trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 133

Kategori: Allmänt

Kusinbyxorna
Jag klarade första jobbdagen. Var nära att ge upp på promenaden från tåget. Obehagligt nära. Fick svårt att andas och tappade balansen. Men jag tog mig till jobbet och när jag väl hade kommit in kändes det okej. Inte bra, men okej. Jag hade på mig "kusinbyxorna" som alla kusiner köpte likadana av i söndags. De gav mig trygghet. Jag tittade på det storbrokiga mönstret och log åt min kollegas skämtsamma hån mot mina kläder. Han påstod att sånt mönster var emot klädkoden. Haha, tänkte jag för mig själv, och så log jag så intensivt att det sved i kinderna. De mönstrade byxorna räddade mig nog den här första dagen. Räddade mig från att ge upp. Vilket stordåd av ett par billiga byxor från Old Navy. Vilket himla stordåd.

Kommentarer

  • Emma säger:

    FY TUSAN VAD DU ÄR BRA!!!

    2014-03-12 | 22:58:49
  • Natalia säger:

    Du är grym! Dåliga dagar kan dra åt helvete.

    2014-03-13 | 00:19:27
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Tina säger:

    Vad grym du är:D

    2014-03-13 | 06:49:48
    Bloggadress: http://tinis.me
  • Sarah säger:

    Du borde komma till Karlskrona någon gång. Ta en weekend, boka in dig på ett hotell eller en camping här. Flyttade hit förra året och det är så underbart vackert med skärgården och alla öar. Det känns som problemen försvinner lite och det blir lättare att andas här. Och vi går mot säsongen då Karlskrona är som finast.

    2014-03-13 | 08:41:36
  • Cathrine säger:

    Tjoho! Ett steg till mot en vardag igen! Jag tror du rockar byxorna som en drottning!

    2014-03-13 | 11:27:25
  • Emma säger:

    Heja heja!!!

    2014-03-13 | 16:34:13
  • Anna säger:

    Trots allt som du har gått igenom skriver du ändå med en smula humor, det är så härligt att läsa. Det är ett tecken på att du är på väg upp igen! <3

    2014-03-14 | 09:56:45
  • Carro säger:

    heja dig!!

    2014-03-18 | 10:36:34
    Bloggadress: http://www.artbybrems.blogg.se

Kommentera inlägget här: