trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 136

Kategori: Allmänt

Helvete
Det enda jag vill just nu är att få glömma, förtränga och slippa tänka överhuvudtaget. Men hela tiden blixtrar det till i huvudet och jag kommer ihåg saker jag förut inte har tänkt på. Och trots att jag egentligen varken vill eller borde skriva det här, bubblar det ibland över och orden måste ut.
 
I affären idag såg jag såna där pingvinstänger i fem-pack. Såna köpte vi på vår sista mathandling tillsammans. På väg ut såg jag sen tuggummiapparaten där jag efter samma handling gav ett mynt till en liten pojke för att han skulle kunna snurra fram ett tuggummi (efter att ha frågat pojkens pappa så klart). 
 
Dagen efter åkte han hem till henne för att ha sex. Fantastiskt sex, hårdhänt som han aldrig hade fått uppleva förut. Nej, fy fan, för denna människa. Så in i helvete vidrigt är det. Helvete. Helvete för honom och den där jävla kvinnan. Och helvete för mig som mot allt bättre vetande inte bara går dit i tanken utan även ger äckeltankarna form härinne. Helvete.

Kommentarer

  • Marie G säger:

    Herregud, jag har suttit ett par timmar nu och läst; första gången jag är här. Valde att läsa din första månad mest.
    Går själv igenom en ofattbar och ohanterlig sorg med våldsam kraft, efter att blivit brutalt lämnad för en månad sedan snart. Jag kan absolut inte se något ljus eller hopp. Jag har gett upp, och känner att det här överlever inte jag.
    Trots din ofattbara olycka, så känns det på något sätt tröstande att det finns fler som går igenom det här. Som beskriver alla de fruktansvärda symptom av svår förlust och grym, inhuman kärlekssorg. Att bli övergiven av sitt livs stora kärlek.

    2014-03-16 | 09:07:30
    Bloggadress: http://mariegranelli.blogg.se
  • Anne säger:

    Om du inte får skriva ut de tankarna här inne, var ska du då få göra det? Här i bloggen är det ju bara att spy ut allt bäst du vill!!

    Skönt att du börjar inse att det på riktigt är vidrigt det han gjorde. Riktigt äckligt, vidrigt, fult och motbjudande. En sådan ful människa vill man inte ha i sitt liv. SYND att han blev en sådan människa. Men så blev det.

    2014-03-16 | 12:21:23
  • s säger:

    Om det är till ngn glädje i denna dipp så läste jag först "pingstvänner" istf pingvinstänger. Vaddå "pingstvänner i fempack" hann jag tänka :)

    2014-03-16 | 14:56:19

Kommentera inlägget här: