trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 142 Fortsättning

Kategori: Allmänt

När?
Jag saknar mina vänner. Jag saknar den S jag brukade vara med dem. Jag saknar att bry mig, köpa presenter, fixa överraskningar och prata strunt flera timmar i sträck. Jag saknar det otvungna umgänget. Det otvungna och lätta umgänge som möjliggjordes av att jag hade min särskilda trygga person väntandes hemma. Jag saknar de djupa diskussionerna om relationer och kärlek, områden som numera är minerade och farliga. Jag saknar den jag var förut. Jag saknar den jag var med honom. 
 
Folk pratar om den här fantastiska förvandlingen som ska ske. Den fantastiska transformationen av mig själv från en beroende och svag person till en självständig och stark kvinna. Det är inte den förvandling jag hittills har bevittnat. Nej, jag har sett mig själv gå från en glad, trygg och kompetent tjej till en blek varelse som bara i undantagsfall gnistrar till och kommer till liv. En ledsen och ensam figur som gömmer sig bakom en skämtsam jargong för att dölja smärtan.
 
Jag kan inte låta bli att undra - när sker den riktiga förvandlingen? Kommer den någonsin att ske? Kommer jag någonsin att bli någon annan än den patetiska person som nu möter mig i spegeln? Tänk om det här är det som blir? Tänk om det här är den förvandling jag får leva med? 
 
Jag vet att det bara är jag som kan skapa förändring. Bara, bara jag. Men jag orkar inte. Jag kan inte. Och egentligen vill jag kanske inte heller. För längtan tillbaka till det som en gång var är fortfarande så oändligt mycket större än varenda dröm jag kan uppbåda om framtiden. Kafé, marknadsföringsjobb, lärare, utomlandsvistelse, godisaffär, entreprenörskap, hundar - listan kan göras lång. Listan på saker som inte ens är i närheten av att locka lika mycket som dåtiden. När i hela friden ska det ändras? När ska framtiden sluta te sig så obevekligt svart? När?

Kommentarer

  • A säger:

    Du kan bli den igen fast lite annorlunda!

    2014-03-21 | 23:09:51
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Anna säger:

    Det är ingen förvandling utan en process. En dag kommer du helt enkelt upptäcka att du är där. Du måste sluta pressa dig själv så hårt framåt, sånt här tar den tid det tar. Framstegen kommer med tiden även om du inte ständigt försöker och kämpar, det bara händer. Under tiden måste du bara försöka må så bra att du orkar med en dag till, och så ytterligare en o.s.v. Ha inte bråttom, även om jag förstår att du vill att smärtan ska försvinna så fort som möjligt. Du måste inte vara duktig till och med på att sörja!

    2014-03-22 | 00:02:56
  • Emeli säger:

    Ge dig själv tid.
    Kram❤️

    2014-03-22 | 02:31:24
  • Emeli säger:

    Ge dig själv tid.
    Kram❤️

    2014-03-22 | 02:31:26
  • Marie G säger:

    Jag känner igen dina funderingar. Känner själv att jag har varken tid eller tålamod att vänta på ett mirakel.
    Jag har inte tid, för jag ORKAR inte mer. Livet går förbi en utan att man är med, och det blir så orättvist.
    Jag vill ha klockslag och exakt datum på när allt är över. Kan gissa att du också önskar dig ett klart facit, så att man har något att se fram emot. Ett hopp.

    2014-03-22 | 04:16:57
    Bloggadress: http://daysleeper.blogg.se

Kommentera inlägget här: