar med bästa vännerna. Jaja, jag bjuder på det. Ni vet ju likväl som jag gör att allt inte är fullt så peachy hela tiden, även om jag nu ibland har fredagsmys overdose också. Mer fredagsmys åt folket säger jag bara. Åååååhhhh. Jag har en bra glädjenivå nu hörni. En himla bra glädjenivå.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så fint att läsa!!
    Är i ett förhållande som varit fyllt av svek och mitt hjärta har blivit krossat så pass många gånger att jag undrar om det inte blivit förstört för gott. Är medveten om att jag borde lämna och stå upp för mig själv -slippa vara med om att bli sviken av den man innerst inne älskar.

    Men, min stora rädsla är att bryta vanan av att alltid ha någon där. Bryta vanan av de saker man gjort till rutin med den andra personen. Lämna alla minnen, goda som mindre goda, bakom sig. Det skrämmer mig. Klarar jag det? Min ständiga fråga.

    När jag läser din blogg (har läst sedan start) ger det mig ett litet hopp. Du verkar vara en känslomänniska, precis som jag. Jag tänker att jag kommer använda denna bloggen som stöd på min väg från detta förhållande och alla jävla svek som på riktigt skadat mig.

    Slutligen vill jag återigen säga, att din blogg och dina texter är speciella för mig och jag är så glad glad glad för din skull att du lyser som den stjärna du är!

    Keep up the good work tjejen!:)
    //Från en S till en annan S

    2014-07-19 | 15:58:28
  • Carro säger:

    Åh låter höet underbart! Skulle älska att ha en vän som dig!

    2014-07-19 | 16:17:48
    Bloggadress: http://carrrline.blogg.se
  • T säger:

    Instämmer med föregående talare! Vilken drömkomips du måste vara, på alla sätt. Och jäklar vad dina matinlägg ger mig fantasier...

    2014-07-19 | 18:25:15
  • A säger:

    Äntligen semester för dig! Hoppas att du har det så bra. ❤️❤️

    2014-07-19 | 22:17:22
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: