trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 197

Kategori: Allmänt

Jobbpusselbiten

Jag har haft en helt okej dag på jobbet. Saker och ting börjar flyta på bättre. Poletten börjar, om så inte trilla ner, åtminstone hänga lite på svaj. Det är bra. Att gå runt hela dagarna och känna mig genomvärdelös tog hårt på mig, hårdare än vad jag ville erkänna.

Dessutom är ju detta dagen för starten av vår challenge. Jag har gjort både knäböj och armhävningar vid skrivbordet. Min kollega svor och sa om och om igen att jag var wacko samtidigt som han tog upp mobilen och fotade. Det var lite jobbigt men när jag tänker efter ändå mest av allt roligt.

Ja, som ni märker börjar jobbet sakta arta sig. Det börjar så sakteliga bli en hanterbar grej det med. Och oj, vilken lättnad det är. Ytterligare en pusselbit som lägger sig lite mer tillrätta. Och nu, nu är det bara att pussla vidare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: