trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 191

Kategori: Allmänt

Ett par hektiska oledsna timmar

Är utmattad, utslagen, färdig, kollapsad och redo att lägga mig ned och aldrig mer kliva upp. Har vidrigt ont i magen, i huvudet och i ögonen. Livet springer fram och jag hinner inte med. Under loppet av tolv timmar har jag suttit med familjen och ätit tårta för att fira farmors 85-årsdag. Jag har legat ihopknycklad en baklucka. Jag har skrivit ett långt stycke rapport på avancerad engelska. Jag har ätit kolossala mängder chokladfingrar och lakritsstänger. Jag har sovit (nåja, någon timme i alla fall) för första gången någonsin helt själv i lägenheten. Jag har varit hos hudläkaren och tagit bort en leverfläck. Och jag har på något sätt tagit mig till jobbet hyfsat hel och ren (med undantag för håret som har antagit en vit ton på grund av massiv överanvändning av torrschampo). Jag har fasiken gjort mer de här tolv timmarna än vad jag brukade uträtta på en hel vecka. Och det formligen sliter mig itu. Jag är så trött. Jag är så förbannat jäkla trött. Hela tiden.

Men hörni. Tröttheten till trots, är jag inte något vidare ledsen. Orolig – ja, nervös –  ja, utmattad – ja, men inte så himla ledsen. Klart att jag är ett lättare offer för ledsamheten när jag är så här trött. Det känner jag allt. Men det är som att de bra känslorna – glädjen, spänningen och värmen, är större just nu. Ja, de är faktiskt mycket större. Mina tankar kretsar kring olika middagar jag ska ha. För vänner, kollegor och nya bekantskaper. De kretsar kring små saker jag nu äntligen känner att jag både vill och orkar göra för min familj och mina vänner. De kretsar kring olika klädesplagg jag vill köpa, olika inredningsdetaljer jag vill fixa. Och de kretsar kring bloggen och hur fantastiskt stolt och glad den gör mig. Ja, han saknas mig fortfarande, och det går inte en dag utan att saknaden hugger i mig, men trots det, är livet faktiskt helt okej. Inte helt jäkla toppen, underbart, fantastiskt, kunde inte bli bättre-bra, men ändå helt okej. Jag har till och med vissa underbara stunder. Dagarna kommer och går och jag skrattar, äter och lever. Haha, sömnen är fortfarande ett orosmoment, men i det stora hela känns det perifert. Jag är inte nertyngd av djup sorg dygnet runt. Nej, det är jag verkligen inte. Och guuuuud, vad det är skönt.

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Jag har följt din blogg sedan Elaine först tipsade om den och läst alla din inlägg från dag 1, dock är det här första gången som jag kommenterar, och det gör mig så himla glad att se att du äntligen börjar må bättre på riktigt. Du är verkligen på väg i rätt riktning nu och det värmer mitt hjärta! Du är en riktigt kämpe, sjukt duktig har du varit och jag tror du håller på och få din belöning just nu :)

    Svar: Åh, tack snällaste du. Jag hoppas att det vänder på riktigt nu. Det gör jag verkligen.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-08 | 10:14:00
  • S säger:

    Okej, såhär: SLUTA ALDRIG BLOGGA, inte på ett bra tag i alla fall!!:)

    För du ger hopp till oss som "krälar" i ledsamheten och saknaden. Att du varit/är så stark...vilken förebild och vilket stöd.

    Fy fasiken vad stolt du ska vara över dig själv!!

    All lycka till dig och tack för att du delar med dig av din resa!!

    Kram<3

    2014-05-08 | 11:54:22
  • Natalia säger:

    Så himla kul att läsa att det börjar vända nu. Jag är så genuint glad för dig! Massa kramar!

    2014-05-08 | 11:54:26
  • Alexandra säger:

    Hej S!
    Riktigt kul att läsa din blogg nu när du mår bättre. Fyfan vad tiden har en magisk förmåga på oss. Känns som du har klättrat från allra djupaste botten i det allra djupaste vatten. Som du har kämpat, och det lönar sig ser jag:)

    Är stensäker på att dina vänner, nya bekantskaper osv kommer uppskatta dina middagar otroligt mycket. Ha en underbar dag. Kramar!

    2014-05-08 | 12:38:18
  • B säger:

    Hejsan igen!
    Jag har vart ute på sådana dating appar jag också och många ser det nog som rena köttmarknaden särskilt killar tyvärr! det ger oss normala dåligt rykte redan innan!
    men det är väl kanske lättare att sitta hemma i soffan å spela tuff än på krogen kanske.

    Iaf så tycker jag det låter som en bra ide att få uppleva lite spänning och pirr om det nu så bara skulle vara för en kort stund! Livet är för kort för att hänga upp sig på en person om du missförstår mig rätt! jag skulle tro att om 2-5 år kommer du sitta och fundera på det här och kanske tycka att det upptog för mycket av ditt liv just nu.
    Passa på att må gott nu för det är inget fel på det!
    sköt om dig!

    2014-05-08 | 12:40:43
  • agnes säger:

    åh blir helt gråtfärdig.
    jag har läst och kommenterat och följt dig sen dag 1, det allra första inlägget, har kikat in här varje dag, tänkt på dig, pratat om dig med alla mina vänner, oroat mig för dig - och nu detta. du har kommit så fruktansvärt långt och det är sann och äkta inspiration. och det är otroligt.
    wow, jag ryser nästan.
    jag är så jäkla glad för din skull! <3 <3 <3

    2014-05-08 | 12:54:10
  • agnes säger:

    åh blir helt gråtfärdig.
    jag har läst och kommenterat och följt dig sen dag 1, det allra första inlägget, har kikat in här varje dag, tänkt på dig, pratat om dig med alla mina vänner, oroat mig för dig - och nu detta. du har kommit så fruktansvärt långt och det är sann och äkta inspiration. och det är otroligt.
    wow, jag ryser nästan.
    jag är så jäkla glad för din skull! <3 <3 <3

    2014-05-08 | 12:54:10
  • GC säger:

    Så glad jag blir. Du tar verkligen steg efter steg åt ett bra håll. Kram :)

    2014-05-08 | 13:00:15
  • Jenny säger:

    Jag har läst din blogg sedan dag 1 och för två månader sedan tog jag en paus från alla bloggar, och när jag nu börjat läsa bloggar igen kom jag på mig själv med att bli ärligt glad över den stora skillnaden. Det är en sådan enorm skillnad nu och när jag tog paus i dina inlägg, så roligt att se att det har blivit så mycket bättre! Du är grym och jag är på riktigt glad att det går åt rätt håll för dig, kram!

    2014-05-08 | 13:50:36
  • emma med litet e säger:

    Å vad härligt! Häng med och njut och lyssna på kroppen! Den brukar leda en rätt. Kram!

    2014-05-08 | 14:37:22
  • S - med en fästman på Kumla Anstalten säger:

    Vad glad jag blir av att läsa det här.. :) Skönt att du mår så jäkla mycket bättre, det förtjänar du!

    2014-05-08 | 14:47:15
    Bloggadress: http://www.resangenomstraffet.blogg.se
  • angelica säger:

    <3<3<3<3<3

    2014-05-08 | 16:03:10
  • K säger:

    Åh vad härligt att läsa. Den känslan du beskriver nu är ju mer en vardagstrött/ledsenhet som vi alla drabbas av ibland och inte av avgrundslös sorg och saknad!

    2014-05-08 | 16:18:17
  • Fröken Grön säger:

    Oj så mycket du hunnit med! :)

    2014-05-08 | 18:26:46
    Bloggadress: http://tillaandersson.blogg.se
  • Weronika säger:

    Låter helt underbart-härligt-jobbigt, på ett bra sätt :) Hejja dig, du är så stark!

    2014-05-08 | 22:15:20
  • jonna d säger:

    Men åh, så himla glad jag blev! Jag vet inte vem du är men efter att ha följt din blogg så länge, känns det som att jag känner dig och det gör så gott i hjärtat av att höra att du har det bättre. You rock!
    //jonna d

    2014-05-09 | 01:51:12
    Bloggadress: http://sniffarskonhet.blogspot.com
  • Emma säger:

    Hallå glöm inte oss!!!

    2014-05-09 | 18:28:51
  • Andrea säger:

    Ja... 9 maj ju... Vi saknar dig:) Hoppas du har det bra!!

    2014-05-10 | 00:29:07
  • Johanna säger:

    Dag 192 saknas men jag tänker någonstans att det är fredag och du är och roar dig med någon kille eller med vänner. Det är du så jävla värd! Vi kan vänta en dag!

    2014-05-10 | 01:48:34
  • Emeli säger:

    Hoppas du haft en så rolig fredag att du totalt glömt bort oss. Kram på dig!😃

    2014-05-10 | 02:19:44

Kommentera inlägget här: