trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 124

Kategori: Allmänt

En fantastisk dag och fruktlösa drömmar
Min dag blev mycket riktigt fantastisk. "Fantastisk." Det är ett väldigt starkt uttryck inser jag. Trots det slänger jag mig med det ordet ganska ofta nu för tiden. Jag förstår att denna plötsliga, och framförallt något överväldigande, positivitet som flödar ur mig titt som tätt i dessa dagar kan tyckas lite förvånande - det är den för mig också - men jag antar att det bara är så skönt att få vara i en annan kontext ett tag. Att få fly bort till en ny plats och nya människor. Det är verkligen skönt.
 
Den fantastiska dagen började i alla fall ganska anspråkslöst med en liten promenad. Jag, mina fastrar och deras män. Det var trevligt och jag hade flera intressanta samtal. Men herre gud, vad jag måste öva på min engelska. Jag inser att den nu för tiden lämnar väldigt mycket att önska, men samtidigt tycker jag nog att jag på bara några dagar har blivit markant bättre. Det är bra.
 
Efter promenaden tog jag en fantastiskt skön dusch. Tvättade håret och skrubbade ren varenda millimeter hud. Sen attackerade jag sminket igen. Min faster var med men gav upp efter den tredje krämen som jag smetade på. Jag förstår henne. Vet väl inte direkt om resultatet blev slående men det var ingen katastrof i alla fall. Och eftersom vi talar om smink här får det ses som en stor framgång för mig.
 
När jag var, tja i alla fall nästan klar, kastade vi oss in i bilen för att åka till vår kusins a capella-konsert. Jag drog på mig min klänning i hallen och min yngsta kusin fixade min dragkedja ute på uppfarten. Det var härligt. En flygande start som gjorde mig uppspelt snarare än stressad. Konserten visade sig vara fantastisk (i många delar) och min kusin var absolut bländande. 
 
Efter konserten gick vi en liten tur på Harvard och härligt nog kände jag bröstet fyllas med genuin stolthet över kusinen som går där. Otroligt duktig är hon. Direkt efter rundturen bar det av till en fin restaurang. Det var inte bara vilken restaurang som helst, utan det var en restaurang som min fasters man har investerat i. Och oh la la, vad hela upplevelsen var VIP. Restaurangen var underbar och jag kände mig rakt igenom som värsta lyxliraren (ja, lite bortkommen, men också oerhört uppspelt och glad). Det var fantastiskt.
 
Jag satt under middagen bredvid mina kusiners kusin, det vill säga min fasters mans brorson. Han är två år äldre än mig och jag har träffat honom några gånger förut. När jag var yngre var det min farmors uttalade önskan att jag skulle gifta mig med denna blonda armenier. Han är förvisso världens trevligaste och dessutom en snygg kopia av alla killar jag någonsin har haft en crush på (ja, Han inkluderad), men dels har han flickvän och dessutom har han alltid behandlat mig som ett litet, litet barn. Det roliga är att jag i alla år bara har skakat på huvudet när dessa evinnerliga skämt om honom pågick under min uppväxt, men nu kan jag liksom känna att; helvete, kunde det inte ha blivit vi som farmor ville. Då hade jag sluppit allt det onda, då hade jag fått vara med på riktigt i denna härliga gemenskap som råder här bland mina släktingar (kusinernas kusin inräknad) på andra sidan Atlanten. 
 
Ja, alltså. Jag inser att det är en jäkla massa "om bara-tankar" nu. Och jag inser att det är rätt fruktlöst att tänka så. Men ändå. Det är rätt så skönt att dagdrömma om ett annat liv. Ett liv som åtminstone teoretiskt kunde ha varit verklighet. Ett liv att drömma om när ens riktiga liv inte känns så kul. 
 
Nej, hörni. Nu svamlar jag igen. Det märker jag allt. Jag är nog väldigt trött. Klockan är trots allt en väldans massa här i Boston. Många intryck har hjärnan proppats med idag och vartenda ett ska jag varsamt sortera och spara i mitt huvud. Godnatt och kram på er. Och ha en fantastiskt fin måndag nu. Det tänker jag ha. Men först ska jag sova lite. Och kanske drömma om ett eller annat trevligt liv jag skulle ha kunnat leva. För drömma får man. 

Kommentarer

  • O säger:

    Det är skönt att fly bort från det jobbiga. Men snart kommer den "flykten" att bli vardag och då är man på rätt väg. Grym släkt du har.
    Kram

    2014-03-03 | 08:32:43
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • Cathrine säger:

    Vet du vad, bara för att du levt ett liv ett tag är det inte försent att leva något annat nu :) Ibland känner man att man slagit in på fel bana, vilket är en fruktansvärd känsla, men så småningom lär man sig att uppskatta de valen man gjorde då. trots allt det fruktansvärda nu hade ni mycket fint ihop och det var bra då. Nu är det dags för nya bra saker och du kommer ha ett fantastiskt liv. Ett annorlunda liv, men ett fantastiskt. :)

    2014-03-03 | 11:23:31
  • S säger:

    Kram till dig!!!!!!:)

    2014-03-03 | 11:40:19
  • C säger:

    Så jäkla härligt att läsa, har hoppats sen jag började läsa din blogg att du skulle sticka iväg någonstans och få lite nya intryck och minnen! Det låter som en riktigt lyckad resa!

    2014-03-03 | 11:57:28
  • M säger:

    Älskar hur du skriver när du är glad! Så där superhärlig som bara får en att le så man känner hur öronen liksom rör sig. Lite som man känner när man ser solen nu efter den mörka vintern. Ja, det är en himla bra känsla jag får av att läsa när du är glad. Som en himla fin vårdag

    2014-03-03 | 16:51:16
  • Jennie säger:

    Drömma ska man! ❤️❤️❤️

    2014-03-03 | 17:03:38
  • nelly säger:

    Du e starkare än du tror! Keep on going.

    2014-03-03 | 19:51:49
    Bloggadress: http://nellyioslo.blogg.no/
  • Julia säger:

    Gud va glad jag blev av att läsa denna texten, vet inte varför men det blev jag och det var det enda jag ville säga. Kram på dig och ha en fortsatt fantastisk resa! <3

    2014-03-03 | 20:15:02
  • Hanna säger:

    Vad glad man blev av att läsa detta! Ha en fortsatt fantastisk resa!

    2014-03-03 | 20:50:54
  • Hanna - Min vardag, smycken och mode säger:

    Vilket härligt inlägg! Jag blir glad av att läsa det. :-)

    2014-03-04 | 11:43:22
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Emma säger:

    Flytta dit vettja! Kör på det! Du kanske kan vidareutbilda dig nått?

    2014-03-04 | 12:39:14

Kommentera inlägget här: