trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Något viktigare

Kategori: Allmänt

För några timmar sen fick jag samtalet från helvetet. Vår hund låg på djursjukhuset utan minsta hopp till räddning. Jag bröt ihop. Mamma, pappa och systrar kom och hämtade mig och så åkte vi dit allihopa. Jag har aldrig någonsin känt en sån förening i familjen. Alla grät. Till och med pappa. Och han gråter aldrig. Vår lilla hund bars in och vi höll honom i famnen tills det inte gick längre. Veterinären kom in och så lät vi honom somna in. Det var absolut genomvidrigt. Mamma var utom sig. Det hade jag också varit om jag inte hade vetat att mamma tog det så mycket hårdare än vi andra. Jag kan inte bryta ihop om någon annan redan har gjort just det.

För mig känns det fortfarande overkligt. Helt overkligt. Jag kan inte ta in det. Det går inte. Vår lilla hund får inte vara borta. Han får inte vara borta. Lukas hette han. Lukas hette vår mycket egensinniga men så fantastiskt fina hund. Jag är så orolig för mamma. Jag är så orolig för att familjen ska börja krackelera. Min syster åkte hem i förväg medan jag och den andra systern handlade lite mat. När vi kom hem hade hon tagit alla leksaker, vatten-, mat- och godisskålar och koppelgrejer och slängt ut i verkstaden. Det är andra gången på ett år som min familj måste sanera huset på saker som påminner. Påminner om en förlorad familjemedlem.

Åh, vår lilla hund. Han är borta. Det är så overkligt. Det är så förbannat overkligt.

Kommentarer

  • En trogen läsare säger:

    Att förlora att husdjur är helt klart bland det värsta som finns. Det är just den där detaljen att djuret aldrig har gjort en någonting ont, det har inte sårat på det där sättet som en människa kan såra. Djuren bara finns där, som en hjälpande hand i svårigheter och som ett extra lyckopiller i glädjande tider. Tyvärr lever våra vänner sällan lika länge som vi gör och det kan vi inte göra någonting åt. Jag lider verkligen med dig, ett djur och framförallt en hund, är oftast en självklar familjemedlem. Och att förlora en sådan är ju bara så fruktansvärt. Men vet, vet att han har det bra där han är nu. Bara vet det. Och låt sedan sorgen ha sin gång. Lukas älskade dig och hela er familj, dessutom är jag säker på att ni visade honom att han också var älskad. Han hade det bästa livet som han hade kunnat få hos er. Kram fina du.

    2014-06-23 | 20:30:13
  • P säger:

    Åh jag är så ledsen för er skull. Lukas verkade vara en mycket lycklig hund, och väldigt älskad. Det är en ynnest att ha fått uppleva den kärleken. Tänker på dig och din familj. Kramar

    2014-06-23 | 20:43:57
  • Natalia säger:

    Det är hemskt när husdjur dör. Vi fick plötsligt ta vår 13-åriga hund till veterinären en kväll för att säga adjö. Fy vad hemskt det var, man vill ju inte gå med på att det inte finns något mer att göra men så måste man ändå ta beslutet trots att det inte finns något val. Vidrigt. De är verkligen familjemedlemmar. Vi pratade mycket efteråt om vår hund och alla roliga och knäppa minnen. Det hjälpte.

    2014-06-23 | 21:13:58
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Jennie säger:

    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    2014-06-23 | 21:54:46
  • GC säger:

    Stackars er alla i familjen. Lukas har haft det bra hos er hela sitt liv. Han somnade in med alla han älskade omkring sig. Ååh, vad jag lider med er...

    2014-06-23 | 22:13:54
  • GC säger:

    Stackars er alla i familjen. Lukas har haft det bra hos er hela sitt liv. Han somnade in med alla han älskade omkring sig. Ååh, vad jag lider med er...

    2014-06-23 | 22:13:55
  • Maja säger:

    Men åh :(! Lillen. Han hade ett fint långt liv hos er. Men Gud vad det måste smärta. Kramar och styrka till er ❤️❤️❤️

    2014-06-23 | 22:33:54
  • Anonym säger:

    Vet precis hur det känns. :( fruktansvärt. Men trösta er med att han fick SOMNA in med hela sin familj bredvid sig. Bättre kunde han inte fått det! Vår hund blev påkörd och dog på plats.. Orkar inte ens tänka på det fast det gått ett år. Det är nåt som kommer skava i vår familj för evigt.. :( Hälsa familjen <3 stooor kram

    2014-06-23 | 22:48:57
  • agnes säger:

    tänker på dig <3

    2014-06-23 | 22:58:14
  • Emeli säger:

    ❤️

    2014-06-23 | 23:43:04
  • Lotta säger:

    Kram!!!

    2014-06-24 | 08:35:25
  • Emma säger:

    <3

    Avliva min älskade katt för en månad sedan. Hon blev obotligt sjuk. Så tragiskt.

    2014-06-24 | 10:47:33
  • Jessica säger:

    Åhh jag lider med er! det är så hemskt :(

    2014-06-24 | 15:07:28
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • Emeli säger:

    Vet hur det känns. Stor kram till dig och din familj❤️

    2014-06-24 | 15:20:26
  • Ellen säger:

    Åh vad sorgligt... Har också varit med om att förlora ett älskat husdjur och det är såå hemskt... Kram

    2014-06-24 | 15:42:36
  • Matilda säger:

    Åh, jag vet precis hur det känns. Vi lät vår familjehund somna in för ett par år sedan och jag trodde att jag skulle dö av sorg. Kunde inte röra mig bland folk på två veckor och kan än idag börja gråta rakt ut när jag tänker på henne. Det fina i det hela är att det är möjligt att älska ett djur så villkorslöst. Ta hand om sorgen och låt den finnas där i möjligaste mån. Varma kramar till hela din familj.

    2014-06-24 | 17:02:03
  • Eva säger:

    Vet verkligen hur det känns, det gör fruktansvärt vidrigt ont i hjärtat, fäller tårar nu då jag blir påmind och känner med dig, jag förlorade för några år sedan 3 hundar på 1 år 😔 familjens gamla labb och 2 som var mina egna..
    Många kramar

    2014-06-24 | 19:40:50
  • Malin säger:

    Jättetråkigt och sorligt att ni har förlorat er/familjens hund. :(
    Beklagar sorgen!
    Styrkekramar!!

    2014-06-24 | 20:46:36
    Bloggadress: http://www.malinasworld.blogg.se

Kommentera inlägget här: