trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 226

Kategori: Allmänt

Guldregn och fyrverkerier
Hörni. Den här killen. Mr Sex. M. Göteborgaren. Kärt barn har många namn. Den senaste veckan har han verkat lite oengagerad, ointresserad och motvillig på något vis. Inte så att det inte har varit fantastiskt när vi väl har setts, men på något sätt har han bara verkat lite frånvarande. Trots det, känner jag mig mer hooked än någonsin. Och det är ju en olycklig situation. En ohyggligt olycklig situation rentav. Jag vill ju vara med någon som är galet intresserad av mig. Som vill vara med mig varenda minut, varenda sekund, ja, hela tiden, och som känner sig lika uppfylld och glad av att vara med mig som jag gör av att vara med denne någon.

Den här killen. M. Han säger de rätta orden. När vi har bestämt tid för att träffas går jag på moln och bara ler. När vi sen väl träffas är det fest och fyrverkerier. Oavsett trötthet, smärtor och ledsamhet, blir det alltid fyrverkerier när jag träffar honom. Men han är väldigt upptagen. Eller, ibland vet jag inte om han är upptagen eller om han bara inte orkar (?!) träffa mig. För jag har frågat. Känner mig som en trasig grammofonskiva. Det är vidrigt att vara den behövande parten, att vara den som bönar, att vara den som vill mest. Ja, alltså inte så att jag försöker tvinga honom till att träffa mig, jag bara försiktigt frågar. Och han svarar att det just inte passar då. Men hello?! Om man verkligen gillar någon spelar det väl ingen roll om det passar eller inte? Haha, jag har nog en väldigt infantil inställning till förälskelse märker jag.

Men på riktigt, jag vill att det ska vara så. Jag såg framför mig hur vi möttes upp i någon park bara för en kyss. Jag såg framför mig hur jag stapplade mig hem till honom mitt i natten efter ett hårt jobbpass. Jag såg framför mig hur hela världen började snurra och hela himlen fylldes av fyrverkerier precis hela tiden. Men det är inte så? Det kommer guldregn i spridda skurar, ja, men inte är det någon världsomspännande glädje direkt. Betyder det att jag ger upp hjärtats önskan och letar vidare? Letar efter någon som får allt att snurra och som känner likadant för mig? Men jag tycker ju om just den här killen. Han har en jäkla uppförsbacke i sin längd (två centimeter kortare än mig, ja, det är en major issue), men - hans blick får mig att fullkomligt smälta. Hans beröring får mig att skaka. Och hans röst gör mig alldeles varm inombords. Räcker inte det?

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag tycker att du ska vara med n

    2014-06-12 | 19:48:06
  • Malin säger:

    Lite väl snabbt där...!

    Jag tycker att du ska vara med nån som inte är "upptagen", nån som vill träffas i parken för en kyss för att de är allt man hinner just då osv, exakt som du skriver. Detta kanske låter dumt men det finns en bok "dumpa honom, han vill ändå inte ha dig" man får ta en del med en nypa salt men poängen finns där! Jag träffade min man efter tredje kapitlet..! Klart att de ska vilja ses. Är man "för trött" så kan man väl bara vara nära och sova. Du är värd fyrverkerier!!! Lycka till!

    2014-06-12 | 19:52:27
  • L säger:

    Nej och åter NEJ för heavens sake! Dumpa grabben! Han ska självklart vilja ses, upptagen klingar definitivt inte fint, S. Du ska vara med någon som har all tid i världen för dig. För det min kära, är du värd.

    2014-06-12 | 19:57:52
  • Maria säger:

    Om han vore intresserad vore han absolut inte upptagen! Stor varning. Strunta i honom så träffar du istället rätt kille snabbare och sparar en massa vånda! Kram!!

    2014-06-12 | 20:32:37
  • maja säger:

    varningsklockorna. alltså detta har hänt mig några ggr i rad. man ska alltid lita på sin magkänsla när den börjar säga såna här saker. om du drar dig undan och hade fel i det du är orolig för kommer han DEFINITIVT att jaga efter dig och så kommer det lösa sig. om du inte drar dig undan utan fortsätter känna stunder av glädje men även längre stunder av allmän oro och osäkerhet har du tappat makten över situationen och han får mer och mer (oavsett om han vill det eller ej) makt över situationen och dina känslor.
    du är värd någon som är precis mo dig som du är mot honom. dina magkänslor är väldigt viktiga här. och jag vet att det är tudelat iom att en viss del av magkänslorna skriker "kör för helvete" men man måste vara lite sträng mot sig själv ibland och inte bara köra på förälskelsetemat OM man samtidigt lider av mixed signals.
    långt utlägg men jag hade testat att bli mer svårtillgänglig på ett ej uppenbart sätt. alltså på riktigt. känner han tillräckligt mycket så kommer det inte vara ngn risk i att ta lite avstånd. han kommer ändra sitt beteende. men om det är fel kille kommer det märkas direkt. då slipper du göra dig onödigt illa.
    det kan vara sjukt bra också. ge inte upp. men testa. det är mitt tips. (önskar nämligen att jag själv använt mig av mitt eget tips ett antal ggr)








    2014-06-12 | 20:33:24
  • Linnea säger:

    Han kanske bara fungerar på ett annat sätt än dig. Han kanske är en person som ibland behöver vända sig inåt och vara själv. Det betyder dock inte att han inte vill vara med dig. Jag träffade en kille på mitt jobb, han vara ganska blyg just när det gällde känslor. Aldrig annars. Någon gång fick jag också svaret när jag frågade om vi skulle ses att det inte passade just då, han skulle helt enkelt vara hemma själv och se på TV. Det satte snurr i min hjärna, precis som det sätter snurr på din. Idag, 5 år senare, bor vi ihop i hus och har en dotter på 2,5 år! Följ ditt hjärta helt enkelt och låt det ta tid om det är det han kanske behöver.

    2014-06-12 | 21:17:26
  • C säger:

    Nej. Nej. Nej. Jag har gjort det där. Ignorerade alla signaler och tecken och magkänslor tills det en dag inte gick mer. Han vann, fick till slut ur sig att han inte ville mer. Knäckte mig totalt. Och då hade han tagit alldeles för mycket tid av mitt liv. Man ska vara med någon som vill vara med en. Jämt. Det är faktiskt så enkelt.

    2014-06-12 | 21:28:23
  • Caroline säger:

    Ser också varningsklockor i detta ihop med det du skrivit om honom innan. Magkänslan finns ofta där av en riktig anledning. Du ska inte behöva tänka eller känna den oron, den uppstår pga något. Och har du fel och tar avstånd och han är dödskär i dig eller du är the one för honom så kommer han få jävligt bråttom att inte vara busy. Jag tror han är den player han har visat sig vara förr, tyvärr. Ganska klassiskt upplägg med 1. Player som är kung i sängen och säger sig aldrig bli kär mm. 2. Sårad kille som blir rädd för att DU har väckts hans känslor och gjort det omöjliga 3. Ni ses och det är guldregn 4. Han börjar bli busy och du får magkänslor och blir lite frågande. Jag tycker det låter som att han gillar att ha lite kontroll över hur det ter sig.

    2014-06-12 | 21:39:26
  • Caroline säger:

    + att detta sker när du har blivit förälskad och inte kan tänka på något annat än honom. Gentemot innan när du var chill och inte såg på det på detta mer intensiva vis. Och då var han kär och helt av banan. Tills du blev förälskad. Förlåt för hårda ord och stort generaliserande. Men såhär går tankarna.

    2014-06-12 | 21:42:13
  • V säger:

    Nej, det räcker inte. Inte om du känner osäkerhet och otrygghet. Jag håller med om allt Caroline skriver här ovan, jag tror att hennes analys av situationen är spot-on.

    2014-06-12 | 21:54:19
  • Charlotte säger:

    Det kan hända att vissa kommentarer har rätt här, att du bör vara försiktig. Men jag måste bara säga, att min pojkvän inte alltid ville ses i början av vårt förhållande. Han ville ha egen tid, eller han var trött, eller villa hänga med kompisar.
    Fyra år senare är vi kärare än någonsin och har bott ihop i nästan två år. Man vet aldrig. Människor fungerar olika. Vissa behöver tid för sig själva, och det är ibland lättare att säga "Jag är för trött" än "Jag vill vara själv ikväll".
    Sedan hade min pojkvän i och för sig inte alls samma historia som denna människa, med andra ord var han ingen player och han är en väldigt ärlig person. Jag tror det är ganska vanligt att i början vara orolig och rädd, men det betyder inte nödvändigtvis att något är fel.
    Träd försiktigt framåt säger jag, man vet faktiskt aldrig. Om han inte ville träffas så skulle ha nog säga det till dig tror jag. Hoppas jag? Men om du känner dig alldeles för osäker så kanske det är bäst att backa. Jag tror det är något du måste komma underfund med själv :) kram på dig

    2014-06-12 | 22:47:22
    Bloggadress: http://cizzim.blogg.se
  • Elin säger:

    Som du sagt från början. Han är en player. En player som gärna visade sig känslosam och lite sårad där en stund för att få dig i sitt grepp. Det är så de rullar, tyvärr. Du är värd bättre!

    2014-06-12 | 22:50:20
  • emma säger:

    varning varning

    2014-06-12 | 23:04:58
  • Isa säger:

    Håller med att man ska tänka efter när det blivit för mycket "upptagenhet" från den andra partens sida, men såsom Linnea och Charlotte säger - alla fungerar vi olika, och vi bloggläsare kan ju inte säga så mycket om hur han faktiskt är eftersom vi inte har så mycket att gå på.

    Det du borde fråga dig själv är vad du själv vill ha och är ute efter. Om det inte känns helt 100, känn efter lite till och följ din magkänsla. Kram!

    2014-06-13 | 00:02:43
  • Ehlin säger:

    Han ville få dig att falla eftersom du trodde du inte skulle det. När han väl lyckades backar han. Han är en player sen innan. Även om det är hårt och ni har det magiskt, så säger detta det mesta. Han är bara en bekräftelsekåt (kåt på dig med), omogen grabb som är ute efter uppmärksamheten och spänningen, å du är värd en vuxen och trygg man. Ärligt, du är värd någon bättre. Någon som verkligen kommer tycka om DIG för den du är, å vilja träffa dig ständigt. Din magkänsla säger mycket. Kan du annars inte fråga vad han vill komma med detta?
    Känner lite som att detta kommer vara något du om någon månad tänker tillbaka på å känner "Jag vet inte vad jag tänkte med". För ärligt, nu ser dina läsare detta åt dig, du är lite uppe i det blå i förälskelse och vi måste ta dig ned på jorden lite igen. För han verkar ärligt talat inte så bra. Nejnejnej, du ska ha någon som verkligen tycker om DIG. Nöj dig inte med annat. Kanske låter jag hård eller generaliserande, men vill inte få dig knäckt igen av någon som faktiskt, på tapeten, mitt framför ögonen inte alls verkar bra. Han är ju en "player". Han vet hur man spelar spelet. Stäng av känslorna å MOVE ON om det är vad magkänslan säger, utan att kärlekskänslorna får spela in.

    2014-06-13 | 00:09:00
  • Emeli säger:

    All min erfarenheten (är 36år och letade länge innan jag hittade min drömprins) säger mig att om en kille verkligen är intresserad så gör han vad som helst för att träffas.
    Då sitter han på bussen i tre timmar EN VÄG bara för att få ta en fika tillsammans i en timme sen tre timmar på bussen hem igen. Gör dig själv en stor tjänst och lägg ner det förhållandet. Om han verkligen vill ha dig så måste han oxå kämpa för ditt hjärta. Annars är han inte värd dig. Så är det❤️

    2014-06-13 | 00:21:14
  • Jessica säger:

    Jag har visst samma uppfattning som dig om förälskelse, för jag tycker oxå att man tar sig 5 min bara för att ses iaf lite.

    2014-06-13 | 05:27:46
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • linda säger:

    Hej vännen, tänker lite som de andra här tyvärr, att du ska lita på din magkänsla angående denna killen. Tänker också att du ska ifrågasätta dig själv litegrann, varför tror du att du vill ha honom? Kanske har du dessa känslor för att han just är så oseriös och oåtkomlig. Går också i terapi pgav bla krossat hjärta, och min terapeut säger att om man går "all in" på det sättet du gjort, genom att jobba hela tiden samt träffa killar eller vara upptagen resterande tiden så är det en flykt. En flykt från att känna och bearbeta sorgen. Förälskelsen är också en flykt? Som du säger så orkar man ju inte må dåligt hela tiden. Din hälsa är inte bra heller, kroppen skriker efter lugn och ro, tror du behöver läka helt innan du är redo att träffa någon ny livskamrat. Ledsen om jag sårar dig med detta men tror du lurar dig själv. Ta hand om Dig och gör bara det du måste på jobbet. Du släpper taget om honom när du är redo. Stor kram

    2014-06-13 | 07:44:08
  • Teddy säger:

    Läs boken: He is just not that in to you.
    Väldigt bra och ärlig bok. Önskar så att jag ägde den då jag var singel. Att han hittar på ursäkter är EN STOR STOR VARNING!!!!!!! Det är inte pga att du är ful eller ointressant eller något annat negativt utan helt enkelt för att vissa människor inte passar ihop.
    Tyvärr är det ju så att man ALLTID hittar tid att ses när intresse finns.
    Din älskade finns där ute någonstans.
    Bra saker sker sakta och ni kommer förr eller senare tt hitta till varandra :)
    Kram och trevlig helg.

    2014-06-13 | 08:14:18
    Bloggadress: http://Caitlin.blogg.se
  • K säger:

    Om man är riktigt intresserad orkar man. Herregud så många nätter som försvunnit utan sömn, där man sedan gått upp i ottan och bara överlevt dagen tack vara att man varit helt hög på natten före. Men, ömsesidighet är a och o, det går liksom inte att stå där själv och darra i både kropp och själ efter någon som inte själv dör efter samma sak. Det är bara förnedrande...

    2014-06-13 | 09:17:38
  • V säger:

    Men det stämmer inte. Att man orkar alltid om man är intresserad. Känner att det finns så många bilder om kärlek och hur den ska vara. När folk träffas är de kanske i helt olika platser i sitt liv. Visst, kärlek är härligt! Och man vill tappa huvet och sånt men det ska också fungera i verkligheten. Och i verkligheten finns ju vardag och jobb och massa andra prioroiteringar. Det är ju sjukt naivt att bara efter en månad? blir man någons prio ett? Samtidigt som en själv håller på och smsar och flörtar med massa andra.
    hello? sluta följa andras bilder om kärlek och livet. Följ din egen! Och sluta inte med honom bara för att de flesta säger att det är en varning. Vi vet ju inte ens hur han är...
    Däremot ska man kanske försöka se lite lättare på detta? Om det går? Who cares även om du är lite mer intresserad än han? Detta är ingen tävling. njut. att ha känslor är fint. Är dina känslor ärliga så är du redan en vinnare. Alltid.
    Men ja. jag vet inte. blev bara irriterad att alla säger att man alltid har tid för den man tycker om. Visst är man i nöd eller ledsen eller vad som, så kan man ställa upp. Men annars kan det faktiskt vara så ibland att man inte orkar. För när man träffas så är det inet bara så att man får mycket. Man måste ge mycket också. Tänk om man är introvärt då?

    äh. lycka till!


    världens konstigaste kommentar....

    Svar: Bra skrivet. Jag håller med även om det inte är så jag själv fungerar. Men du. Jag smsar inte med andra längre. Såklart.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-06-13 | 10:04:00
  • Julia säger:

    Jag blixtrad, det är som att orden är tagna ur munnen på mig. Precis exakt likadant mellan mig och min pojkvän.. Ännu värre.
    Inlägget ovan stämmer också! Jag är tydligen inte ensam och inte du heller!

    2014-06-13 | 16:20:24
  • A säger:

    Jag kan starkt rekommendera filmen "He's just not that into you". Tillägnad alla tjejer som vänder, vrider, tolkar, snurrar och spinner på alla möjliga "tecken". Den är en ögonöppnare med råge!

    F.ö.: Dumpa grabben eller låt honom jaga dig! Om man är intresserad så är man inte "upptagen", en intresserad kille beter sig alltid lika intresserat som du själv gör när du är det!

    Skönt att läsa att du börjat dejta och mår bättre iaf!

    Kram och hejja!

    2014-06-14 | 02:14:19
    Bloggadress: http://www.ivfresantillettbarn.wordpress.com
  • S säger:

    Hejhej!
    Min pojkvän sedan snart 2 år tillbaka har tidigare inte varit så duktig på att visa känslor, ta initiativ till att ses och ibland har han gett (enligt mig) superdåliga ursäkter till varför vi inte kan ses.. Och varningsklockorna har ringt som tusan! Men ändå har magkänslan sagt att "jo, han är visst rätt". Så jag valde att satsa ändå, även om jag gick mycket mer försiktigt fram än vad jag kanske hade gjort annars. Idag är vi superkära! Ibland kan jag fortfarande bli lite osäker på hur starka hans känslor för mig egentligen är, men jag har börjat förstå att vi helt enkelt fungerar olika när det gäller sånt, och dessutom har han gjort enorma framsteg sen när vi först började träffas. Kort och gott, vi är väldigt olika med hur vi visar kärlek, men vi är hur lyckliga som helst ändå!

    2014-06-14 | 06:19:21
  • Hanna säger:

    "Dejtat" en kille i 7 veckor som beter sig precis likadant!!! Eller beter sig inte haha, initiativlös medan allt är himmel och underbart när vi väl ses. Men det är liksom jag som ser till att träffarna blir av...... Jag blir inte klok :( har gått på magkänslan jag känner när jag är med honom, för den känns så himla rätt. Men jag vet inte hur länge jag orkar hålla på så här...

    2015-01-20 | 22:07:58

Kommentera inlägget här: