trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 196

Kategori: Allmänt

Ett alldeles eget hem, återgäldande och en utmanande challenge
Jag är helt själv i min lägenhet idag. Sitter i soffan och tittar på tv, surfar på datorn, dricker te, äter laktrits och mofflar glass direkt ur förpackningen. Jag gör sånt som man inte kan göra hemma hos mamma och pappa. Sånt gör jag nu. I mitt eget hem. I mitt alldeles egna hem. Det är fint här. Det är verkligen det. Det är fint, mysigt och bara mitt.
 
Såna här ensamma kvällar önskar jag att jag hade ork att sätta lite tankar på pränt. Har många konstiga funderingar som skulle behöva släppas ut. Släppas fria och ut ur huvudet. Men det är så diffust. Det är ett sånt virrvarr att jag inte får ordning på det. Jag tänker mycket på min familj och mina vänner. Jag tänker på olika saker jag skulle kunna göra för att visa dem hur tacksam jag är. Jag vill så gärna ge något tillbaka, ge något i gengäld för allt de har gjort för mig. Men jag kommer inte riktigt på vad. Jag, som brukade vara mästare på små presenter och överraskningar, är helt tom i hjärnan. Inget jag kommer på känns stort nog. Inget känns tillräckligt. 
 
Imorgon börjar jag och några kollegor på en challenge. En sån där squat-, push up- och plankchallenge. Allt i ett. Oklart hur det ska gå till för mig som numera är så otränad att jag hetsandas i trappor. Men ändå. Det känns himla bra. Det känns himla bra att ha kollegor på jobbet som jag kan göra såna där grejer med. Och det känns bra att äntligen få lite press på mig. För det vet jag med säkerhet, finns det en lista där jag får ett kryss om jag utför något, då gör jag det. Utan att tveka. Haha, jag är knäpp så. Att bara ha mig själv att svara inför känns oviktigt, men ser andra mitt kryss, då blir det fart minsann.
 
Summa summarum rider jag fortfarande på någon sorts bra våg. Jag tar tillbaka lägenheten, jag försöker ta tillbaka mitt omtänksamma, påhittiga jag och dessutom gör jag ett desperat försök till att ta tillbaka min fysiska styrka. Lägenhet, omtänksamhet, påhittighet och styrka. Det är veckans påbörjade utmaningar det.

Kommentarer

  • julia säger:

    Heja dig! Var i Stockholm i helgen och köpte skiiitgod (salt-)lakrits på urban deli! Ett tips ifall du inte provat, från kolsvart ab. Det är svårt att äta för mycket lakrits.

    Svar: Åh, tack för tipset! Kalas.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-13 | 21:18:55
  • GC säger:

    Allt går, det har du verkligen bevisat. Och det gör mig såå glad. Bra kämpat rara S. Kram :)

    Svar: Tack tack för alla dina kommentarer.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-13 | 22:11:02
  • Johanna säger:

    Heja dig!!

    2014-05-13 | 22:37:09
  • Rebecka säger:

    Du skulle ju kunna ställa till med en riktig brakfest i sommar i din lägenhet för din familj & de vänner du vill visa din tacksamhet för! Ladda om din fina lägenhet med massa positiv energi, laga god mat (så som dina nära verkar känna dig) osv. :-)! Lycka till med alla utmaningar!

    2014-05-13 | 23:09:57
  • Noelia säger:

    Helt underbart att du tar tillbaka lägenheten.

    2014-05-14 | 08:22:34
  • emma med litet e säger:

    Eller en brakfest för oss, alla dina peppisar här på bloggen, så kan vi fira din frihet och din jävla anamma som du visat! Ja! ;)

    Svar: Haha, alla mina peppisar - jaaaa! Jag ska fundera påt'. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-14 | 09:39:17
  • sofie säger:

    Vilken fin blogg du har!!

    2014-05-14 | 14:09:00
    Bloggadress: http://sofiefw.blogg.se
  • maja säger:

    jag har lärt mig mycket av dig. en sak jag tänkt på under de senaste dagarna är att jag brukar ha svårt att be om/ta emot hjälp när jag är ledsen. jag försöker ofta hantera mina (tidigare PEPPAR PEPPAR) killkriser med att vara själv, isolerad och liksom läka min egen hjärna på egen hand. men nu ser jag ju! i det här kommentarsfältet och i dina inlägg! hur många stöttande härliga personer som helst.
    det är så det funkar. jag tänker göra som du. pga vi är inte gjorda för att gå ensamma igenom saker.

    ps. blir SÅ pepp av att läsa dina inlägg, och skulle också förstå om du trillade tillbaka nån gång pga någon omständighet. hur som så har du kämpat dig till andra sidan.

    2014-05-14 | 14:11:29
  • maja säger:

    *trillade tillbaka som i blev deppig under någon dag alltså. obs.

    2014-05-14 | 14:12:24
  • Fanny säger:

    Fortsätt så! Det låter som mycket går uppåt nu :)

    2014-05-14 | 15:45:14
    Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se/
  • Matilda säger:

    Kolla powerbruden! :)

    2014-05-14 | 20:37:33
  • Anna säger:

    Hej! Jag måste bara säga att du är en sån jäkla inspiration. Hur långt du har kommit efter allt du vart med om är fantastiskt och du ger hopp till oss alla andra om att det faktiskt GÅR att komma över någon man trott varit menad för en. Du är så stark!!! Jag har även tänkt på att hela den här bloggen borde du göra till bok, från dag ett fram tills du 100% är över honom på riktigt. Det behövs en sådan här bok, som ger hopp till alla eftersom alla har vart/kommer att vara där du är mer eller mindre. Den hade blivit en storsäljare! Styrkekramar!

    2014-05-14 | 22:34:39
  • Anna säger:

    Det är så härligt att läsa att allt, precis allt är bättre för dig. Det är så hoppfullt. Att man kan överleva fast man inte tror det, menar jag. Du kommer att få bakslag, men du kommer inte att hamna på bottnen igen, för du har kravlat upp över kanten nu och har något att hålla dig i. Heja dig!

    2014-05-14 | 22:49:11
    Bloggadress: http://annanosslin.wordpress.com
  • Anna säger:

    Hej!
    Länge sen jag var inne och läste här och kommenterade men shit här har det hänt grejer sen sist!
    Så himla roligt att se vilken förändring som skett, vad du är grym är, heja dig!
    Kram

    2014-05-15 | 10:19:57
  • Jessica säger:

    Lycka till med er challenge :D Hoppas att din bra våg håller i sig länge :D

    2014-05-17 | 17:18:21
    Bloggadress: http://photohugs.com

Kommentera inlägget här: