trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 236

Kategori: Allmänt

Sönderslagen

M. Göteborgaren. Mr Sex. Han dumpade mig. Ett, två, tre, så stod orden som jag hade fasat för där. Han känner inte samma som han gjorde för några veckor sen. Bara sådär. Det är slut, över, finns inget mer att säga. Han lät mig falla. Han lät mig falla hårt, bara för att sen kasta bort mig som om jag vore absolut ingenting värd. Han har slagit sönder mig. Trots att jag sa just det till honom. "Du får inte såra mig. Du får inte göra mig illa. Jag klarar det inte." Jag sa det om och om igen. Han var rädd att jag skulle göra honom illa. Han var rädd att jag skulle vilja ha någon annan. Men nej. Det var jag som fick ta smällen, det var jag som blev kär, det var jag som blev sårad.

Så. Nu sitter jag här. På badrumsgolvet i mina föräldrars hus med mina systrar undrandes vad i helvete jag sysslar med. Gråter livet ur mig för en kille jag har träffat i några veckor. Men ja. Han var speciell. Han lyckades nästla sig in djupt därinne. Djupt, djupt inne i mitt hjärta slog han rot. Jag visste att det inte var bra. Jag visste att jag tog en risk. Men jag var kär. Jag är fortfarande så fruktansvärt vidrigt kär i honom. Och då tar man risker. Dumma, stora, idiotiska risker. Han säger att det beror på att jag skrev här på bloggen att jag hade gått ut på tinder. Han säger att det beror på att jag låtit nån kille ta mig på brösten på firmafesten, att jag påstått mig vilja hångla med varenda en där och att jag så snart han inte kan träffas kommer att söka bekräftelse på annat håll. Det är inte sant. Det är inte sant, men det spelar ingen roll för skadan är redan skedd. Han är inte kär i mig längre. Han känner inte så som jag vill att han ska känna. Han känner inte så som jag känner för honom. Fan. Fan. Fan. Fan va ont det gör.

Jag vet logiskt sett att det kommer gå över. Jag vet logiskt sett att jag inte vill vara med någon som tappar sina känslor för mig över en natt. Jag vill vara med någon som avgudar mig. Och det gör uppenbarligen inte den här killen. Är bara så arg på mig själv. Är bara så arg för att jag trodde på honom. Jag trodde honom när han sa att han ville ha hela mig med allt vad det innebar. Jag trodde honom när han sa att han var kär i mig. Det kändes som att hela världen stannade när han kysste mig. Och då trodde jag att den gjorde det för honom också. Men det var visst inte så. Hans känslor var inte starkare än att de försvann över en natt. Ett, två, tre, så var de borta. Och nu. Nu är jag ensam kvar här igen. Återigen fylld till bristningsgränsen av känslor för en man som inte vill ha mig. Bortkastad och oönskad börjar bli tröttsamma epitet att bära. Så tröttsamma att jag har bestämt mig för att aldrig släppa någon in igen. Jag tänker inte utsätta mig för det här en gång till. Nej, nej, nej. Aldrig igen. Mitt hjärta är stängt och besökare är inte välkomna.

Som om inte det vore nog är vår hund sjuk igen. Han går runt och ser ut att hänga i vid sista livstampen. Fruktansvärt är det. Det är så vidrigt fruktansvärt att jag inte ens orkar skriva om det. Jag bara ber till Gud att han blir bättre. Behöver ha min lilla vovve kvar. Behöver ha min familj intakt när allt annat blåser vilt runt mig. Behöver så många saker som jag inte tycks rå över. Fan, va livet känns tungt helt plötsligt.

Kommentarer

  • D säger:

    Alla dessa tomma ord! Fy helvete alltså. Men du tar dig upp! IGEN! alltid.

    2014-06-22 | 16:02:45
  • ina säger:

    Vill inte vara sån men nog känns det tyvärr som om han aldrig var riktigt kär utan ville bara få dig att falla. Men stäng inte ditt hjärta det kommer komma en dag när han med stort H kliver in i ditt liv och han kommer falla för dig lika hårt som du för han. Jag hoppas du snart får finna han som älskar dig för precis den du är med allt vad,det innebär!!

    2014-06-22 | 16:45:27
    Bloggadress: http://www.inasskapar.blogg.se
  • majalina säger:

    Nej usch och fy för honom! Du förtjänar sååå mycket bättre. Sådeså. Och vet du vad jag har märkt? Med någon man inte har känt så länge går det onda fortare över. Mycket fortare. Så håll ut bara! Och ät god mat, var med familjen och ge dig ut i sommarsolen. Stor kram! m.

    2014-06-22 | 16:53:20
    Bloggadress: http://www.majalina.com
  • Natalia säger:

    Men vad svagt att skylla på bloggen! Du har helt rätt, du förtjänar någon som avgudar dig. Någon som inte hittar ursäkter. Någon som förstår sig på det här med känslor.

    Det kommer bli bra igen. Massa kramar och krya på hälsningar till hunden!

    2014-06-22 | 17:01:16
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Katarina Nordin säger:

    Hej S. Du - du är så himla fin och bra och stark. Det du har gått igenom och fortsätter att gå igenom har åsakt dig en massa smärta men du har också fått ett oerhört känslomässigt djup. Bara ditt sätt att skriva påvisar att du har en fantastisk förmåga till självinsikt. Från vad du har berättat så verkar det som att Göteborgaren inte har samma känslomässiga mognad som du. Snarare än att hans känslor har försvunnit över en natt som du säger (jag tvivlar starkt på att någon skulle kunna komma över dig så snabbt!) så kan det vara så att han inte vet hur han ska hantera sina känslor. Du är mitt inne i en läkningsprocess och behöver någon som kan dela den känslomässiga börden med dig. Du ska inte behöva ta ansvar för alla andras känslor eller tillkortakommanden. Det här är hans loss och hans problem. Att du, efter allt som hänt, åter kan hänge dig så helt och fullt styrkar bara vilken underbar och fin person du är. Håll ut. Det kommer inte bara att bli bättre, utan bra. Många kramar

    2014-06-22 | 17:03:42
  • Katarina säger:

    *bördan, inte börden

    2014-06-22 | 17:04:30
  • T säger:

    Inte för att vara sån, men han känns ganska kontrollerande? Han hade nog fortsatt detta om ni hade gått djupare in i en relation. Skylla på saker du skrivit sådär är en dålig ursäkt och egentligen har du inte gjort fel.
    Tycker iallafall att de inte finns nån "rätt" att kontrollera en annan sådär innan man beslutat sig för pojkvän/flickvän, att de är NI. Men innan dess har han ingen rätt att ta illa vid sig att någon tog dig på brösten på en fest. De händer väl var och varrannan tjej om hon nu går med på de vill säga. Inget mer med de?
    Han låter svartsjuk. Innan ni ens var tillsammans. Inga bra tecken.

    Se och ta fram de dåliga sidorna och var glad att ödet blev som de blev. Även om de känns svårt och jobbigt. Så var de rätt.

    Ha inte bråttom, och ge inte upp.
    Din Mr Rätt kommer. Jag lovar.
    Men kanske inte än. Kanske idag fast om ett år. Kanske om några veckor.
    Men ge inte upp pga att ta skulden på dig själv.

    2014-06-22 | 18:14:35
  • Elise säger:

    Kram S. Sjukt skitdåliga ursäkter om att det skulle ha att göra med vad du skrev här på bloggen. Inga bra tecken. Han försöker lägga över det på dig när du inte har något att beskyllas för. Håller med om att han låter kontrollerande och svartsjuk innan ni ens blivit ihop. Han känna som en kille som gillar att stå vid rodret och ha kontroll. Inte bra.

    Jag är ledsen att du är ledsen. Det går över. Jävla skitkille som snackar smörja. Stäng inte hjärtat för evigt. Sen kommer det en mr right goding en dag och knackar på hjärteporten. Kram.

    2014-06-22 | 22:07:49
  • Larah säger:

    Du är fortfarande i läkningsprocessen, från ditt ex,,
    tycker du ska försöka läka dig och ditt hjärta lite först,,
    du hinner träffa en massa killar sen,,
    det kommer tids nog,,
    men ge dig själv tid och läka lite först,,
    ha inte för bråttom och rusa in i nåt ännu,,
    ta hand om dig och ditt hjärta,,<3

    2014-06-23 | 01:02:35
  • Jools säger:

    Nej, nej nej!
    Du ska inte straffas för att han är dum i huvudet! Varflr ska du stänga ditt hjärta för att han är en idiotisk player som ville få dig på fall för att få bekräftelse?
    Allt det han säger till dig ska du nig tänka spegel på. Allt det speglar hans behov, hans törst efter uppmärksamhet.
    Jag vet att du idag inte kommer uppskatta ett "det visste vi väl" men tyvärr känns det så. Han har gjort alla de klassiska grejerna som en player gör. Varit en jävel på sex, sagt att han är rädd att falla, sagt att han är kär. Allt lite för fort och lite för mycket. Så när en faller, swosch så försvinner deras känslor över en natt.
    Tyvärr kryllar det av dessa typer på nätet och jag tror vi alla har gått på en sån vidrig kille.
    Men du, det är han, och alla som är som han som är vidriga. Och dessa vidriga typer är inte förtjänta av att vi får kalla och hårda hjärtan som inte kan älska. Nej, den bästa knäppen på näsan och fuck you är att våga igen, och träffa en underbar människa som dessa svin inte ens kan drömma om att bli!

    Jag har varit i din sist, och jag har tagit mig ut på andra sidan. Det går! Och det är värt det!!
    Kram

    2014-06-23 | 15:31:17
  • Jessica säger:

    :( Jag vet hur du känner och det är tungt och känns hopplöst men man kommer ut. jag lovar.
    Skickar över lite styrka till dig!
    Kram

    2014-06-23 | 15:55:42
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • Ehlin säger:

    Alltså åh man känner ju igen sig. Tycker synd om dig. Men alltså, tro aldrig att något är ditt fel, som så många andra kommenterat så är det bara sjukt dåliga ursäkter han kommer med, att det är bloggens fel etc. SKRIKER dåliga ursäkter. Ush, bara skriker attention-bekräftelsekåtness om honom, vill knappt att han ska få njuta av denna syn av dig här på bloggen att du är så kär i honom och hjärtekrossad, pga han kommer verkligen njuta av det. Åhhhh. Sån vidrig player.

    2014-06-23 | 20:13:56
  • J säger:

    Kära du. Ville nästan kalla dig kära vän, men vi känner ju inte varann på riktigt. Jag tror, och hoppas, att det här kommer att bli så som er relation var - snabbt, intensivt. Och sedan går det över. Du behöver inte honom, inte på riktigt. Under en kort period, absolut. Men du behöver inte dela ditt liv med en kille som verkar så osäker. En magisk sommar hade varit dig mer än väl unt, mer än väl. Det är inte ditt fel, det är inte dig det är fel på. Tro aldrig det.

    Nu låter jag lite mästrande. Det är inte alls min mening.

    2014-06-24 | 12:31:33
  • M säger:

    Jag är ledsen för din skull, att allt detta händer på samma gång som lilla hunden somnar in.. Håll ut och fortsätt läka, skynda långsamt och försök hitta till den där platsen där du mår bra helt själv och trivs i ditt eget sällskap. Den här killen var någon du behövde få känna för och nu kan du få vara ledsen över honom istället för danskjäveln - det låter konstigt (som de flesta råd när man är ledsen), men det kan vara nyttigt att få bli ledsen över något som inte blir lika livsupprotande. Det går fortare att komma över men du känner i alla fall att du lever, att du fortfarande bryr dig och vill ha det bra. Håll fast vid det, du behöver inte lita på någon på ett tag, men stäng inte ute de du vill ha nära.

    Okej det blev mest svammel men hoppas du kan ta fasta på något vettigt i rabblandet. Sköt om dig!

    2014-06-25 | 16:21:10

Kommentera inlägget här: