trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 200

Kategori: Allmänt

En galet oengagerad dejt

Okej. Så. Gårdagskvällen var en katastrof. Hahaha, vilken otroligt märklig dejt. För en dejt. Det var just vad jag hade. Med liknande förberedelseupplägg som förra gången - det vill säga panik, stress och alldeles för dyra hastiga inköp av diverse oundgängliga produkter. Hastigt och lustigt bestämdes att 22-åringen med alla magrutorna skulle komma hem till mig på middag. Jag sprang från jobbet. In på Lindex fort fort, snappade upp samma "ta tre för två-trosdeal" som jag gjorde förrförra veckan. Ett packe rakhyvlar. Och en lotion. Haha. Jag börjar kunna rutinen utantill nu...

In på Hemköp och i ilfart försökte jag bestämma något snabbt att laga till snubben. Hade i princip utlovat en festmåltid men hade tid och energi till typ korv med bröd. Köpte till slut en massa godsaker och släpade hem de blytunga kassarna. Försökte desperat städa men insåg efter fem minuter att jag var tvungen att använda de knappa trettio minuter som återstod till killens ankomst lite klokare. In i duschen. Ratsch, ratsch. Ut ur duschen och på med ett ton lotion. Oh yes. Luktade så jävla gott. Blev så jävla len. Success.

Så var klockan plötsligt slagen. Han hade kommit. Satte på mig mina jobbkläder igen och sprang ut för att möta honom. Hade egentligen bara mina boots men tog ett snabbt beslut att trycka ned fötterna i min systers en storlek för små converse istället - för att inte bli för lång. För ja. Det är en issue ofta. Alla jäkla killar är så korta. I alla fall kortare än mina 175 centimeter. Ut på gräsmattan sprang jag. Såg honom på håll och gjorde ett tafatt försök till att skutta fram lite graciöst. Lyckades ej.

Han var snygg. Ja, han var väldigt snygg. Brunbränd, muskulös, ett stort vitt leende och en nytatuerad arm. Haha, det kändes inte toppen. Jag hade nämligen skuttat lite häftigt vilket fått mina bröst att hoppa ur bh:n och dessutom ökat på min överdrivna eftersvettning från duschen. Åh. Jaja. I alla fall luktade jag gott. Det visste jag. Och len. Det var jag definitivt.

Han kom in i lägenheten. Gick runt. Sa några få ord. Och sen. Sen blev det tyst. Tyst, oengagerat, ointresserat och bara allmänt sorgligt. Min första tanke var, helvete, han trodde att jag skulle se annorlunda ut. Han tycker inte att jag duger. Ja ni. Så kände jag och det förföljde mig sen genom kvällen. Jag gjorde allt jag kunde för att prata, skratta, äta, fixa, ta hand om, men det var som att det var dödfött. Killen var iskall. Satt med armarna i kors i min soffa hela kvällen. Efter ett tag började jag tänka, jaja, hoppas att han går så att jag kan ringa min favoritkille T istället. Men han gick aldrig!! Jag fokuserade till tusen. Jag fokuserade med allt jag hade för att göra honom glad, bekväm och avslappnad. Men det gick inte. Jag höll ömsom monolog, ömsom lekte proffsintervjuare. Det var helt galet.

När klockan hade slagit halv två (?!) sa jag lite försiktigt att han såklart fick sova över om han inte orkade åka hem. Vid den här tidpunkten hade vi inte varit närmare än en och en halv meter, trots att jag på olika subtila sätt hade försökt närma mig honom pyttelite. Han blev besvärad, vände och vred på sig och sa efter några minuter att han var tvungen att skjutsa sin bror dagen efter och därför var tvungen att åka. Hahaha. Allt kändes så märkligt. Så himla märkligt.

Han gick. Jag tvingade på honom en kram och stängde dörren. Pustade ut av lättnad, men samtidigt kände jag något annat komma över mig. Besvikelse, frustration, irritation. Varför hade han tjatat om att träffas? Dag efter dag hade han tjatat. Och så när det väl blev av verkade han galet ointresserad? Men stannade ändå till halv två?! Så oklart beteende. Egentligen var jag väl inte så ledsen. Kastade mig på all den goda maten jag hade lagat (ärtrisotto med fetaost, jordnötssmörkyckling och en vrålgod sallad) och gick in på Tinder för att bekräftelseknarka några minuter. Det var faktiskt roligt. Satt där i min ensamhet, log åt alla killar, som uppenbarligen var ännu mer desperata än mig, och åt både mat och färska blåbär, hallon och glass. Det gick ingen nöd på mig inte.

Imorse fick jag ett sms av dejtkillen. Ett sms där han tackade för allt och sa att han hade haft det så trevligt. Haha. Jag var tvungen att svara ärligt. Sa att jag tyckte att han var så söt men att han verkade sjukt ointresserad och oengagerad. Fick svar på direkten. Åh Gud. Han skrev att det inte alls var så, att han bara inte var så bra på att ta för sig eftersom han var rädd att det skulle bli fel och att han skulle bättra sig till nästa gång om jag nu ville ses igen. Vilket han i alla fall såååå gärna ville. Men åh. Kände mig så elak. Så elak som hade sågat honom så fullständigt i tanken. Usch.

Jaja. Har inte riktigt ork just nu. Har för mycket annat. Tills vidare ligger jag nog lågt med just den killen. Väldigt lågt tror jag faktiskt.

Kommentarer

  • GC säger:

    Oj då kära nån, du måste varit helt slut efter den dejten. Man klickar inte med alla och det är tydligt att han var nog inte så lätt att umgås med. Men nu vet du det. Glöm honom tycker jag. Sov nu gott i natt och tänk på Mr T, han verkar ju vara mer lättsam. Kram.

    2014-05-17 | 23:49:30
  • Sarah säger:

    Haha. Ojdå. Ja, det lät ju verkligen som om dejtkillen var lite osäker. Han väntade säkert på att du skulle ta initiativ. Men du får åtminstone ett minne att skratta åt. :)

    2014-05-18 | 08:17:13
  • Pernillo säger:

    Snygg och trååkig verkade han vara! (enl din beskrivning)
    Hm, räkna dina inköpskvitton, hur mycket lade du ner på den där middagen egentligen...?
    Hade han med sig ens en blomma?!

    2014-05-18 | 09:14:20
  • Marica säger:

    Men lilla stackaren. Han måste vara såå osäker. Han är inte det du behöver hur snygg han än är :) Väldigt duktigt av dig att träffa honom dock!

    Lycka till i datingdjungeln!

    För övrigt : så härligt med denna efterlängtade vändning på ditt liv! Ta för dig!

    2014-05-18 | 10:19:33
  • Anonym säger:

    människor som är blyga och osäkra ska man inte ge upp på en gång, för vissa tar det tid att våga vara sig själva

    2014-05-18 | 11:41:25
  • Helena säger:

    Heeeeej!
    Du skriver så OTROLIGT fantastiskt. Du MÅSTE skriva en bok, antingen med inspiration från dig själv eller vad som helst! Jag har varit beroende av bloggar i 4 år nu men din är min absoluta favorit! Alltid den jag går in på först :)
    Kraaaam

    2014-05-18 | 14:07:03
  • Bea säger:

    Köp många rakhyvlar så har du hemma tills nästa gång ;-)

    2014-05-18 | 14:26:32
  • M säger:

    Jag har läst alla inlägg här på bloggen, jag började på dag 1 och har precis läst klart dag 200. Till att börja med vill jag säga att du är en helt otrolig människa som tar dig igenom detta. Jag beundrar dig verkligen! Du är en fantastiskt person och du förtjänar att vara lycklig! Inte bara för din egen skull utan också för din familjs och vänners skull, för att de bryr sig om dig. De älskar dig helt enkelt.

    Jag förstår att du inte alltid är på topp, ingen är det. Vi alla har dagar då man bara vill ligga i sängen hela dagen och gråta ut. Den senaste månaden har varit sådan för mig. Jag hade träffat en kille och jag visade intresse. Vi bestämde oss för att ses en kväll men han sket i mig när det väl var dags, och så fortsatte han göra så. När jag sa till honom att han inte kan hålla på sådär och att jag förtjänar bättre så frågade han vad jag är ute efter, då sa jag att jag vill ha ett förhållande. Han sa att han också vill ha det, och att han är seriös med mig (jag frågade honom om det) och sen frågade jag om vi ska satsa på oss och då slutade han svara. Nu har vi inte hörts på 5 och en halv vecka och varje dag under dessa veckor har varit en pina för mig. Jag tyckte verkligen om den här killen och nu känner jag mig lurad. Han sa att han ville se "kvalitén", och det känns inte seriöst, men en del av mitt hjärta säger att han var seriös, att det bara var hans sätt att uttrycka sig i ord, att han inte menade att kalla min kropp för "kvalité". Jag vet inte... Han gav upp på oss och jag kan inte göra något åt det. Jag vill varje dag skriva till honom och säga att jag saknar honom, men det är något som hindrar mig från att göra det. Jag har en röst i min hjärna som säger att jag har klarat av att hålla mig borta från honom i mer än 5 veckor så nu vore det slöseri med 5 veckor, om jag skriver till honom… Det gör så ont, jag är så ledsen och jag darrar av saknad. Jag går också hos en psykolog, precis som du, bara för att jag inte har något att prata med om detta. Mina så kallade vänner har tröttnat på att lyssna på mig. De säger bara "skit i honom" istället för att låta mig gråta ut i deras famn. Så nu har jag hamnat hos en psykolog som säger "jag vet inte vad jag ska råda dig till att göra"… Jag vet inte heller vad jag ska göra…

    Men jag vill säga till dig att jag är glad att du har annat att tänka på, en annan kille att tänka på. Det är bra för dig med tanke på vad du gått igenom. Njut av denna tid medan den varar, för rätt vad det är så hamnar man på ruta 1 en dag och då vet man inte vad man ska göra. Jag är lite avundsjuk på dig som har lyckats träffa en ny kille trots dina sorger. Jag kan däremot inte gå vidare med mitt liv, jag vet inte hur och vad jag ska göra. Jag överlever en dag i taget (som du gjorde för några månader sen) och just nu känns det stort för mig. Jag vaknar varje morgon och inser att jag har en hel dag kvar då jag bara kommer att tänka på honom. Klarar jag en dag känner jag mig lättad över det, sen får jag ångest över den kommande dagen för jag vet inte hur den kommer att bli, bra/dålig/helt okej?

    Jag önskar dig all lycka i framtiden och ta vara på denna kille som du träffar nu. Kanske var det meningen att allt detta skulle hända dig, för att du skulle kunna bli din egen och få chansen att fokusera på dig själv?

    Ha det så bra!
    Kram, M

    2014-05-18 | 19:16:20
  • Jennie studerar i Los Angeles säger:

    Haha härligt

    2014-05-18 | 20:01:08
    Bloggadress: http://jsjolin.blogg.se
  • Tina säger:

    Var superlänge sen jag kommentera kände jag men får liksom inte fram något ord för blir SÅ genuint glad att du ditt liv känns mkt "gladare" än förut:)


    Kramis!
    Tina

    2014-05-18 | 21:00:30
    Bloggadress: http://www.tinis.me
  • Bella säger:

    Herregud. Varit med om EXAKT samma sak. En kille som var jättepå, och sen höll käft i fyra effektiva timmar medan jag babblade på och skämtade. Katastrof. Sen i slutet av dejten pussade han mig och sa att han var förvånad över vilken bra dejt vi haft och att allt kändes så bra. Höll på att börja skratta. Klart han hade haft en bra dejt! Jag arbetade ju som ett jävla djur för att underhålla. Blev ingen andra dejt.

    2014-05-20 | 13:52:39
  • Annica säger:

    Naw.. Jag tycker lite synd om stackars killen! Inte pga av dig utan för att han nog är en väldigt blyg person som inte vågar ta för sig! Tror nästan det är värre när någon är jättesnygg då folk förväntar sig motsatsen av dig.. Åh. Stackarn, lille pojken. Han lär sig nog med tiden, eller när han träffar rätt person som klarar av just det där särskilda beteendet och kan locka honom ut sitt skal! :)

    Svar: Ja, så är det. Jag vet det nu. Åh, önskar bara att jag hade hajat det under kvällen och inte varit så hård i min bedömning efteråt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-05-21 | 10:41:23

Kommentera inlägget här: