trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Kär

Kategori: Allmänt

Fan, vad kär jag är. Helvetes jävla skit vad han har virat mig hårt runt sitt finger. Jag trodde verkligen att han var galen i mig. Ja, jag har haft mina tvivel här på slutet. Men när vi har träffats har det känts magiskt. Jag har på riktigt trott att han var absolut galen i mig. Sättet han såg på mig. Sättet han rörde mig. Vem kan fejka sånt så bra? Eller lever jag bara i en illusion? Är jag så bakom flötet att jag inte kan se skillnad på kåthet och äkta känslor? Fan, vad jag saknar honom. Nej, jag har aldrig haft honom, men jag saknar honom så att det gör ont.

Kommentarer

  • K säger:

    Killar är extremt bra på att fejka, låtsas och ljuga. Tyvärr så är de verkligen det. Om han haft så många tjejer innan som han säger, så är du definitivt inte den första han lurat på det här sättet. Men tänk på hur behövd och älskad han fick dig att känna, han som förmodligen inte ens kände så på riktigt, tänk då hur den personen som Faktiskt på riktigt kommer älska dig, kommer få dig att känna. If you're going through hell, keep going. Du kommer hitta honom.

    2014-06-22 | 21:46:51
  • maja igen säger:

    jag vågar typ säga att jag gjort det du gör just nu så många gånger att jag är proffs inom olycklig "kärlek".
    jag VET hur jävla jävla ont det gör idag. men testa att fråga dig det här:
    hade ni någon djupare kontakt, ställde han frågor om dig, visade han att han brydde sig om på riktigt? kände du att du kunde höra av dig till honom mitt i natten om ngt jobbigt hände? är du kär i honom och hans hela personlighet och hur han behandlade dig från morgon till kväll vare sig ni sågs eller inte, eller är du kär i stunderna då allt kändes bra och i känslan av att vara kär och i hans blick eller hår eller sätt att se på dig i vissa stunder?
    jag säger inte att jag vet alls hur det ligger till, men den här olyckliga kärleken behöver ibland några konkreta motfrågor. det är lätt att bli carried away och "fartblind" och gå ner sig helt i en eskalerande olycklig kärlek-cirkel som är uppbyggd lite som ett korthus, på stunder då allt var bra, där man blundar för den där magkänslan som sa något annat. men, man behöver sörja! lyssna på ledsen musik, gråta massor, prata om det massor. ge det några veckor. sakta kommer någon slags klarhet. du kommer ta dig dit även om du sitter på golvet i den värsta delen just nu. det gör så himla ont. usch. men inget känns på samma sätt för evigt, du har just tagit dig ur en sjukt jobbig period och det här kommer du klara så himla bra. MED självkänsla självförtroende och framtidshopp i behåll, ok?
    mvh dagens dr phil.

    2014-06-22 | 21:48:38
  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    :( svårt det där

    2014-06-22 | 22:12:11
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Åh, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det här. Men det faktum att du faktiskt blev kär i Göteborgaren ger mig ändå lite hopp. Jag är precis tjugo år fyllda, går runt med ett nykrossat hjärta, och det känns som att jag aldrig någonsin kommer kunna bli kär i någon annan igen. Du fick ditt hjärta hänsynslöst krossat för några månader sedan och nu är du kär i en helt annan kille! Det ger mig ändå, som nydumpad och ledsen, en gnutta hopp om att jag också kommer kunna falla handlöst för någon helt annan i framtiden.

    För övrigt tycker jag att du verkar vara en helt fantastisk tjej. En helt jäkla fantastisk brud som förtjänar någon SÅ mycket bättre än den där himla Göteborgaren!! Åh blir så arg på dessa män ibland.

    2014-06-22 | 23:05:51
  • Mathilda säger:

    De där texten är som att du tagit varje ord ur mun på mig!

    vet exakt hur du menar o känner....

    2014-06-22 | 23:31:30
    Bloggadress: http://ttthilda.blogg.se
  • T säger:

    asså maja, vill du bli min bästis? så himla bra kommentarer på förra inlägget och detta!

    2014-06-23 | 01:34:47
  • Pernilla säger:

    Vi får sörja. Även en liten kärlek. Som vi trodde spirade, men visade sig vara ensidig. Jag har gjort det också.

    Jag tänker att det är i handling och agerande som vi visar riktig kärlek för varandra. Inte bara i lusten, utan speciellt i det utanför kyssarna och sexet. I livet. Jag kommer hädanefter vara mer uppmärksam på mina romanser; finns det en omtanke, intresse, utanför lusten till varann? Fanns det det från din sida?
    Sköt om dig. Träffa dina vänner. Ta hand om dig

    2014-06-24 | 08:07:08
  • agnes säger:

    Maja - du skriver underbara texter, blir helt tagen! Säger som T här ovanför: bli min bästis?

    2014-06-24 | 21:38:21

Kommentera inlägget här: