trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Inte mer

Kategori: Allmänt

Jag står och väntar på bussen. Det enda jag kan höra i huvudet är: "Jag älskar inte dig längre." "Jag känner inte samma för dig längre." "Jag vill inte ha dig." Ord som yttrades för tio månader sen kommer tillbaka, återupprepas i huvudet och blandas med ord som jag alldeles nyss fick skickade till mig. Jag vet att det är patetiskt, men göteborgaren har rört upp saker. Det känns som att jag blir lämnad igen. Trots att den som lämnar är någon som jag aldrig ens har haft. Nej, han var aldrig min och jag var aldrig hans. Det hann inte bli så innan hans känslor tog slut. Samtidigt som mina växte sig större och större för varje sekund som gick försvann hans. Hur fan är det möjligt? Är det något fel på mig som inte märker såna här grejer?

Ska kärlek vara så här? Ska det vara tårar och klumpar i bröstet? Är det rimligt? Är det värt det? Jag, som alltid har varit en obotlig romantiker, tvivlar på om jag verkligen vill mera. Jag vill inte utsätta mig för det här igen. Jag är färdig med känslor och kärlek. Färdig med att ha ont i hjärtat. Fan. Jag vill inte sluta tro på kärlek. Jag vill ju fortfarande ha den där kärleken i mitt liv. Men samtidigt. Jag vågar inte. Jag orkar inte. Jag vill inte mer.

Jag ringde upp göteborgaren förut. Grät och sa att allt jag ville var att han skulle hålla om mig. Usch, va patetisk jag är. Skickade sen ett meddelande om att jag ville träffa honom en sista gång. Herregud, jag har tappat allt vad värdighet heter. Så här höll jag aldrig på i höstas med danskjäveln. Då höll jag mig. Höll mig från att böna och be och vara för desperat. Men nu. Jag vet inte varför, men av någon anledning känner jag mig så oerhört förtvivlad. Som att jag inte bryr mig om min värdighet, bara han fortsätter tycka om mig. Bara jag får vila i hans armar en gång till.

Fy fan för mig. Jag kan inte ens gå ur detta med högt huvud. Nej, jag är så förbannat kär att jag mer än gärna krälar lite om det betyder att jag får vara nära en gång till. Och anledningen till att han inte längre är kär påstår han vara att jag vill ha andra och inte bara honom. Fan. Hör ni hur bisarrt det låter? Jag krälar på marken på grund av den här killen men han känner sig osäker på om jag verkligen bara vill ha honom. Fy fan. Fy fan vad trött jag är på mitt liv. Ska fan inte närma mig manssläktet något mer. Det innebär bara problem och spruckna hjärtan. Jag är helt utmattad.

Kommentarer

  • Ju säger:

    Som flera kommenterat innan, så är detta en " killtyp" bekant för oss flesta, som är egoistisk och leker med andras känslor. Kan bara säja en sak till om sådana killar. Han kommer höra av sig till dig igen,, förr eller senare. LOVAR, tyvärr kommer han vilja ha din bekräftelse igen i framtiden och då hoppas jag att du inte besvarar det. ( så sjukt patetisk kille) Hans förklaringar till att han inte vill ses är bullshit! Men att " gå vidare" från honom kommer gå mycket snabbare än med ditt ex. Och du lär dig saker på vägen = inte lita på någon som man inte träffat under längre tid. Men fortsätt tro på kärlek:)

    2014-06-22 | 17:58:30
  • Ellen M säger:

    Sluta inte att tro på kärlek, för du kommer att få det! Jag vill skriva något mer, men vet inte vad "man måste pussa en massa grodor innan man hittar en prins".

    Jag sänder dig styrketankar.. Kram!

    2014-06-22 | 18:03:35
    Bloggadress: http://www.etastic.blogg.se
  • Catrin säger:

    Åh vilken härlig blogg!
    Följ gärna min där jag bla annat skriver om mina nya graviditet där pappan är en av medlemmarna i Panetoz :)
    Kram

    2014-06-22 | 18:07:01
    Bloggadress: http://www.finest.se/catrinhedlund
  • GC säger:

    Du måste kyssa en massa grodor innan du får din prins. Så är det bara. Mr sex göteborgaren var bara en i raden. Skit i honom nu. Du har redan gråtit för mycket. Men tala inte om för någon groda du kommer att träffa om denna bloggen. Här ska du lufta dina känslor bäst du vill. Killar ska inte veta för mycket. Det viktigaste nu är att eran vovve blir frisk. Kram.

    2014-06-22 | 18:23:39
  • S säger:

    Jag känner igen känslan av att aldrig mer vilja öppna sig för någon. Jag har lovat mig själv att aldrig heller igen släppa in någon. Måste man verkligen göra det, egentligen?

    2014-06-22 | 18:48:43
  • Amanda säger:

    Å vad jag känner igen mig. Jag är livrädd för att öppna upp mig, och jag har ändå inte blivit sviken så någon gång. Skickar en stoooor kram till dig!!

    2014-06-22 | 19:29:50
  • Natalia säger:

    Ibland måste man bara skita fullständigt i värdighet och rätt och fel och istället göra precis det man känner för.

    2014-06-22 | 19:50:30
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • maja säger:

    mina senaste 5 år har bestått av exakt såna här scenarier, om och om igen. första gången jag kommenterade din blogg hade det precis tagit slut med mitt "ex", vi var "tillsammans" i 5 månader men det var precis som du beskriver dig och göteborgaren.
    en ständig känsla av att den andra var på väg bort. gnagande ångest under ytan. men för mkt känslor som fick mig att stanna och indirekt göra illa mig själv.

    jag har tagit en total timeout från män sen dess. för jag hade bara kört på i 5 år. fallit, varit superlycklig och sedan legat som en blöt fläck på golvet och gråtit igen. om och om och OM igen. har sett tecknen varje gång men kört. för jag har resonerat såhär, att jag vägrar stänga av mina känslor och jag måste våga släppa in någon ny. om och om igen. så jag har vågat. och gråtit.
    vågat. gråtit.
    inte insett att det måste finnas ngt slags mellanväg mellan stänga av och släppa in.

    men så tog jag ett break. ett halvår har gått. och jag har lärt mig något.
    man kan aldrig "testa" att hänga med en kille ett tag trots varningssignaler. dyker de upp i vecka 1,2,3 eller 4: avsluta. oavsett känslor. för har man förmågan att känna mkt för någon så har man det för ngn annan också.

    livet är till för att våga släppa in. att stänga av och stänga ute är inte ett alternativ. på sikt. men väl ett jävligt bra alternativ under en period.

    s, dina känslor sitter i dig. det där guldregnet, fyrverkerierna. de är inuti dig. du äger dem. du kommer få uppleva dem igen. den här killen var bara triggern. du har förmågan att känna starkt. en gåva och ibland en sorg. men oftast en gåva. det kommer komma en person som förtjänar de här fyrverkerierna. tills dess har du kvar dem i dig. för de försvann inte med göteborgaren. du äger och skapar känslorna som väcktes i dig, inte han.

    ett ord om män som beter sig såhär. vet du. jag tror innerst inne de mår sämre än vi som "känner" mycket. de kanske på riktigt tror på sina egna lögner från början. tror sig känna saker i brist på kontakt med verkliga känslor. man måste lära sig att känna igen de här typerna från dag ett och vara stenhård ifråga om vem man väljer att lägga sin tid på. jag har inte följt mitt råd men tänker göra det nu och framåt.
    på riktigt: man VET när det är en bra genuin kille. allt annat=transportsträcka till honom. när man börjar känna sig "needy" ska man avsluta och gå vidare. det finns tyvärr inga mellanlägen.

    och btw, ju kortare du hängt med personen ifråga, desto snabbare går det över.

    nu har jag skrivit en novell.
    men jag vill bara att du ska veta att det kommer kännas sjukt mkt bättre om ett tag. och att det i the big picture var lika bra att han inte stal ännu mer tid och hjärta från dig.
    heja dig!

    2014-06-22 | 19:51:10
  • Anonym säger:

    Vilket år är göteborgaren född? Kanske en lustig fråga men jag har en teori om killar födda ett visst år.

    2014-06-22 | 19:53:39
  • linda säger:

    Tack Maja vad fint skrivet! Det är inuti oss känsliga som fyrverkerierna finns och vi ska ge det till någon som är värd det, du gjorde min kväll lite lättare😊

    2014-06-22 | 20:24:20
  • maja säger:

    vad fint att höra linda :) ja det är så himla viktigt att inte lägga allt som var fint och fantastiskt hos killen som försvann och tro att man sitter kvar där tom, ensam, som ett skal. så himla lätt att känna så, jag har gjort det massa gånger. men det är ju egentligen tvärtom. killen var en tillfällig port till de där känslorna. "porten" försvann men känslorna är fortfarande ens egna och förmågan att nå de här känslorna är kvar. det är ju bland det finaste i livet, att kunna känna sådär. man måste komma ihåg att på samma sätt som det är du som gör din klänning fin och inte tvärtom, är det du som skapar och äger dina bästa känslor, ingen annan. så de där (känslomässigt avstängda) killarna kan ju komma och gå. det är VI som sitter på det bra och fina. och en dag kommer vi dela det med rätt person :)







    2014-06-22 | 21:26:15
  • Anonym säger:

    Tack Maja :)

    2014-06-22 | 22:00:10
  • Elise säger:

    En player. Det är vad han låter som. Svartsjuk sådan som ska ha enorm bekräftelse iom det han säger. Bullshit är det. Blir så arg på sådana här snubbar. Har haft min beskärda del. Och tyvärr är det så att man lär sig först när man har upplevt det. Du är inte dum men det kan kännas helt äkta. Blickarna kan säga allt. Fastän det inte är det. Vi är många som har upplevt det. Jag tror att detta breakupet känns hårt för att det är just som du säger, du upplever inte bara ett breakup med göteborgaren utan även det gamma med dansken om igen. Även jag tror att detta kommer gå över rätt snabbt. Att det känns sjukt intensivt nu men att om ett par veckor så är det mycket bättre.
    Klart du får kräla för honom om du vill. Men han låter inte alls som ett kap. Låter bekräftelsesökande och lite kontrollerande ja. Han straffar dig för festen med kollegiorna. Moget. Så gör man inte. Han drar och lockar i dina känslor på ett skickligt vis. Player, som du själv har sagt. Vissa gillar att spela sitt spel, vilket är totalt obegripligt hur man kan vara så dum. Men han går väl igång på att känna sig jagad och eftersökt. Förlåt, hårda ord. Kan ha fel men såhär är känslan jag får. Skit i honom. Hjärtat läker. Var bara lite försiktig i framtiden. Ta det lugnare. Lättare sagt än gjort. Jag är likadan. Det kommer bli bra S. Krya på vovven. Husdjurskärlek är det bästa.

    2014-06-22 | 22:18:34
  • Elise säger:

    Och ja, ta inte tillbaka honom när han är mer dramaqueen och vänder den mjuka kinden till sen igen. För det kommer troligen ske. Och då är han mjuk och kör den "jag var osäker och sårad på din kärlek till mig, jag var bara rädd". Mogna och seriösa killar reagerar inte så ifall de blir lite oroliga på riktigt. De straffar inte sådär. Urk.

    Och ja, håller helt med en annan som kommenterade som sa att håll bloggen för dig själv. Detta är ditt andrum och endast de du verkligen litar på borde få invigas efter ett tag. Inte dejterna, det blir lätt tjafs då. Min mening. Du ska ju kunns skriva från hjärtat här!

    2014-06-22 | 22:24:17
  • Elise säger:

    Och ja, ta inte tillbaka honom när han är mer dramaqueen och vänder den mjuka kinden till sen igen. För det kommer troligen ske. Och då är han mjuk och kör den "jag var osäker och sårad på din kärlek till mig, jag var bara rädd". Mogna och seriösa killar reagerar inte så ifall de blir lite oroliga på riktigt. De straffar inte sådär. Urk.

    Och ja, håller helt med en annan som kommenterade som sa att håll bloggen för dig själv. Detta är ditt andrum och endast de du verkligen litar på borde få invigas efter ett tag. Inte dejterna, det blir lätt tjafs då. Min mening. Du ska ju kunns skriva från hjärtat här!

    2014-06-22 | 22:24:18
  • Emma säger:

    Som vi alla typ skrev- denna kille lyser igenom player. Han lös kanske kåthet.

    Du kommer såklart få äta kärlek och hållbar,
    Du är så bra. MEN du kanske skulle bryta mönstret av killar du faller för.

    2014-06-22 | 22:33:39
  • Johanna säger:

    Åh fyfan. Det finns så mycket man kan säga om det här men det är så många som redan satt ord på det mesta. Men en tanke slog mig. Jag verkligen beundrar att du varit öppen med honom om bloggen men tycker att det är fel av honom att hålla den emot dig.

    Så länge man inte är tillsammans eller har bestämt att man bara träffar en person är det ju fritt fram att hångla med andra eller skriva på tinder. Istället för att läsa här och dra slutsatser av de delar du väljer att dela här skulle han ju kunna tagit sig i kragen och sagt att han inte ville att du skulle flörta med andra. Att det inte var kul för honom. Men att ta den fega vägen och hålla detta mot dig är ju så omoget gjort.

    I framtiden kanske du ska vänta med att dela med dig av bloggen, bara av den enkla anledning att det faktiskt ska vara din fristad där du kan skriva vad du vill utan att behöva försvara dig.

    Och du, du tar dig ur det här med! Snabbare denna gång, och troligen men ytterligare insikt i vilken typ av människa du någon gång i framtiden vill ( eller inte vill) dela ditt liv med. All kärlek och styrka!

    2014-06-23 | 00:02:47
  • Amanda säger:

    Heja dig
    Följer din blogg och hejar på dig.
    När man är kär i någon som inte är kär tillbaka så behöver man inte dessutom tycka att man hanterar situationen ovärdigt tycker jag. Det gör ont och om man behöver göra allt man kan för att kanske få kärleken åter för man det. Krälar, bönar o ber eller skickar sms. Jag tycker det är att vara sann mot sina känslor och inget fult. Visst det brukar aldrig funka men det brukar väl inte att stoiskt hålla huvudet högt heller...
    Om man har känslor som behöver formuleras tycker jag man kan göra det och jag tror alla vet hur det känns. När någon krälat för mig har jag inte föraktat personen i alla fall.
    Stor kram till dig, vet att du snart är över helvetet.
    /Amanda

    2014-06-24 | 11:56:57

Kommentera inlägget här: