trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 122

Kategori: Allmänt

Två ton smink
Sitter hemma hos en av mina kusiner i hennes lilla lägenhet med alla andra kusiner samlade runt mig. Världens godaste snacks är uppdukade. På riktigt framstår svenska chips som ett skämt i jämförelse med vad jag mofflar i just mig just nu. Pitachips med hummus? Ja, det är galet gott. Till det dricker jag koffeinfri cola zero. Juhuuuuuuu. Koffeinfri? Förstår ni vad det innebär? Ingen risk för ångestpåslag. Inga hjärtklappningar. Så. Jäkla. Grymt. 
 
Idag har jag, systern och de äldsta kusinerna vandrat runt inne i Boston. Shoppat livet ur oss och ätit fancy pancy-lunch med snygga housewifes sittandes vid bordet bredvid. Bland annat spatserade vi in på Sephora (en kolossalt stor sminkbutik) och min kusin grabbade tag i ett butiksbiträde och bad om hjälp. All sorts hjälp. Och jag kan säga er - hjälpen anlände. 
 
Jag fick snällt sätta mig på en pall och omgiven av hundratals högljudda amerikaner fick jag en djupgående sminkkonsultation av världens gulligaste tjej. Hon gav komplimanger för min porslinlika hy (nej, den är inte len som porslin, men däremot kritvit som porslin). Hon gav mig komplimanger för mina kindben (hästkindben) som hon accentuerade i flera minuter genom att vispa bronzer i en trea på sidan av mitt ansikte (se där, där fick ni lite sminktips också). Enligt de andra var det fint, enligt mig en smula för bronzigt.
 
Det slutade i alla fall med att jag handlade smink för 300 dollar. Fruktansvärt, jag vet. Jag har inte spenderat så mycket pengar på smink sammanlagt i mitt liv ens. Men idag. Idag var det dags. Jag är återigen fattig som en kyrkråtta men i alla fall två ton smink rikare. Två ton smink och en bra upplevelse rikare.

Kommentarer

  • Annica säger:

    Gud så praktiskt att du är i en annan tidzon och publicerar ett nytt inlägg precis när man ligger sömnlös. Låter som du har en underbar resa och jag är så glad för din skull! Sminket och alla skor du hittat är dig väl unt och njut nu i fulla drag.

    Kram

    Svar: Ja, resan är bra Annica. Jättebra faktiskt. Hoppas att du fått somna nu. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-01 | 03:29:35
  • alexandra säger:

    Håller med föregående talare. Perfekt att klicka sig in här när sömnen lyser med sin frånvaro.

    Du verkar ha det kanon skoj. Fortsätt njuta:)

    2014-03-01 | 05:59:42
  • anna säger:

    Hej vännen. Det är din vän Anna. vet ej om du har mobilen med dig så jag skickar en kommentar här och hoppas du ser den. Jag är såååå glad för din skull. Att du åkte. Att du njuter. Att du äter. Att du skrattar. Att du shoppar:) att du lever. Jag gläds såå med dig och för dig. Vi ses när du är hemma igen. Kram!!!! Anna.

    2014-03-01 | 07:20:54
  • Becca säger:

    Inser du att det är två inlägg i rad som du inte nämnt honom överhuvudtaget? Det är helt fantastiskt bra, hoppas du förstår det! <3 Och angående ditt förra inlägg att du blir för "överexalterad" och sugen på att flytta dit, why not, do it! Är det ett ställe som får dig att må bra och känna dig trygg, vad är det som hindrar dig att flytta, egentligen? Kram!

    2014-03-01 | 11:47:23
  • Natalia säger:

    Haha härligt! Blir genuint glad av att du har det så bra.

    2014-03-02 | 00:20:17
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia

Kommentera inlägget här: