trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 138

Kategori: Allmänt

Uppfriskande
Glad. Ja, jag har känt mig ganska glad i stunder idag. Jag spenderade större delen av dagen på en kurs, och även om ögonlocken klippte var och varannan sekund hela förmiddagen, vände det på något sätt efter lunch och jag fick lite energi. Vi löste övningsuppgifter och jag samarbetade med två fantastiskt trevliga tjejer. 
 
Väl tillbaka vid mitt skrivbord sjönk modet något när jag insåg att jag återigen satt sysslolös, men ut i korridoren gick jag och förkunnade att jag gärna hjälpte till med vad som helst. Sen spenderade jag några minuter snurrandes på min stol samtidigt som jag slängde ur mig obskyra skämt. Bland annat föreslog jag att jag och min manliga kollega (som är något hårigare än genomsnittet) kunde fläta varandras hår på benen eftersom mitt nu har växt sig åtminstone två centimeter långt. 
 
Ja, men alltså, det är att gå över gränsen, jag vet. Dessutom låter det inte direkt kul så här i efterhand. Förstår inte vad som flög i mig faktiskt. Men vår andra kollega, den hårige kollegans "homie", skrattade gott i alla fall. Stackars machograbbar. Även om de vet att jag utan problem kan matcha deras tuffa jargong (och dessutom aldrig duckar för att driva med mig själv) tror jag faktiskt att jag fortfarande förvånar dem ibland. Förvånar dem och förvånar mig själv. Inte nödvändigtvis positiv förvåning, men det är åtminstone alltid uppfriskande. Och lite uppfriskning kan jag minsann behöva just nu.

Kommentarer

  • Marie G säger:

    En undran...
    Känner du att kärleken släpper? Nånstans..?

    Svar: Jag önskar jag kunde svara något annat Marie, men nej, inte ett dugg. Inte minsta lilla.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-18 | 00:39:48
    Bloggadress: http://mariegranelli.blogg.se
  • Anonym säger:

    Var det medvetet eller omedvetet som du inte nämnde honom alls i bloggen under hela dag 138?

    Svar: Jag vet inte. Jag undviker alltid honom i mina texter om jag kan...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-18 | 17:54:43
  • Tina säger:

    Ååh vad glad jag blir:D

    2014-03-18 | 20:03:11
    Bloggadress: http://www.tinis.me
  • Greta säger:

    Det är en fantastisk egenskap att kunna bjuda på sig själv!! Var försiktig och inte låt det inte gå över i självförakt så att du trycker ner dig själv bara :-) Kram på dig

    2014-03-18 | 21:55:04

Kommentera inlägget här: