trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 242

Kategori: Allmänt

Te, familj och systermys

Idag har hela familjen varit med farmor och farfar på afternoon tea - farmors 85-årspresent. Det var så mysigt. På alla sätt och vis en härlig utflykt. Åh, vad jag älskar min lilla farmor och farfar. De är alltid så smittsamt glada och uppåt. Det är svårt att inte känna sig alldeles varm i kroppen då. Vi åt snittar, scones och en miljard efterrätter. Herregud, va gott det var.

Efteråt tryckte vi alla in oss i minibussen igen och så bar det av hemåt. Vet inte ens om vi hade rullat från slottsägorna när mina ögonlock började klippa. En överväldigande trötthet sköljde över mig och jag intog en sån där klassisk sova i bilen-pose där allt i nacke och axlar värker men man trots det inte orkar lyfta upp huvudet ens en millimeter. Dreglade förmodligen också.

Väl hemma kom det sig så att alla systrarna hamnade i min säng. Och här ligger vi nu. Som tre packade sillar ligger vi tätt tätt. En syster sover. Den andra retar den sovande systern genom att puffa henne, slicka på hennes fingrar och annat sattyg, vilket gör henne vansinnig. Så vansinnig att hon försökte fly härifrån, men tji fick hon. Hon är nu nedbrottad och instoppad i filt här bredvid igen. Himla bra är det. Himla bra att ha två söta systrar bredvid sig. Vad skulle jag egentligen ta mig till utan de där systerystrarna?

Kommentarer

  • LIENE säger:

    Åh efterrätter är så gott! och skönt att du har sådana systrar :)

    2014-06-28 | 17:14:05
    Bloggadress: http://lifefromwithin.blogg.se
  • Lena säger:

    Vilken härlig dag! Jag skrattade gott när jag läste. Undrar om du själv vet hur rolig du faktiskt är och hur bra du formulerar dig. Även ledsamma inlägg är en pepp för oss alla (törs nog påstå alla fast jag borde tala för mig själv), så här är livet och så här får man känna. Inte trevligt att du/någon mår dåligt men du är väldigt klarsynt och har redan kommit långt i ditt mående. Det kanske du inte själv tycker men det märks på inläggen. Jag hoppas att du snart får må bra varje dag! U go girl:)

    2014-06-28 | 19:27:39
  • H.s säger:

    Det där behövde du. Lite syskonkärlek och sen är man på topp.

    Puss.

    2014-06-28 | 21:43:22
    Bloggadress: http://www.sjufargeravsorg.blogg.se
  • H.s säger:

    Det där behövde du. Lite syskonkärlek och sen är man på topp.

    Puss.

    2014-06-28 | 21:43:22
    Bloggadress: http://www.sjufargeravsorg.blogg.se
  • H.s säger:

    Det där behövde du. Lite syskonkärlek och sen är man på topp.

    Puss.

    2014-06-28 | 21:43:23
    Bloggadress: http://www.sjufargeravsorg.blogg.se
  • Irma säger:

    älskar din blogg.

    2014-06-30 | 00:24:34
    Bloggadress: http://likewonderwomen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: