trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 188 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Förvirring och en massa män

Eh. Jag köpte nyss en svindyr Groupondeal med innebörden att jag får nöjet att lägga upp mig framför en okänd människa så att denne kan lasra bort min bikinilinje. Eh. Ja. Det känns sådär. Eller svinjobbigt rentav. Ja, ju mer jag tänker på det inser jag att just ”svinjobbigt” är ett väldigt passande ord i sammanhanget. Gah, hur tänkte jag egentligen? Åh gud. Vad händer med mig? Vem är den här personen jag har blivit? Vad har hänt med muffinsbakande S? Hoho, var är hon? Är hon helt borta? Jag är fascinerad av den här nya personen som träder fram, det är inte det, men samtidigt saknar jag den gamla S. Hur ska jag få henne tillbaka utan att tappa det nya fascinerande som händer? Går det ens?

Jag är så förvirrad. Jag är överväldigad av alla dessa killar som verkar falla som furor runt mig. Tjejer – ut på Tinder och hjälp mig underhålla dessa killar. Jag känner mig överhopad. Orkar inte hålla igång alla konversationer. Har inte tid att träffa alla dessa män. Ja, det kanske är ett lyxproblem, men på riktigt, det gör mig otroligt stressad. Särskilt som den första killen, han som tog mig till sig, fick mig att skratta och gjorde mig trygg, har visat sig vara en fantastisk kille. Jag vill träffa honom igen! Hela tiden vill jag det. Samtidigt vill jag träffa andra bara för att upptäcka, bara för att uppleva, bara för att erfara. Erfara lite män. Erfara lite komplimanger. Erfara lite spänning. Erfara lite pirr. 

Åh, det är så mycket jag vill göra. Jag har knappt tid att jobba! Men jobbet är överallt och omsluter hela mig just nu. Och på samma gång har jag konstant hög puls för att min mobil vibrerar av både det ena och det andra. Det känns som att jag är beroende. Beroende av bekräftelse. Beroende av kroppskontakt. Beroende av att andra människor ska tycka om mig.

Det är en ganska obehaglig insikt jag har kommit till. Det här suktandet och begäret efter bekräftelse är lite obehagligt tycker jag. Det är inte en sån person jag är. Åtminstone trodde jag inte att jag var det i alla fall. Jag trodde att jag avskydde komplimanger och smicker. Jag har alltid skakat på huvudet åt det och himlat med ögonen. Ja, det kanske jag fortfarande gör i och för sig, men samtidigt känner jag att det helt plötsligt är väldigt viktigt för mig. Det är viktigt för mig att veta att det finns en massa människor som tycker att jag är bra, smart, rolig, söt och så vidare. Fan, det känns helt plötsligt jätteviktigt. Jag vill inte att det ska vara viktigt. Jag vill att det ska vara perifert i förhållande till vad jag själv tycker och vad mina nära vänner och min familj tycker. Men det är det inte. Det känns närmast livsviktigt att Tinder-killarna tycker om mig. Att de faller för mig. Gud, jag känner mig jättekonstig. Elak rentav. Jag vill ju inte göra någon illa, ändå hoppas jag på något kusligt sätt att alla ska bli kära i mig trots att jag inte är kär i dem. Det är ju nästan sjukt?

Ja, hörni. Förvirrad. Det har jag verkligen blivit. Men samtidigt, samtidigt är jag så otroligt uppfylld. Uppfylld av både spänning, pirr och en massa värme. Och det, det är jag innerligt tacksam för.

Kommentarer

  • Cornelia säger:

    tinder i all ära men alltså...

    2014-05-06 | 01:13:25
    Bloggadress: http://coconelia.webblogg.se
  • Anne säger:

    Tappa inte bort dig själv på vägen bara...

    2014-05-06 | 05:55:47
  • GC säger:

    Detta är just vad du behöver. Du missade allt detta med killar då du blev i ett förhållande lite för ung. R Jag önskar dig all glädje och uppmuntran du kan få av dessa Tinder-killar. Muffins
    kan du börja baka igen då du fått barn en gång i framtiden. Kram :)

    2014-05-06 | 06:55:13
  • Therese säger:

    Jag är så imponerad av det här. Din oerhörda förmåga att inte blunda för det som rör sig i din hjärna. Jag känner igen mig i mycket av det du beskriver i detta inlägget. Bekräftelsebehovet. Jag vet det inom mig men blundar oftast för det. Vill inte vara den personen, vill inte se mig som en sån person.
    Tack för att du delar med dig av allt, det bra och det dåliga. Jag tror du kan nå hur långt som helst, tillslut och det är så fint att få följa med på din resa <3

    2014-05-06 | 08:22:21
    Bloggadress: http://miaulin.blogg.se
  • Greta säger:

    Man förändras när man går igenom saker. Det är inget som är konstigt, kanske kommer de där delarna hos dig som du inte ser just nu fram sen. Kanske börjar du prioritera annorlunda.

    Klart att alla vill ha bekräftelse, det är mänskligt. Dessutom, jag minns min första singelperiod efter flera års tid med långa förhållanden, herrejävlar vad jag dejtade och låg runt. Och jag hade skitkul. Så länge man har kul av det och mår bra av det, så bara kör. Var förnuftig och låt det inte gå i överstyr, men så länge du tycker det känns kul tycker jag du bara ska fortsätta!!

    2014-05-06 | 08:22:36
  • emma med litet e säger:

    Men så gör det då! Träffa Tinderkillen och de andra du vill träffa - går det sedan åt skogen så gör det väl det, men gör det inte det så gör det inte det. Ibland är det bara att lägga sig ner på livets vågor och hänga med, istället för att surfa bort från dem. Det vet du ju. Kanske är det här den tillfälliga distraktionen du behöver, men tro mig, du kommer inte sitta på Tinder som 65-åring och bli nedstämd så fort inte Arne 72 svarar på ditt meddelande. Det kommer nya vågor.

    Svar: Haha, så bra sagt emma, tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-06 | 08:42:03
  • Karin säger:

    Jag förstår vad du menar, man vill inte vara "en sån" som söker bekräftelse. Men omedvetet tror jag väldigt många är precis som du, oavsett om de är i ett förhållande eller inte. Ibland behöver man höra att man är speciell och att någon tycker att man ser bra ut!
    Så skäms inte för de :)

    2014-05-06 | 12:04:57
    Bloggadress: http://karinlygnersjo.blogg.se
  • Anonym säger:

    Skaffade faktiskt Tinder efter att du skrev om det första gången. Jag har pratat med tre där sammanlagt, varav en fick mitt kik och efter dem dagen vi chattade har jag inte hört nåt alls ifrån honom... De andra två verkar heller inte vilja fortsätta prata. Antingen är jag tråkig eller så är folk häromkring såna...

    Svar: Nej, va tråkigt. Ja, jag har ju ett jätteutbud här i Stockholm. Åh, önskar att du också fick uppleva det!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-07 | 20:47:55

Kommentera inlägget här: