trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 126

Kategori: Allmänt

Nutella och en kul panda
Har haft en del hemskheter passerandes i mitt medvetande idag. En del, men inte alltför många. Dessutom sköt jag effektivt bort varenda en av de där hemskheterna genom att koncentrera mig på den roliga fastern, den söta kusinen och den pålitliga systern.
 
Vi har gjort lite sightseeing i Montreal idag. Gick in i diverse trevliga souvenirbutiker och plötsligt fick jag ett infall och köpte en talande panda till min lillasyster som är kvar i Sverige. Ibland får jag såna där. Infall. Särskilt när jag tycker att något är riktigt roligt. Och den talande pandan var riktigt jäkla rolig. Jag skrattade faktiskt så att jag grät. 
 
Det är ett sånt där litet gosedjur som upprepar allt man säger i en extremt pipig röst. Har man den riktigt nära härmar den jäkeln också ens andetag på ett retsamt sätt. Himla kul är den. Och en utmärkt produkt att använda för att reta båda systrarna.
 
Jag tror faktiskt att jag precis just nu ska sätta på pandan och reta min syster litegrann. Hon ser väldigt stressad ut där hon sitter framför mig i färd med att boka biljetter hit och dit för att hälsa på en vän som bor en centimeter härifrån på kartan men tio timmars bussfärd i verkligheten. Kul jul.
 
Nej, hörni, nu ska jag gå och göra nutella mud cake med lillkusinen. Är proppmätt efter kinesisk avsmakningsmeny men det finns ALLTID rum för nutella. Alltid. Haha, vet inte när denna fascination för nutella egentligen uppstod, men jag tror nog att den är här för att stanna. Och vips, fyller nutella en liten del av tomheten. Alla knep är tillåtna i hjärtesorg. Alla.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fina du <3

    2014-03-05 | 08:23:33
  • V säger:

    Du är grym!

    2014-03-05 | 11:58:23
  • Annica säger:

    Skrattar bara av tanken på den där pandan, och ännu mer åt att du ska sätta på den ;)

    2014-03-05 | 12:16:32
  • Johanna säger:

    Jag har inte varit inne här sen innan nyår, och inser att det måste ha hänt en hel del sen dess. Vilken skillnad det är på tonen i dina inlägg! Jag hoppas att du själv kan se och känna den skillnaden!

    2014-03-05 | 13:06:26
  • Hanna säger:

    Tänkte samma sak som föregående kommentator när jag läste inlägget, tonen är helt annorlunda! Jag läste med en känsla "jahapp, vad trevligt att vara i Montreal. Kul grej". Ingenting som fick mig jätteexalterad, men insåg jag, ingenting som fick mig att se på dig som en ledsen person, eller som någon som har går igenom något svårt. Typ ett vanligt blogginlägg haha. Grattis!

    2014-03-05 | 14:17:48
  • Anonym säger:

    Det är nog första gången du skriver "haha" :))

    2014-03-05 | 15:26:33
  • Anonym säger:

    mer nutella åt folket!!

    2014-03-05 | 19:04:02
  • Emma säger:

    Jag hoppas du fortsätter blogga efter 365 dagar för du bloggar ju så grymt bra även när du mår bra. Nästan bättre!!!!

    2014-03-05 | 22:25:50
  • A säger:

    Nutella passar nästan till allt!
    Stor kram

    2014-03-05 | 22:36:53
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: