trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 227

Kategori: Allmänt

Kloka råd och ett uppskjutet beslutsfattande
Tack för alla råd som ni lämnade på mitt föregående inlägg. Tack för tuffa, hårda och obekväma ord. Tack för snälla, kloka och insiktsfulla uppmaningar. Varenda kommentar ger förmodligen en liten bit av sanningen. Sen hur jag väljer att hantera den sanningen, det är något jag tänker låta framtiden utvisa. Har en obehaglig vana av att förstora upp saker och ting, av att överdramatisera och hetsa fram överilade beslut som jag sen nästan omedelbart ångrar. Jag har redan skrivit några meddelanden till den här M som vittnar om just den där hetsigheten med att fatta ett slutgiltigt beslut. Men i samma sekund som jag har skickat dem har jag ångrat mig. För vet ni. Jag vill bara rida på vågen ett tag. Jag vill inte ta några livsavgörande beslut just nu. Jag är inte redo för det. Jag vill bara vara och göra det som känns bra för stunden.

Och ja, som någon skrev är det jag sysslar med nu självklart någon typ av flykt. Det är både jag och min psykolog medvetna om. Men samtidigt, jag grubblade väldigt länge. Jag mådde dåligt utan ljusning väldigt länge. Jag var så illa däran att min kropp nästan inte klarade mera mörker. Så det här ljuset jag upplever nu, hur flyktigt, övergående och lurigt det än är, tänker jag hålla fast vid så länge det går. Sorgen, den finns där. Och den letar sig fortfarande in i de mest oväntade situationer. Nästlar sig in och förstör en film på tv, sprider tårar över en bilfärd eller gör att viss mat smakar ångest. Men istället för att ge mig hän åt den där sorgen och ledsamheten, ger jag mig hän åt andra saker nu. För jag orkar inte vara ledsen mer. Inte för det som har hänt i alla fall. Jag orkar bara inte mer.

Kommentarer

  • O säger:

    Jag säger kör på.

    Det kan fan inte bli sämre än det du upplevde för 227 dagar sedan. Plus att du nu är medveten om vad som kan hända vilket gör att du säkert är mer uppmärksam nu och för resten av ditt liv.

    Kram

    2014-06-13 | 11:26:09
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • emma med litet e säger:

    Men alltså. Vägen från bottenlös sorg till en bra tillvaro är ju inte spikrak. Ingenting i livet är spikrakt. Man flyr, sen kommer man tillbaka, sen vinglar man åt ett annat håll, sen tillbaka. Det är ju alla de här kringelikrokarna som gör att man till slut hittar hem, hur klyschigt det än låter. Och då menar jag inte hem som i att hitta en partner, utan hem som i att hitta sina egna gränser och glädjeämnen och sorger. Livet kommer alltid tillbaka, det pågår alltid, och ibland är man mittpunkten, ibland sitter man vid sidan om och tittar på. Så vingla iväg du. Fly ibland. Din medvetenhet om flykten gör ju att du förr eller senare kommer sluta med det. För stunden.

    2014-06-13 | 11:26:37
  • linda säger:

    Ber om ursäkt S, var inte min mening att ge dig dåligt samvete! Njut av lite ledigt från skiten, jag har också tagit en paus från allt elände. Kanske är det the one som du träffar, vem vet, ingen brådska. Som du säger så orkar man bara inte sörja hur mycket och hur länge som helst utan behöver bara gräva ner sig i saker och människor som känns bra och som ger en hopp om framtiden igen. Ta hand om dig, kram

    Svar: Nej, be inte om ursäkt. Det du skrev var spot on. Jag håller med. Ville bara berätta att jag vet om det du säger, bara att jag inte orkar göra något annat just nu. Bra med lite paus - det är vi värda tycker jag. Och nu är det fredag och allt. Lycka till med allt. Och ha en härlig helg Linda. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-06-13 | 14:30:18
  • T säger:

    Hej bästa S.
    Finns en låt jag älskar. Jag har älskat den sedan den dagen jag själv blev dumpad och lyssnade sönder den för tyckte den var skriven för mig. Men detta var för en kille jag var tillsammans med i 4 månader.
    Nu när jag lyssnar är de inget mindre än en låt jag verkligen kan relatera till din situation.
    Du har säkert hört den. Kanske redan ratat den.
    Men tycker på nåt sätt att du borde höra den.
    Fast detta är kanske mer du, för typ....150 dagar sedan?

    Melissa Horn- Lät du henne komma närmre
    <3

    Svar: Jag lyssnar på den ofta!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-06-13 | 16:41:12
  • Anna säger:

    Lyssna på Lisa Ekdahl - Bästa vaccinet också! Den är du nu!

    2014-06-13 | 20:29:16
  • Emeli säger:

    Du vet vad som är bäst för dig❤️
    Kram

    2014-06-13 | 23:13:12
  • M säger:

    På höstens första dag blev jag lämnad. Det jag trodde var konstant ville helt plötsligt inte mer. Och även om det inte var under samma omständigheter som för dig har jag känt igen mig så himla mycket av det du skrivit. Han som lämnade mig blev som en annan människa och efter bara ett par månader blev han tillsammans med en betydligt yngre tjej. Och där någonstans antar jag att jag fick förklaringen. Han gjorde mig så vansinnes illa och jag har krigat och klarat mig bra. Just nu känner jag precis som du att inte orkar va ledsen mer. Jag orkar inte känna. Slut på kaoshjärta och att gråta i duschen tack. Och jag trodde att jag inte kände för honom mer men så träffades vi på i förra veckan och hjärtat slog så hårt att det syntes på utsidan och vi stod tysta och tittade på varandra. Och nu kan jag inte sluta mäta mitt liv med hans. Hur kopplar man bort? Och hur kopplar man på känslor för någon annan? Jag är så rädd för att inte känna igen.

    2014-06-14 | 10:11:25
  • Maria säger:

    Håller med M ovan och förstår dig så väl S.
    Att pendla mellan att kunna stänga av och sätta på känslor är så svårt och utmanande efter att ha blivit sviken och lämnad. Jag använder min blogg för att gå in i känslorna och skriva om dem, men i livet utanför bloggen försöker jag öva mig i både att stänga av känslorna för honom och att sätta på dem för någon annan. Så svårt, och man blir väldigt trött av ansträngningen. Vila mycket när du kan!

    2014-06-14 | 10:39:42
    Bloggadress: http://alladagarna.blogg.se
  • Jessica säger:

    Det gör du helt rätt i, håll i allt du kan och njut av det! Det kan aldrig vara dåligt att känna sig lycklig :)

    2014-06-14 | 20:01:51
    Bloggadress: http://photohugs.se

Kommentera inlägget här: