trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 220

Kategori: Allmänt

Heffaklumpen
Är på väg till en fin väns födelsedagspicknick nu. Det borde kännas kalas. Men jag mår så illa. Jävla magkatarr. Försvinn. Dessutom har såna obehagliga känslor om att jag känner mig tjock (?!) bubblat upp till ytan. Vet inte varför de kommer så starkt just nu. Vet inte varför jag som är en logisk person inte kan banka in i hjärnan att jag faktiskt inte är sådär väldigt tjock. Lite rund kanske, men inte tjock. Visst, jag är en sån där evigt missnöjd typ i vanliga fall, men i några dagar nu har jag bara känt mig som världens heffaklump. Liksom stor och klumpig. Dallrig och gropig. Det är för jävligt. Vill ju känna mig ashet. Men det gör jag banne mig inte. Ibland tänker jag att hjärnspökena kommer nu för att jag helt plötsligt har någon som jag ska visa upp mig för. Oavsett om jag tittar bort från spegeln vet jag att någon annans blick ska granska den där kroppen. Och då går det inte att gömma sig från heffaklumpstankarna. Särskilt som den som gör den där granskningen själv råkar ha någon typ av perfekt kropp. Fy fan. Ett stycke perfekt kvinnokropp tack. Alternativt ett ton självförtroende och självkänsla. Det kan också fungera. Det kan till och med fungera ännu bättre Ja, det räcker så. Tack.

Kommentarer

  • Ehlin säger:

    Älskar att du är så uppriktig, LOVING IT. Och håller med, allt för många behöver höja självkänslan (inkl. jag!!!) så let's do it and shake what we've got!!!

    2014-06-07 | 21:32:21
  • A säger:

    Perfekt kropp, ja, tack! Självkänsla, mera tack!
    Det man ska försöka säga till sig själv är att JAG duger. Det låter lätt men är svårt.
    Stor kram

    2014-06-08 | 01:21:05
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Tina säger:

    Blöö... såna känslor brukar jag också få ibland men sen så orkar jag liksom inte. Visst om man äter dåligt och mår dåligt inuti etc så är det självklart bra att man gör något åt det men det tar sååån energiiii att kritisera sig själv på något sätt.

    Kramis!

    2014-06-08 | 21:16:07
    Bloggadress: http://tinis.me

Kommentera inlägget här: