trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 269

Kategori: Allmänt

En grabb och att vara någons plan

Hahaha. Var så nära på att skriva ytterligare ett inlägg om hur fantastiskt det är här på landet. Men alltså. Börjar känna mig som en dålig skiva på repeat. Så vad ska jag då istället dela med mig av...? Eh. Hmm. Kanske det lilla faktum att det pirrar och spritter i hela min kropp?! Kanske det lilla faktum att det pirrar på ett sånt sätt som bara kan betyda en sak. Ja. Jag har banne mig gått och blivit lite kär. Solen har skinit och jag har hånglat i vartenda gathörn. Tittat djupt in i en annan människas ögon och legat och pratat i många långa nätter. Helt plötsligt har jag alltså gått och blivit lite kär. Kär i en av de där grabbarna som jag har tjatat om i flera veckor nu till några av ers stora förtret. Ja hörni! Jag är ta mig tusan kär. Men inte på ett sånt där osunt "kan inte glädjas åt något annat-sätt" utan mer bara en varm behaglig känsla som förgyller allt som händer och sker runt mig. Ett pirr som finns där men som för den sakens skull inte upptar hela mig. Bara lite lagom sådära.

Som ni säkert kan lista ut är det den här R som är orsaken till alla dessa fjärilar och glädjeskutt som fyller min kropp just nu. R är ett år äldre än mig och smart, intressant och trevlig som sjutton. Smart, intressant och trevlig på ett avslappnat och coolt sätt. I mina ögon är han dessutom något av det snyggaste som går i ett par skor, men jag hoppas i hemlighet på att det enbart är min subjektiva åsikt och att den allmänna uppfattningen istället är något mera neutral. De där killarna är ju liksom de bästa - de som man själv av outgrundliga anledningar anser vara Guds gåva till mänskligheten men andra bara tycker ser ut som en helt vanlig grabb. Jag tror kanske att det kan vara så. Och det gör mig himla glad.

Jag och denna R har setts fem gånger. Vi har druckit drinkar, läsk, öl, lemonad och iskaffe. Vi har ätit jordgubbar, chokladbollar och pizza. Och vi har ätit otaliga snacks i köket i min lägenhet. Vi har suttit och pratat i solen i timmar. Vi har hånglat längs med Norrmälarstrand och i en hel massa gathörn. Vi har spenderat inte mindre än fem nätter i min jättestora säng och bara snicksnackat om allt mellan himmel och jord i evigheters evigheter. Hållit handen och smekt varandras hud som om den vore det allra dyrbaraste silke. Denna grabb är på riktigt. Det är inte bara sex, det är inte bara skojig kamratskap, det är något annat. Vad det exakt är vet jag inte, men jag vet att det är någonting. Någonting som känns både läskigt och spännande.

I förrgår träffades vi och ett, två, tre tryckte han bort sin Tinder och sa att han var på väg att falla. Falla för mig. Jag sa om och om igen att det ju inte var planen, att det bara skulle vara en oseriös sommarfling och att jag inte ville förstöra hans plan om en festlig och flirtig sommar. Hans svar: "Jo, ja, så var det, men det har ändrats. Du är min plan nu." Ja. Det är en bra kille. En jävligt bra kille.

Kommentarer

  • GC säger:

    Hur bra låter inte detta då. Dina inlägg andas allt det som en ung flicka ska känna och uppleva. Såå roligt :)
    Heja rara S och mr R :)

    2014-07-25 | 14:46:28
  • Sandra säger:

    Åh heja dig!! Blir så glad och peppad att läsa. Ska erkänna att jag är inne i en period av avundsjuka, på allas "perfekta" liv, på alla lyckliga semesterbilder på FB. Men det ligger såklart hos mig. Men det jag vill få sagt är att av dina inlägg, och särskilt detta, blir jag bara så inspirerad! Till att själv hitta en snygging att hångla med. Fast framför allt må bra och vilja leva. Har tagit några myrsteg framåt.
    Kram

    2014-07-25 | 14:55:56
  • linda säger:

    Åh låter härligt! Är tyvärr ungefär där Sandra här ovanför är. Tycker det är ledsamt och ensamt, miste ju iom att jag blev dumpad min familj och försöker undvika alla lyckliga familjer på fb. Men nästa sommar kanske vi också njuter av livet, hoppas det! Önskar dig allt gott! Kram

    2014-07-25 | 15:54:04
  • Malin säger:

    JAAAA!

    2014-07-25 | 20:01:40
  • Anonym säger:

    MYYYYYYYYYS

    2014-07-26 | 01:40:23
  • A säger:

    Men alltså <3 Jag har en alopeci, vilket betyder att ens hår trillar av, och just nu är jag inte i dejtbart skick. Men sedan ska jag banne mig skaffa Tinder. Jag hejar på dig, S! :)

    2014-07-26 | 07:05:22
  • Carro säger:

    Åh vad härligt!! Blev så glad så jag fick rysningar över hela kroppen när jag läste det sista, vilken grabb! :)

    2014-07-26 | 08:19:40
    Bloggadress: http://carrrline.blogg.se
  • Paula säger:

    Åååååh, så himla glad för din skull!

    2014-07-26 | 10:47:19
    Bloggadress: http://livehealthier.blogg.se
  • A säger:

    Så härligt! Låter som en bra kille, som vågar välja dig och säger det. En sådan man vill man ha, Grattis!

    2014-07-26 | 13:47:44
  • Isa säger:

    Det här verkar vara som en riktigt bra kille för dig! Som du skrivit innan vill du ju ha den här (såsom du kallade den) infantila kärleken där man bara är någon annans och man vill vara med varandra hela tiden - och nu är du hans plan! Låter supermysigt. Njut! Du förtjänar det.

    2014-07-26 | 20:29:20
  • Emma säger:

    <3

    2014-07-26 | 22:18:20
  • Jessica säger:

    Åhh va härligt! :D

    2014-07-27 | 10:51:39
    Bloggadress: http://photohugs.se

Kommentera inlägget här: