trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 141

Kategori: Allmänt

Tårar
Jag glömde ta mina antidepressiva tabletter hemma imorse och upptäckte till min förskräckelse att de jag brukar ha med mig i väskan var slut. Är på väg hem nu men har alltså fortfarande inte tagit dagens tabletter. De senaste två timmarna har jag känt mig konstig. Jag har distraherats av en vän på telefon och sen av min farbrors fru på tåget. Det var tur. För varenda sekund jag lämnas ostörd med mina tankar ser jag honom. Tänker på hur han inte ens kunde komma hem den där kvällen och berätta sanningen för mig. Istället spenderar han den med henne och kommer hem mitt i natten och säger att det är slut. Utan förklaring. Slut efter nio år tillsammans. Han spenderade varje ledig timme våra två sista veckor med henne. Våra två sista veckor som också är deras två första. Trots att vi under de två veckorna skickade ut världens finaste bröllopsinbjudningar är det deras två första veckor. Jag funderar på vilket datum de har valt. Ni vet, det där datumet man väljer lite i efterhand som dagen man blev tillsammans. Dagen man blev ett vi. Infaller deras dag innan han berättade för mig? När jag fortfarande var världens lyckligaste och varje natt somnade i famnen på mitt livs kärlek. Fan, nu gråter jag igen. Kommer inte hem. Står på vägen tvåhundra meter från vårt hus och hittar inte fotfästet. Tårarna slutar inte. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Ella säger:

    Åk hem, ta en dusch, ät något gott, kolla på pretty little liars, skratta med dina systrar och tänk på andra fina saker i livet som du kommer att uppleva, tex: att få barn! En vacker dag kommer du få en bebis som ändrar HELA ditt perspektive på livet, du blir en annan människa. Jag menar kolla blondinbella, hon dejtade odd i NIO MÅNADER och sedan vips var de gifta och hon blev med barn! Livet kommer att vända för dig med!

    2014-03-20 | 19:12:13
  • linda säger:

    Läste att minnen kommer upp för att vi ska bearbeta dem. De kommer för att du är redo att bearbeta dem och när du gjort det gör dem mindre ont nästa gång du tänker på dem. Även om det inte känns så, så håller du på att bli starkare.
    Styrkekram

    2014-03-20 | 21:44:19
  • S säger:

    En tanke som slog mig nu när jag läste ditt inlägg var att:
    tänk om de inte längre umgås? Han kanske gör samma sviniga svek mot henne eller hon mot honom? Jag tror, med handen på hjärtat, att ett förhållande som börjar ur ett sådant svek inte är menat att vara så särskilt länge. Och gör den det - är det inte en relation som är önskvärd.

    Du har varit så ofantligt stark, även om du inte ser det. Man är ju sin egen värsta kritiker, i tid och i otid.

    Du kommer att klara detta, ibland är man så mycket starkare än vad man tror. Det finns en mening med att det skulle bli såhär och en dag kommer du att se tillbaka på det och förstå vad meningen var.

    Tack för en blogg som får en att småle för sig själv när man läser dina små inlägg, en blogg som man har gråtit till då man känt igen sig, en blogg som är ärlig som gör att man själv vågar vara det. Fortsätt att skriva, vi är många som hejar på dig!!!

    Stor kram!!

    2014-03-20 | 21:58:17

Kommentera inlägget här: