trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 184

Kategori: Allmänt

Orkanen S går på dejt

Oj, vad jag missar tolvslaget nuförtiden. Tänker dock att det ändå på något sätt är ett bra tecken? Att bloggen inte längre är min enda vän och följeslagare? Även om det känns sorgligt på något sätt, behöver det nog inte vara dåligt. För hur fantastisk den här bloggen än är behöver jag mer i livet. Jag behöver levande människor runt mig som kan lyssna och vara det där stödet som ni alla har varit hittills.

I alla fall. Vad är det då som har uppehållit mig hela dagen från att titta in här? Jo, jag har varit på dejt…! Ja, en riktig dejt. Jag drar mig egentligen för att kalla det just det, men i ärlighetens namn var det nog faktiskt så. En dejt med en fantastiskt fin kille. Ett år yngre än mig är han. Smart och alltid glad. Vi umgicks i sju timmar. Och ja, det var så himla trevligt. Jag tog hans hand och höll den hårt. Och det var som att hela jag blev lugn.

Åh, gud, vad jag önskar att jag kunde känna något på riktigt nu. Känna något ända in i själen. Känna något ända in där det betyder som mest. Men jag tror inte att jag gör det. Eller jag vet nog till och med att jag inte gör det. Vid några tillfällen under dagen blev jag helt stelfrusen, det var som att allt stannade upp och jag tittade på mitt umgänge och konstaterade: nej, det är inte han – det är inte den person som jag tänker att det ska vara. Fy fan för mig tänkte jag då. Fy fan.

Jag har berättat för dejtkillen om allt. Om uppbrottet, om de antidepressiva, om psykologen, om tarmsjukdomen, om ja, det mesta i alla fall. Haha, vet inte hur jag lyckades få ur mig det för denna kille var alltså en riktig pratkvarn. Det var märkligt skönt. Omväxlande. Avslappnande. I vart fall ger jag honom inga falska premisser. Det tänker jag inte ge någon kille jag träffar. Jag måste ut med det hemska. Jag måste ut med det så att det inte ligger där som ett obehagligt virus och smittar ner allt det braiga. Haha, stackars killar. Stackars, stackars killar som blir utsatta för orkanen S. ”Orkanen S” – ett mer passande smeknamn har jag banne mig aldrig hört.

Kommentarer

  • Larah säger:

    Vad kul :)
    ta allt som det kommer,,
    Lycka till<3

    2014-05-02 | 02:41:43
  • Weronika säger:

    Ta det lugnt bara och njut av stunden och umgänget. Ingen panik att hitta eller få fram några pirr-känslor väl, du behöver inte ens tänka på det/känna efter om det tycker jag. Speciellt inte direkt. Man kan ju känna folk i flera år innan man får sådana känslor ibland (så var det för mig - sambon och jag kände varandra 7 år innan vi blev ihop - vilket vi varit i 8 år nu) - så ta det lugnt och ha skoj under tiden :)

    2014-05-02 | 07:47:19
  • Emma säger:

    Åh, gud vad spännande. Jag har provat dejtingsiter i miljoner olika omgångar, men det enda jag lyckats med är en katastrofal dejt. Ska också prova Tinder!

    Svar: Ja, men gört!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-02 | 09:54:21
  • A säger:

    Dejt!!!! Åh, så bra!!! ❤️❤️

    2014-05-02 | 10:30:33
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Ehlin säger:

    Vad modigt att du vågade dig ut på dejt, gud så skoj! Ni kan ju alltid träffas fler ggr om ni trivs med varann, och bara se hur det utvecklar sig? :) Jag skulle aldrig våga mig ut på dejt, för blyg och blir så stressad, tillgjord osv! Kram

    Svar: Jag höll nästan på att dö av nervositet också... Så våga!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-02 | 11:09:20
  • Emeli säger:

    Fy vad kul!!! Glad för din skull😊
    Hoppas du får en riktigt fin helg.
    Kram❤️

    2014-05-02 | 11:53:04
  • M säger:

    Åh, vad glad jag blir! Har inte kikat in på ett tag nu och inser vilken förändring som skett. Fint!!

    2014-05-02 | 11:55:40
  • GC säger:

    Känn inte efter känslor, utan umgås bara. Det är jättekul att ha någon att snacka med och fika med ibland. Det behöver man inte vara kär för att göra. Sen är det extra kul att ha killkompisar för dom ser saker på ett annat sätt. Lycka till nu. Kram.

    Svar: Så himla rätt, tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-02 | 13:59:07
  • emma säger:

    det kommer...nu är du på g iaf =)

    låter väldigt sunt din inställning till att missa tolvslaget. blir dock lite rädd att du ska sluta skriva. älskar hur du skriver. sluta aldrig...lova?

    :P

    Svar: Jag lovar att jag är kvar mina 365 finaste du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-02 | 14:49:29
  • emma säger:

    kan du inte skriva vad ni gjorde på dejten?? och du berättade du om bloggen?

    nyfiken i en strut.

    Svar: Promenerade. Åkte hem till min lägenhet. Pratade. Åt pizza. Höll handen. Ja, jag berättade om bloggen... :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-02 | 14:50:21
  • E säger:

    Och lite tajming såhär på halvårsdagen, ganska exakt. Tänk vilka framsteg som skett på dessa 185 dagar och vilka ännu större framsteg som kommer ske på nästkommande 180.
    Jag och mitt X var av och till i ett år efter att vi gjort slut/tagit paus för att hitta gnistan. Den kom aldrig och jag kan inte säga att jag förlorade ett år av mitt kärleksliv men sammanfattningsvis kantades det året av tårar och misströstan.
    När man minst anar det står en ny fantastisk kärlek och väntar på dig om du bara vågar släppa in den... Låt det ta den tid det tar!

    2014-05-02 | 16:34:55

Kommentera inlägget här: