trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 230

Kategori: Allmänt

Känslomässig meltdown, breakdown, kollaps
Helgen var bra. Den var verkligen det. Eller ja. Med undantag för ett smärre breakdown igår kväll. Alltså. Vad är det för fel på mig? Går och förälskar mig i någon himla kille som jag redan från början hade dömt ut av hundra orsaker. Fan. Känner mig ömtålig och skör igen. Skalet jag hade byggt upp som gjorde att jag kunde jonglera en himla massa konversationer och dejter utan att bli galet intresserad av någon särskild är nedbrutet. Jag har inget skal. Jag har väl egentligen aldrig haft det även om jag intalade mig det ett tag. Allt går rakt in utan minsta filtrering, utan minsta bromskloss. Allt går in och ut kommer en explosion av oroliga, ledsna och upprörda känslor. Känslor som jag dessutom alltid känner ett akut behov av att klä in i ord och sen kasta på personen som känslorna är sprungna ur. Och vips har jag helt på egen hand skapat ett breakdown. Genom att föra rena monologer lyckas jag alltså resonera fram horribla mardrömsscenarion som skapar kaos både i mitt och den andre personens huvud. Det är fan helt jävla otroligt. Hur jag gång på gång lyckas stöta bort människor jag tycker om med alla dessa känslomässiga meltdowns. Fan för mig.

Kommentarer

  • madabouttea.se säger:

    Besök min blogg och får tillgång till en unik kod som ger dig 15% rabatt i min webshop :)

    2014-06-16 | 17:02:20
    Bloggadress: http://madabouttea.se/
  • Jennie säger:

    Man gör så, fastnar vid nått, mår bra, det försvinner man faller ner och mår piss. Nästa vecka kan allt vara glömt, fastna inte bara. Ut på Tinder igen och möt nya människor att prata med! :) <3 Så man glömmer, för liten liten stund :*

    2014-06-16 | 17:14:37
  • Elise säger:

    Känner igen mig massor. Vill tipsa om boken "hemligheten: från ögonkast till varaktig relation, av Josefsson. Anknytningspsykologiskt utgångspunkt. Tycker den har en del bra tips och förklaringar till att man är som man är!

    2014-06-16 | 20:23:28
  • linda säger:

    Det är så svårt det där tycker jag, jag får också gärna känslosammanbrott. Kanske hade varit bättre att pysa ut lite hela tiden men vill ju inte framstå som en gnällig eller tjatig person. Alternativet är ju att man stänger in känslorna och det är ju faktiskt ännu värre. Nej vet inte heller hur man ska sköta det helt snyggt när man nu är en person med mycket känslor....försöker dock vara förlåtande mot mig själv och om det går försöker jag sova på saken då jag vet att jag är ännu känsligare när jag är trött.

    2014-06-16 | 21:14:03
  • Mikaela säger:

    Livet är inte katastrof för att man har en dålig dag. Tillåt dig själv att må dåligt , lägg inte så stor vikt vid det. Ta en go dusch, lägg en ansiktsbehandling, ät något gott, gör pedikyr och lägg dig och sov så tidigt du kan, och så länge du kan. Bättre att ta några klunkar (haha ) hostmedicin med morfin i, så sover du som en stock. Kasta sömntabletterna.

    Det finns en tid för allt.
    Kram

    2014-06-16 | 22:52:44
  • Lisa säger:

    varför känns det som om du precis beskrev hela mitt liv. Varje relation, varje sekund. Varje dag.

    2014-06-17 | 19:56:37
    Bloggadress: http://lisashuvud.nu

Kommentera inlägget här: