trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 321

Kategori: Allmänt

TOPPEN

Sitter på jobbet. Är utestängd från alla system, ja, egentligen från hela min dator. Mitt konto är rakt av borta. Det försvann klockan tolv i fredags natt när min förra anställning tog slut. Medarbetare S är ej längre officiellt anställd och därmed inte heller behörig att logga in. Toppen. Det är ju bara toppen. Man känner sig så delaktig, så omhändertagen, så uppskattad här. Det enda jag kan tänka är: De har ändrat sig, jag får inte längre stanna. Som av en slump är båda mina högsta chefer inte här idag så det finns absolut ingen som kan besvara en enda fråga, bara en förvirrad IT-avdelning som fundersamt undrar varför någon som inte ens är anställd längre vill ha hjälp med inloggning.

Toppen. Ja, jag kör ett tredje "toppen" för att riktigt understryka hur nedrigt jag upplever detta som. Fan för att saker och ting aldrig bara kan fungera och fan för att jag inte klarar av att hålla oro, negativitet och irritation borta i såna här stunder. En normal mänska skulle bara helt sonika konstatera att jaha, de har glömt aktivera mitt konto i och med den nya anställningen, men jag, högst onormalt oroliga och nippriga jag, jag målar upp skräckscenarion där mina chefer helt plötsligt utan förvarning har bestämt sig för att spola mig. Toppen S, absolut toppen. Ja, där kom det visst några till av bara farten. Fan, vad toppen allt känns en dag som denna.

Jag är bitter över mitt jobb. Jag är bitter över min ekonomi. Jag är bitter över min hälsa och mitt utseende. Jag är bitter över min brist på nycklar som fungerar. Jag är bitter över svensk politik. Toppen. Toppen, toppen, toppen.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Söt S nu tycker jag du börjar bli för deppig igen.. ;) Minns dom sömnlösa nätterna och va tacksam för att du kan sova igen. Börja där sen gå framåt. Det du inte är nöjd med hos dig själv kan bara du ändra så. Så sluta gnäll! <3

    Svar: Jag är tacksam! Mest bara fundersam över min egen person och sättet jag fungerar på. :)
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-15 | 10:01:31
  • Sara säger:

    Jag har varit på mitt jobb i två år i november, ännu inte fast anställd utan visstidsanställd. Har fått förlängning jag vet inte hur många gånger nu, och varje gång är det samma problem med passerkort och datainloggningar. :P Värst var i våras nångång när jag kom på morgonen och höll på att göra en kullerbytta över entrégrinden (glassnurrgrind i navelhöjd) när kortavläsaren inte tog mitt kort. Pinsamt. ;) Tänk att det ska vara så svårt att ha sånt klart? Hoppas det löser sig!

    Svar: Det löste sig! Tack snälla du!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-15 | 17:37:50
    Bloggadress: http://helgur.blogg.se
  • Anonym säger:

    Heter hon A?
    Du kan ta bort kommentaren om du vill. Var nämligen SÅHÄR -- nära på att spy galla över den tjejen, men 1% av mig sa att det kanske inte är hon trots allt...eller nej är fan stensäker haha.
    Förlåt om jag ens påminner dig om det men kunde inte låta bli.

    2014-09-20 | 00:34:48

Kommentera inlägget här: