trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 136 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Ingefära och jordnötssmör
Nooooo. Varför gav jag efter? Varför höll jag det inte borta? Skit. För dagen har faktiskt varit okej. Jag vill att ni ska veta det. Jag sov okej. Gick upp och slappade i soffan som värsta tonåringen. Sen gick jag på hundpromenad följt av en liten handlingstur med mamma och en systeryster. Kom hem och med hjälp av samma systeryster lagade jag mat till hela familjen. Har snöat in lite på det här med ingefära och jordnötssmör så vi gjorde en härlig röra bestående av piripiri-marinerad kyckling, bacon, äggnudlar, lök, sockerärtor, sojabönor, paprika, morötter, vattenkastanjer, bambuskott, en hel massa vitlök, sesamolja, ingefära, soja och så klart jordnötssmör. Gott. Definitivt gott. Bra så. 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Jag läser iaf din blogg oavsett vad det handlar om. Jag vill iaf följa din resa oavsett om det är mörkt/ljust eller mitt emellan:)

    Skickar pepp!

    2014-03-16 | 15:46:12
    Bloggadress: http://www.tinis.me
  • S säger:

    Håller så väl med föregående kommentar!! Läser oavsett hur du mår. Vi läsare följer med på din resa!!:)

    Kram

    2014-03-16 | 18:06:27
  • A säger:

    Stor kram till dig!

    2014-03-16 | 19:25:54
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Emelie säger:

    Du borde börja skriva ut lite recept. Du verkar så grymt duktig på att laga mat och jag önskar jag kunde göra hälften av allt det du kan!

    2014-03-17 | 09:52:34

Kommentera inlägget här: