trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 265

Kategori: Allmänt

En riktig klippa
Idag har jag hängt med samma kompis som jag sov över hos förra veckan och som jag även hade över på champagne i fredags. Hon och hennes lilla hund har kommit ut till vårt landställe. Här åker vi flakmoppetur till glasscaféer, ligger på klippor i solen, busar med vovven i havet, badar i poolen tillsammans med hela släkten, läser tidningar med frisyr- och resetips och skriver listor på allt trevligt vi ska göra i höst. Livet är så mycket lättare, roligare och bättre med henne i det. Hon är en sån där stabil stöttepelare som finns där no matter what. Egentligen trodde jag nog aldrig att jag skulle hitta en sån vän. Men helt plötsligt känns det som att jag faktiskt har gjort just det. Hittat någon som finns där hur mycket det än stormar och viner. Hittat någon som gör livet så fantastiskt mycket bättre.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Vad härligt det låter! Underbart att höra hur du njuter av livet. Jag ska erkänna att jag är lite avis (jag vet, ingen bra egenskap men mänsklig) på att du hittat en sån fin vän. Jag har ingen sån, ingen självklar. Hur gör man?

    Svar: Jag har inte haft någon självklar vän förut. Och även med denna fina vän blir jag ibland väldigt osäker på om vår vänskap är så djup som jag tänker mig att den är. Det är så svårt. Tror inte att du ska leta efter en bästa vän, däremot tycker jag att du ska försöka hålla fast vid de nya människor du träffar som du tycker om. Jag gjorde inte det som yngre men gör det nu och har på så sätt fått en handfull fantastiska vänner bara de senaste åren. Bara gör av dig, umgås med folk och till slut faller sånt där på plats, det tror jag. Men det är svårt. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-22 | 10:30:38

Kommentera inlägget här: