trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

En bild

Kategori: Allmänt

Vi är på väg till fjällen. Jag har kanske glömt att skriva det. Sitter i en minibuss tillsammans med systrar, föräldrar, hund och två gamla familjevänner. Lutade mig just fram för att titta på roliga videor mamma har spelat in med sina väninnor. Plötsligt råkar mamma bläddra förbi en bild med honom. En bild från i somras där min ena syster, jag och han ligger tätt, tätt ihop längst bak i båten under min familjs båtsemester i somras. Han verkade så glad. Han verkade helt ofattbart lycklig. Pussade på mig och skämtade med alla. Bara två månader senare försvann han. Försvann för gott ur mitt liv. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknar honom. Saknaden fullkomligt vrålar och bankar i bröstet. Det är mörkt i bussen och den tysta gråten dränker mina kinder i tårar. Hur kan jag sakna honom så här men han inte sakna mig? Hur kan två människor hamna så långt ifrån varandra känslomässigt? Jag förstår inte. Jag förstår fortfarande ingenting.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Varför hade hon kvar den bilden? Jag skulle radera alla bilder på honom. Även om andra är med på bilden.

    2014-03-22 | 15:23:04
  • GC säger:

    Be dina anhöriga radera ev. spår av hans existens hos er. Det som tynger ska bort. Allt!! Hoppas du har det bra på din resa. Kram.

    2014-03-22 | 18:01:04
  • Karolin säger:

    Alltså det här med att radera. För nästan 7 år sedan gjorde jag och min första kärlek slut, han valde att leva med någon annan och stundtals kändes det som jag ville dö. Stundtals ville jag bara ge upp för även om vi pratat om att göra slut så var det sveket i att han träffat en annan bakom min rygg som gjorde så ont. Och jag förstod ingenting, jag gick in som i en bubbla där folk utanpå försökte göra hål på den. Man får sakna, man får känna sig som ett frågetecken och man ska gråta. Man ska gråta så in i norden för till slut, då kommer man gå vidare och jag slängde alla bilder, jag slängde alla minnen, som tur var hade jag en fin mamma som sparde endel saker för idag är det kul att titta på alla minnen. Och vet du, alla dina känslor du har nu kommer göra dig starkare- det är så. Jag har varit där och jag vet att what doesn't kill you make you stronger. Vad fint du skriver, du borde satsa på skriveri. Kram

    2014-04-03 | 15:50:04
    Bloggadress: http://nyckelntillfrihet.com

Kommentera inlägget här: