trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 125

Kategori: Allmänt

En liten update och en härlig faster
Hittar inte riktigt orden idag märker jag, men jag vill så gärna bara ge er en liten update. Bloggen har nämligen börjat kännas som en nära vän, en sån vän som alltid finns där och aldrig sviker. Därför kommer jag inte heller någonsin att svika alla er som fortsätter att titta in här då och då.
 
Jag befinner mig i alla fall nu hos min andra faster i Montreal. Vi körde från Boston i morse och har under dagen hunnit med både outletshopping, pulled pork-ätning, hockeyhån från en kanadensisk gränsvakt, middag bestående av quesedilla och sallad följt av tv-mys och manikyr skickligt utförd av min fina trettonåriga kusin. På det stora hela, en bra dag. Lite moln på himlen i form av fruktansvärt magont och ihärdig trötthet, men annars helt okej. 
 
Min faster är en fantastisk person på alla sätt och vis och man kan inte låta bli att le när man är i hennes sällskap. Hon skrattar och skojar och hennes entusiasm är så oerhört smittsam. Hur bitter man än känner sig blir allt lite roligare när hon är med. Tänk va härligt att vara en sån person. En glädjespridare. Åh, ibland tror jag faktiskt att hon är min idol. Tänk att vara 26 år och ha sin faster som idol. Lite töntigt kanske, men också himla härligt. Himla, himla härligt är det faktiskt.

Kommentarer

  • A säger:

    Vad härligt att läsa om din resa! Du är värd allt gott!
    Stora kramar

    2014-03-04 | 23:00:42
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Eva säger:

    Har också tänkt dom tankarna,skulle vara fantastisk att ha en sån människa i sitt liv, ännu bättre om man hade det själv naturligt :-)
    Kram

    2014-03-05 | 07:41:43

Kommentera inlägget här: