trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 218

Kategori: Allmänt

 
D:et i denna dag står för DÖTRÖTT, DJÄVLIG, DYNGSÄNKT, DRÅPLIG, DASKIG, DUM, DAMMIG, DUNDERSJUK, DÅSIG.
 
Och just det. Här har ni min stressboll som står bredvid mig här på jobbet. Någon rackare har påpekat att det ser ut som en hundleksak. Eh. Ja. Hmm. Det kan ju vara för att DET ÄR JUST EN HUNDLEKSAK. Nåja. Den fungerar utmärkt för nervöst klämmande också. Sa jag att den börjar blinka häftigt vid skakning? Världens bästa stressboll är det. Om än lite läbbig i konsistensen.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Stressboll. Vilken bra sak. Det kanske man skulle testa?? :)

    2014-06-05 | 16:57:52
    Bloggadress: http://www.malinasworld.blogg.se
  • Maria säger:

    Första bilden på bloggen väl?

    2014-06-05 | 19:08:13
    Bloggadress: http://alladagar.se
  • Maria säger:

    Första bilden på bloggen väl?

    2014-06-05 | 19:18:44
    Bloggadress: http://alladagarna.se
  • Stina säger:

    Maria: Nej ja minns att hon la upp en bakgrundsbild som Danskjäveln hade på sin mobil där de var deras bokstäver typ S+D eller vad hans bokstav var!
    Det var längesen nu hon la upp den nu. Tror iallafall det var den första bilden på bloggen. Detta blir andra.
    Rätta mig om jag har fel:)

    2014-06-05 | 19:37:39
  • agnes säger:

    stina: tredje bilden! :) första var bakgrundsbilden, andra var skissen till danskjävelns tatuering

    2014-06-05 | 19:45:00
  • S säger:

    Helt orelevant jag vet. Men det verkar finnas så många grymma människor härinne. Är det någon som vet med sig och kan tipsa på hur man kan lära känna nya vänner? Har ni gått med n

    2014-06-05 | 22:43:23
  • S säger:

    ...nån förening, kurs el liknande och fått vänner för livet? Snälla tipsa mig och andra. :)

    Svar: Åh, S, jag hade just ett samtal om detta. Hur svårt det är med vänner. Hur mycket jag saknar både den där särskilda vännen liksom ett helt kompisgäng. Åh, vad jag förstår dig. Har på senare år lyckats skrapa ihop en handfull vänner via skola och jobb men jag tycker fortfarande att det är svårt. Jag ska fundera och se om jag kommer på något smart i frågan. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-06-05 | 22:46:52
  • Cathrine säger:

    Tycker det är så härligt att se utvecklingen i den här bloggen. Och jag fascineras av ditt mod att skriva om ALLT du känner.

    2014-06-06 | 08:51:15
    Bloggadress: http://categoescentralamerica.blogg.se/
  • A säger:

    Hoppas att du mår bättre nu!
    Stor kram

    2014-06-06 | 09:54:04
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • linda säger:

    Angående att få nya vänner tips, iaf i min stad finns en kompis-förening på nätet, Citypolarna. Det finns aktiviteter nästan alla dagar och vem som helst får komma, man kan lägga upp aktiviteter själv också. Här finns alla möjliga människor, endel inte helt normala och andra hur normala som helst. Detta har iaf hjälpt mig när jag blev dumpad i höstas och behövde komma hemifrån.

    2014-06-06 | 10:36:41
  • S säger:

    Tack S och Linda för era svar!

    Ja det där 'kompisgänget' jag så gärna skulle vilja ha. Ett litet gäng man kan umgås med, skratta och gråta med samt hitta på roliga saker med. Helt avslappnat och kravlöst . Jag saknar det och även om jag testat att gå intressanta kvällskurser, skola/utbildning för att hitta på roliga grejer själv men ändå reka efter likasinnade så känner jag att det kan vara svårt att komma in folk på livet. Det är lite som att de som redan har sina gäng inte vill släppa in fler.

    Hursomhelst, tackar återigen för svaren. Och är det någon härinne som mot förmodan känner som jag eller känner sig ensam eller liknande, tveka inte att hojta till man kanske fika eller nåt :)

    Ha en trevlig kväll allihopa!

    2014-06-06 | 18:03:38
  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    Söt tressboll

    2014-06-09 | 10:16:32
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/
  • annelie säger:

    Söt filur

    2014-06-09 | 21:07:25
    Bloggadress: http://saganomamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här: