trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 210

Kategori: Allmänt

Poff, bang, krasch (en text jag kommer att ångra)

Den här dagen har varit en katastrof. Vet inte när jag senast fick en ordentlig natts sömn och det börjar visa sig nu. Är totalt och fullkomligt utmattad. Jag har varit på jobbet, stressat till läkaren för att ta bort ett födelsemärke på huvudet (ja, jag ser ut att ha ett stort hål framme vid hårfästet nu), släpat hem ton med vin och öl från Systemet och gjort ett desperat försök till uppstädning. Det gick inte bra. Det gick inte alls bra. Först och främst somnade jag i soffan. Skulle ha jobbat, men slumrade till, och är nu istället så in i Norden efter. Imorgon kväll har jag deadline - ingen aning hur det ska gå till.

Därutöver har jag pratat med olika mänskor i telefon. Har haft ett samtal med T. T som är världens finaste person och som jag känner så starkt för. Han och jag är inte på ett fantastiskt ställe nu. Det kravlösa hängandet verkar vara över. Jag förstår honom. Samtidigt vill jag desperat ha kvar honom i mitt liv. Han gör mig så glad.

Efter mitt lite misslyckade samtal med T ringde jag upp en vän. En av mina absolut bästa vänner. Kände att jag behövde ventilera och få råd och stöd i allt virrvarr av känslor. Det var ett underbart samtal. Vi pratade om allt. Och jag fick häva ur mig alla ångestfyllda saker jag har gått och burit på, för ja, detta dejtande är ångestfyllt. Kände mig upplyft och lugn efter vårt samtal. 

Bara någon minut efter att jag hade lagt på ringde en annan kille. Killen från dejten i söndags. Han är också superfin. Fin på ett annat sätt. Ser världen lite annorlunda, ser inte livet som en chans att prestera utan mer som en chans att göra sånt som är roligt. Han vill bjuda mig på grötdejt och sova på balkongen under bar himmel. Bara en sån sak.

När så dessa samtal var över (jag försökte multitaska och städa under tiden - gick ändå hyfsat faktiskt), återupptog jag en otroligt jobbig konversation jag förde via sms med en tredje kille. Mr Sex har han en gång fått heta här, men det känns inte längre som ett passande namn. Han är M. En ny M, en bättre M. Jag vet att jag inte borde skriva det här, borde inte skriva något av det här eftersom jag vet att det finns människor som läser och som inte vill veta detta, men jag håller på att krevera av ångest angående denna M.

M. En Tinder-kille som inledde vår konversation med ett "Du är ju kriminellt snygg". Han berättade i sitt andra meddelande att han inte var ute efter en flickvän. Jag berättade att jag blev rådumpad för nio månader sen och att det därför passade mitt vidbrända hjärta utmärkt. Jag frågade tidigt hur många tjejer han hade varit med och siffran var mer än skrämmande. Han var en Casanova. Av någon anledning, förmodligen suktande efter spänning från min sida, kom det sig att vi började smsa. Fram och tillbaka. Han skrev 99% snuskiga saker. Jag skrev vanliga saker. Ni kanske ryggar tillbaka nu, men det var faktiskt härligt. Härligt, befriande och otroligt lustfyllt att få ta del av hans fantasier.

På något sätt bestämde vi att vi skulle ses. Jag backade ur tre gånger via sms, och ännu fler i tanken, men när det väl blev fredag fick jag feeling och sa: "Nu ses vi". Vi sågs och han fick mig att känna mig galet åtrådd. Jag har aldrig någonsin känt mig så attraktiv som när jag var med honom den kvällen. Vet på riktigt inte hur, ja, jag tror till och med att han blev förvånad, men det kom sig så att han till slut följde med mig hem. Jag sa att jag inte kunde lova något. Jag sa att vi kanske bara skulle komma att dricka kaffe. Det blev inget kaffedrickande. M följde med hem och gav varenda centimeter av min kropp den uppmärksamhet, bekräftelse och omtanke som den har skrikit efter i månader nu. Det kändes helt fantastiskt.

Han åkte hem direkt efteråt. Jag bad honom stanna men han ville inte. Spänningen var som bortblåst och jag kände mig som en bit kött som bara hade varit till för en sak och en sak allena; sex. Det var jobbigt. Det tog faktiskt hårt på mig. Någon timme efter att han hade gått pep det till i mobilen. Det var han. Han sa att han hade velat stanna. Han hade velat, men samtidigt hade jag skrämt honom. Exakt så sa han. Jag förstod inte. Jag förstod ingenting men rätt var det var hade vi smsat fram och tillbaka hela natten. Till och med pratat i telefon. Det var fint. Väldigt fint.

Under dagarna som följde, det vill säga helgen och igår, blev det uppenbart att han känner mycket. M som har varit med en ocean av tjejer, M som säkerligen kan få vem han vill, M som verkligen inte söker efter en flickvän, M som verkade bära ett pansar av stål gentemot känsloanstormningar, har känslor. Känslor för mig.

Jag gillar M. Jag gillar honom verkligt mycket. Läskigt mycket nästan. Men jag gillar grötkillen också. Litegrann i alla fall. Och så gillar jag T. En himla, himla massa gillar jag T. Därutöver har jag en drös med härliga killar som jag också gärna skulle vilja träffa någon gång. Gah. Jag har blivit smått förälskad i en hel drös med killar. Hur gick det till? Och framförallt, hur i hela friden har de kunnat falla för mig? Som furor har de fallit. Nästan varenda en. Det är galet.

T:s och min relation grät jag över i förra veckan. Han ville inte längre. Inte när jag träffade andra. Jag förstår honom. Såklart gör jag det. Men det är han som har uppmanat mig. Det är han som har peppat mig inför dejtandet. Det är han som har sagt att jag måste ut och träffa killar, killar i mängd… Men hjärtat förstår inte alltid vad hjärnan har bestämt och sagt. Så är det. Och han blev ledsen. Fy fan för mig som inte insåg det tidigare.

Ikväll, i natt, har jag istället gråtit över M. Oväntade, fantastiska, överraskande, underbara M. Han som har varit avtrubbad i flera år, han som i 99 fall av 100 är skottsäker, han föll för mig. Poff, bang, krasch sa det. Han är bränd. Han är bränd av att ha varit den här killen förut. Killen som är förälskad i en tjej som egentligen behöver leva ut, pröva sina vingar, vara fri och singel. Han vill inte att jag hör av mig mer. Han vill inte träffa mig mer. Helt plötsligt kom det. Helt plötsligt var det över. Och kallduschen var ett faktum.

Jag vet inte varför men det tog så oerhört hårt. Precis som när T sa att det var över förra veckan kollapsade jag ikväll. Har gråtit ögonlocken alldeles svullna till morgondagens icke-förberedda inflyttningsfest. Ett helvete är det. Jag trodde att jag hade koll på mina känslor. Med T visste jag att de var överallt så där var dippen mer självklar, men med M. Det visste jag inte. Jag känner så starkt i hela kroppen. Känslorna kraschlandar hela tiden. Varför, varför, varför kan jag inte bara släppa den här sjuka idén om att jag måste dejta en massa? Släppa det här sjuka bekräftelsebehovet som jag tror mig kunna tillfredsställa genom att träffa flera killar?

Jag gillar grötkillen. Han kysste mig på en brygga och jag närmast dog. Seriöst måste det ha varit något typ av världsrekord i bästa kyss. Den var faktiskt otrolig.

Jag gillar också T. Han får mig att må bra, han får mig att le, han får mig att alltid vilja vara i hans sällskap. Han förstår vad jag menar utan att jag behöver förklara och han läser mig som en öppen bok. Vi klickade. Vi klickade utav bara sjutton.

Samtidigt gillar jag M. Han visade mig något jag aldrig tidigare har upptäckt. Han visade mig hur det känns att vara riktigt jäkla åtrådd av någon annan. Wow, vilken känsla. Till slut visade han mig också sig själv. Öppnade upp sig och släppte mig in. Och det visade sig att han är så himla fin. Rolig, otroligt smart och klok.

Därutöver finns det som jag skrev en uppsjö av trevliga, härliga män i min omgivning. Ja ni. Vad ska jag göra? Känslorna flyger vilt i mig och jag får inte ordning på dem. Inte alls. Bara gråter. Gråter över att killar som jag känner så starkt, så starkt för, bara försvinner. De vill inte ha med mig att göra. Jag får träffa dem några gånger, ibland bara en, och sen har de känslor och vågar inte ses mer av hänsyn till sina egna sargade hjärtan. Jag förstår dem. Såklart gör jag det. Och jag vill för mitt liv inte såra någon. Men jag förstår ändå inte hur det jämt kan bli så här. Jag måste utstråla seriositet? Jag måste utstråla ett behov av att bli omhändertagen? Jag måste vara en urusel dejtare/KK/kompis men ett sjusärdeles flickvänsmaterial?

Någonstans är jag såklart glad åt att det finns så underbara killar som gillar mig, men just nu är det mest vidrigt jobbigt. Jag tror att jag måste ha paus från dejtandet. Sätta stopp och försöka reda ut mig själv. Bubblan är spräckt och jag måste, måste, måste reda ut mig själv. Fy fan.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Det måste vara så här ett tag nu. Det är vägen framåt.
    Jag är i samma läge, men äldre än du, så det finns inte lika många som står i kö :-) Nästan ingen svarar på Tinder t ex... Men jag dejtar på ändå. Det ger mig ångest och tårar, men jag ser att det är enda vägen framåt.
    Dejting är ju i sig ångestdämpande ett tag också, i den värsta smärtan och sorgen, och det är ju därifrån du kommer. Men försök vila lite också. Sömn är verkligen livsviktigt. Kram

    2014-05-28 | 06:01:33
  • O säger:

    Det är en del av den långa processen i att bli klar med att hitta dig själv efter att ditt förhållande tog slut.

    Jag är i samma situation som dig, fast en man. Jag har träffat många tjejer för att mitt bekräftelsebehov behövdes fyllas på. Det har varit trevliga tjejer, riktigt trevliga men trots min förklaring över min situation har jag varit tvungen att avsluta dem då de kravlösa kvällarna där man bara hänger och bara har skoj har blivit alltför seriösa.

    Sömnbristen har satt sina spår och nu känner jag att en kväll utan sällskap eller sms är en bra kväll. Ganska skönt att hänga med sig själv eller bara med en riktigt bra vän.

    Kör på ett tag till men tänk på dig själv och glöm inte sova. I alla fall en lång natt i veckan.

    Men visst är det underbart att känna sig uppskattad och åtråd.

    Ta hand om dig

    Kram

    2014-05-28 | 06:36:02
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • GC säger:

    Förstår du har det lite rörigt i ditt känsloliv, men är ändå glad för din skull. :)

    2014-05-28 | 08:22:48
  • c säger:

    jag instämmer med övriga. sov. sömnbrist gör en till en enda stor röra av känslor och märkliga tankar som försvinner och klaras upp av en natt ordentlig sömn.

    2014-05-28 | 08:38:51
  • Larah säger:

    Du e så gullig som delar med av allt som händer dig,,
    Känns som man e så nära dig,,
    Vill att du tar hand om dig,,
    var rädd om dig,,
    det e du värd<3kramis

    2014-05-28 | 18:28:14
  • Anonym säger:

    Det är som att läsa en bok, vill ha mer och mer. Väntar ivrigt på nästa inlägg.
    Tänk vilken resa du har gjort, helt fantastisk
    <3

    2014-05-28 | 18:42:26
  • Anonym 2. säger:

    Hej. Alltså.. "M".. Jag har träffat sådana killar. Och det har varit spel. Säger att de är kära och inte kan träffas längre för att det är "för mycket". Sätter mig på en piedestal och sen lämnar…
    Det är bullshit och ett spel.
    Varenda gång är det ett spel.
    Fortsätt dejta, och lev väl.

    2014-05-28 | 18:55:39
  • L säger:

    Kanske har jag fel, men en sådan där skottsäker kille som du beskriver M som plötsligt inte vill ses mer.... Han är förmodligen inte lika kär i dig som du kanske tror. Men han är såpass duktig i dejtandet att han kan få tjejer att tro det och att han inte vill ses mer är nog för att han inte vill såra dig. Sånna killar kan man ALDRIG lita på. Hade han verkligen varit så kär som du beskriver, då försvinner dom inte! T däremot, han verkar mer äkta. Men nu utgår jag förstås utifrån det du skrivit :P så har säkert fel, men får den känslan.

    2014-05-28 | 18:56:48
  • E säger:

    Säger som övriga, m playar skiten ur dig. Det är så de fungerar. Läs quetzala blancos blogg om du har tid, är som ett lexikon över hur man ska hantera män som bor i Stockholm (generalisering). T gillade dig från början men vågade inte tycka om dig ifall din kille kom tillbaka. Att uppmuntra någon att träffa andra är det tydligaste tecknet på att man försöker stöta bort personen för man försöker sabotera för sig själv. Misstänker att T har haft tjejer han inte kunnat lita på tidigare och ville göra dig "opålitlig" genom att se hur lätt du kunde gå till andra killar. Antagligen ganska kontrollerande när du väl är i ett förhållande med honom och du kommer få ta mycket skit för att du dejtade flera i början.

    2014-05-28 | 20:22:22
  • Hej! säger:

    M är en regelrätt player:!! ledsen att säja det. MEN det är dock inte helt att förkasta:) för det kan krävas en sån kille att falla över, för att komma över en tidigare kärlek. Alla snubblar nog över minst en sån kille i sitt liv. Typiskt!!
    Men alla de här killarna har trots allt " hjälpt dig" upp och öppnat dina sinnen. Det är ledsamt att bli sårad på nytt, men man lär sig iaf genom att träffa olika människor.

    Lita inte blint på någon bara för att de " öppnar sig". Det säjer liksom ingenting om deras känslor för dig. Jag försöker komma på hur man verkligen kan veta om man kan lita på den andre, men minns inte riktigt,. Förutom att när en kille verkligen verkligen vill ha en, så tar dom ALDRIG avstånd på det sättet du beskriver de har gjort, utan då vill de fortsätta träffas och vinna ditt hjärta.

    2014-05-28 | 20:42:45
  • Jessica säger:

    Kul att vilja bjuda på gröt & sova på en balkong! haha :) lovely lixom, originella människor finns det inte så gott om men detta verkar vara en med fantasi :)

    2014-05-29 | 09:13:44
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • A säger:

    Hej! Du har inte bett mig om råd men det är en öppen blogg och jag menar dig bara väl. Prioritera! Nummer ett är kroppen, dig själv, läs sömn och mat. Var rädd om dig! Du måste sova! Du vill inte hamna dit där du var förut, det finns stora risker med sömnbrist. Nummer två måste väl ändå vara jobbet. Ett jobb måste man ha. När arbetet är gjort, är det dags för fritid och nöjen.
    Jag får en känsla att det egentligen handlar om dig, inte dessa killar. Gråt inte för en bild du har i huvudet, eller var i alla fall medveten om att det är det du gör. Du känner inte de här killarna ännu. Tro inte på allt vad människor säger. Som det där M, kanske någonting du ska ta med en nypa salt? Låter så för mig.
    Snälla, var rädd om dig!

    2014-05-29 | 11:34:52
  • Carro säger:

    Hej!

    Jag kom knappt ihåg vad jag hade tänkt skriva från början, för jag började läsa andras kommentarer... och jag håller med om att det är bra att spetsa öronen när det gäller dejtingen. Många kör fula spel och leker, lockar osv, säger både det ena eller det andra. Jag vet inte vad killarna är för några, och ofta känner man ju inte igen ett beteende förrän man själv har upplevt det. Men jag rekommenderar också Quetzala, the queen of the queen när det gäller ohälsosamma relationer och psykopatsnubbar. Lyssna på "Ihop med J" medd Quetzala, Josefine Craaford och Martin Blix, de pratar skitmycket dejting och svarar på frågor osv, riktigt underhållande och lugnande när vännerna inte pallar att man ringer sönder dem längre!

    Och ja, SOV! Som alla andra säger. Sömnbrist lever rövare med kroppen. Det gamla klassiska att sova på saken brukar kunna lugna stormarna som river i en.

    Och du, så himla najs att du dejtar iaf och känner allt möjligt! Hellre det tio gånger om än apatiskt köttstycke på badrumsgolvet som inte känner något.

    2014-05-29 | 14:29:37
  • S säger:

    Finns absolut en chans att M faktiskt har fallit för dig. Men när han börjar prata om det så snabbt som han gör, och när ni bara har träffats en gång.. Då ringer varningsklockorna lite för mig. Finns en ganska stor risk att denna casanovan är expert på vad så många casanovor är experter på; att få tjejer att känna sig unika och speciella, att få tjejer att falla för dem. Men så länge du faktiskt inte faller för honom så finns det ju ingen anledning till att inte fortsätta ses och njuta av hans andra kvalitéer hehe.

    2014-05-29 | 19:21:42
  • Jenna säger:

    Herrejesus, jag började läsa som blogg för ca två veckor sen, och gissa om jag känner igen mig i det du skriver?
    Jag må vara endast 16 men jag vet precis hur du känner, blev också fett dumpad för ca nio månader och jag vet precis hur det är! Åh är så glad att jag inte är den enda som känner såhär, du är så stark!

    2014-05-30 | 10:51:16
    Bloggadress: http://lejoninna.webblogg.se
  • A säger:

    Oj...jag slås istället av någonting som jag hoppas inte skadar någon...dig. Du känns lite ung i ditt tänkande för första gången sedan jag började läsa din blogg. Hur mycket känner du dem här männen? M, säger att han inte vill, sedan vill han...för att sluta med att ni måste sluta ses. Jag har nästan bara manliga vänner och tyvärr är de flesta lekande små grisar. Jag älskar dem som vänner, men ser hur dem är gentemot kvinnor. Jag fick verkligen en klump i halsen när jag läste om M. Det är enligt mig ingen som har fått känslor, det är en man som är superbt bra i sängen, med åtrå och självkänsla. Jag vill bara råda, för jag tror att du, är desperat efter den där känslan. Den vi alla nog vill ha...där vi blir älskade som vi är och med hullet och håret. Men, det finns så många människor som kan lura dig, vilseleda dig mer än ditt ex har gjort. Men hur skall du veta, när du har varit med någon i så många år av ditt liv? Jag menar inte att alla människor skall dras över samma kam, men du borde bli mer realistisk. Jag märker att jag låter elak, men allvarligt talat, livet innehåller svek, idioti, könssjukdomar och hjärtesorg. <3

    2014-05-31 | 09:18:49
  • EE säger:

    Det här kommer låta så fel. Men tänker skriva det ändå! Måste vara det roligaste inlägget jag läst på länge, just för att jag läste din blogg för flera månader sen. Då var du så nere och jag tyckte så synd om dig, ville bara att du skulle få uppleva typ det som du nu upplever (inte riktigt så men aa). Är så glad för din skull att du nästan blir tvingad att inse hur bra du är! Glöm inte det heller!! Hade nog inte tänkt det riktigt så här, men det är en del av livet, en minnesvärd del till och med. Tänk sen när du är 80+ och sitter där med rätt man. Då har du fått uppleva allt det här. Flummig kommentar men är lite nybörjare på att kommentera (känn dig hedrad hahah!)
    Ha det bra och ta hand om dig själv!

    2014-06-03 | 17:57:09
  • S säger:

    Fina du, njut av glädjen och av dejtandet! MEN glöm inte bort dig själv, din hälsa med sömn os.v. och jobbet. Du och bara du är viktigare än alla killar i världen, för vad är killar i livet när kroppen lägger av pga sömnbrist? Eller om det skiter sig med jobbet?

    Vill inte vara negativ, absolut inte.. Så jäkla glad att läsa hur långt du kommit :D Så härligt att läsa!! Men stanna upp & ta ett djupt andetag. Kanske har du gjort det nu, inte läst de senaste inläggen. Ta hand om dig :)

    2014-06-06 | 01:32:45

Kommentera inlägget här: