trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 270

Kategori: Allmänt

Di dära söstrarna
Dag 270 är här och min syster förkunnade precis att det bästa hon vet är när jag skriver hur fantastiska hon och vår andra syster är och någon snäll läsare här på bloggen kommenterar om hur bra de verkar. Haha, hon är en smula knäpp faktiskt. Narcissist rentav. I vart fall. För att göra världens finaste syster glad och för att det dessutom råkar vara helt sant vill jag nu bara berätta för er att mina systrar är det bästa på denna jord. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. Idag åkte vi båt; mamma, pappa, systrarna och jag, och återigen blev jag påmind om hur fantastisk familj jag har. Systern som gärna vill bli omnämnd här satt längst fram i båten och vi kallade henne för vårt kuttersmycke där hon satt med sitt långa blonda hår och smörjde in sig noggrant. Väl framme hoppade vi ur båten och gick och köpte glass. Snabbt bestämdes att alla systerystrar skulle ta samma glass - Solero - en glass som vi senast ätit tillsammans under en biltur i Tyskland för tolv år sen. Nostalgin var total. Vi åt glass och jag drällde ner över både armar och ben. Snyggt värre. I vart fall. Mina systrar (och kusiner med för den delen) är så jäkla bra på alla sätt och vis. De pratar, skojar, badar, solar, äter och skrattar med mig varje dag och jag är dem evigt tacksam. Love you mysälsklingarna. Love you big time.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hihi du verkar ha jättebra systrar!;)

    2014-07-26 | 23:39:20
  • GC säger:

    Eftersom jag läst din blogg från börja så har jag såå många gånger tänkt att dessa systrar till dig är helt otroliga. Vilka tjejer!! Vilka medmänniskor alltså.
    All heder till dom. Om ni systrar läser detta så skulle jag vilja säga att jag önskar att det fanns fler sådana som ni ut i världen. Kram på er :)

    2014-07-27 | 08:44:50
  • Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma säger:

    Vilka fantastiska systrar du har!

    2014-07-27 | 08:45:34
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: