trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 149

Kategori: Allmänt

Utropstecken och jag älskar dig!
Jag är superexalterad! Ja. Jag är så exalterad att jag använder utropstecken. Jag vet inte om ni har märkt det, men jag har haft svårt att använda utropstecken. Riktigt svårt. Tror inte ens att jag har skrivit ett enda i hela den här bloggen. Men idag. Idag tänker jag minsann använda utropstecken!

Jag har haft kurs (igen?! svar: ja) och på denna kurs utspelade sig något av det märkligaste jag har upplevt. Det försiggick ett sånt flörtande så ni anar inte. Jag blev alldeles uppspelt. Jag var alltså inte med i flörtandet, utan endast observatör/infiltratör/spion. Sen, vid mitt skrivbord, har jag haft flertalet trevliga konversationer till höger och vänster. Gud, vad jag älskar folket på min arbetsplats. Jag gör faktiskt det. Det kanske inte känns så jättekonstigt för er, men för mig, som inte är den mest sociala av fåglar, är det en stor bedrift att ha lärt känna så många kollegor som jag verkligen tycker om.

Sen gjorde jag tyvärr något som jag nu ångrar. Så klart gjorde jag det. Jag vore inte mig själv om jag inte gjorde just såna saker. Jag ”chattade” med den här göteborgskollegan. Inte om något allvarligt, bara om ditten och datten. Sen, helt plötsligt, känner jag en sån massiv känsloanstormning komma över mig att jag bara vräker ur mig följande text:

”Vet du, på ett helt osexuellt, jag vill aldrig gifta mig med dig-sätt vill jag bara säga att jag banne mig älskar dig! Jag var så jäkla nere, iofs på väg upp litegrann, pratade med dig i några minuter, och nu känner jag mig uppåt nästan hela tiden. SÅ. JÄVLA. BRA. Så tack.”

Om han vill fortsätta vara min vän efter det där är det en himla bra människa. Det kan man ju konstatera. Men oavsett utfallet av det samtalet, är jag glad just nu. Glad och nämnvärt distraherad av bra saker.

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Men hej! Vet du, har ALDRIG (som alla andra säger) kommenterat din, eller någon annans blogg förut. Men nu kan jag fan inte låta bli. Har berättat för mina vänner om denna blogg och hur jag läser den och känner med dig och på riktigt själv funderar på hur man kan förgöra denna människa som orsakat dig all denna smärta och nu blir jag så himla glad och på riktigt sitter på tunnelbanan och ler som ett fån över detta inlägg och älskar att du skrev det du skrev till Göteborg! Imorgon kanske det kommer en dålig dag igen, men du skrev det du skrev! I dessa ord bor det hopp om framtiden vill jag lova! Puss till dig och ännu fler utropstecken!!!!!!!!!!!'n

    Svar: Åh, tack Felicia. Du anar inte hur mycket det betyder för mig. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-28 | 19:11:55
  • Ellen säger:

    Vad härligt, heja heja!!!! låt solen lysa när den lyser :)

    Svar: Jag försöker!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-28 | 19:22:47
  • GC säger:

    Underbart. Heja dig rara tjej :)

    2014-03-28 | 22:12:23
  • Hanna säger:

    Göteborgaren kanske blev skitbesviken nu ifall han är intresserad av att vara mer än vän med dej ;)

    Svar: Haha, det tror jag faktiskt inte att han är.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-28 | 22:47:45
  • A säger:

    Massor av !!!!!!!!!! Ska du använda nu!!
    Stor kram ❤️❤️

    2014-03-28 | 23:54:29
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Larah säger:

    Du är så modig,så stark,
    var stolt över dig själv,,kram<3

    2014-03-29 | 00:39:07
  • Sofia säger:

    Som alla andra - försökt kommentera men aldrig gjort. Så jäkla glad för dig skull nu!! Lycka till/Socionomen

    2014-03-29 | 02:21:02
  • Katarina säger:

    Hej du! Vad grymt!!! Glädjer mig åt din skull och vill tillägna dig många utropstecken. Är supernyfiken på vad han svarade? Kram

    2014-03-29 | 11:03:29
  • Caroline säger:

    Ja hallå cliffhanger. Vad svarade han?

    2014-03-29 | 18:22:14
  • alexandra säger:

    Jag är också nyfiken på om han svarade och isf vad

    2014-03-29 | 18:38:14

Kommentera inlägget här: