trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 233

Kategori: Allmänt

Superfräsch
Jag har jobbat hela natten. Ja, hela natten. Jag gick inte och la mig igår kväll, jag gick inte och la mig i natt och inte heller gick jag och la mig i morse. Nu sitter jag på tåget på väg till jobbet. Jag slog ihop datorn vid halv sju. Funderade en halv sekund på att gå och lägga mig men var på tok för speedad för att ens ha en rimlig chans att få sova den där halvtimmen som stod till förfogande. Istället slog jag in mina systrars presenter och skrev ett födelsedagskort. Började förbereda frukost och insåg snabbt att utbudet var alldeles för begränsat för en riktig födelsedagsfrukost. Men, jag såg några ägg. Lite mjölk. Och vet att mamma alltid har rostbröd i frysen. Eh. Ja. Fattiga riddare. Såklart. Sagt och gjort, på några minuter hade jag svischat ihop de där blöta brödskivorna och lagt dem i pannan. Hej vad det gick. Karamelliserade dem i socker, pudrade sen lite florsocker över, öste på en nutellaklick, en jordgubbssyltsklick, och vips var det klart. Efter de fattiga riddarna höll sig energinivån uppe i cirkus en halvtimme till. Jorå. Såatte. Är absolut superfräsch nu. Verkligen. Alert. Pigg. Studsig rentav. Och har kalasmycket kvar att göra på jobbet. Alla tiders är det. Juhuuuu. Love it.

Kommentarer

  • Elise säger:

    Det låter varken hälsosamt, rätt eller hållbart att jobba så mycket som du gör. Inte konstigt du blir trött eller sjuk. Vill du verkligen jobba ihjäl dig sådär? Låter totalt befängt om arbetsgivaren kräver det.

    2014-06-19 | 17:18:24
  • Antonia Noaksson säger:

    http://antonianoaksson.blogg.se/2014/june/ett-stort-jakla-tack.html

    2014-06-19 | 21:20:11
    Bloggadress: http://antonianoaksson.blogg.se/
  • H.s säger:

    <3

    2014-06-19 | 21:33:31
    Bloggadress: http://www.sjufargeravsorg.blogg.se
  • H.s säger:

    <3

    2014-06-19 | 21:33:32
    Bloggadress: http://www.sjufargeravsorg.blogg.se
  • Lena säger:

    Seriöst, varför promota sin blogg här liksom? Ni spelar inte ens i samma liga som S. Lägg ned! I kommentarsfältet ska det väl endast röra S, gärna pepptalk:) - inte göra reklam o vara ego.

    Kör på du S. En dag lugnar jobbet ned sig, kroppen kommer ikapp osv. Ett helvetesrace du har gjort, strongt att komma *tillbaka* så pass mycket på kort tid!

    2014-06-19 | 21:48:25
  • Jessica säger:

    Oj, de va inte så bra hoppas du fick komma hem å sova en lite stund tidigare!
    Glad midsommar!

    2014-06-20 | 08:21:47
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • GC säger:

    Glad midsommar till dig dina systrar och mor och far.

    2014-06-20 | 18:35:55
  • Maria säger:

    Det läskigt att läsa din blogg inbland! Det är som att läsa något jag skrivit! Kök på bara, man orkar mer än vad man tror! Har också haft perioder då jag inte lagt mig under det senaste året. Har gått igenom snudd på exakt samma som du, även samtidigt som du! Från ett trasigt hjärta till ett annat! Knarka bekräftelse på tinder tills det rinner ut genom öronen, det är uppenbarligen det du behöver nu! Låt dig kära ner dig i svåra karlar, det är vägens gång. Men en morgon kommer du släppa allt detta, och det är då du blivit hel igen och du är redo att hitta någon på riktigt! Du kommer kliva ur det här som en starkare människa men fram till dess måste du tillåta dig själv att gå igenom alla "stadium" vilket just nu verkar vara bekräftelse och små förälskelser. Du klarar dig igenom det här! Allt blir alltid till det bästa i slutänden! :) Glad midsommar!! Du är bäst!!

    2014-06-20 | 19:43:48

Kommentera inlägget här: