trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 325

Kategori: Allmänt

Vassa armbågar och "in a relationship"

Under gårdagen fick jag vad som kändes som en redig utskällning av en kollega. En av mina bästa kollegor som jag alltid har hållit så nära. Han var fly förbannad över att jag inte hade tillräckligt vassa armbågar och menade att det inte fanns en plats för såna som mig i vår organisation. Fy i helvete vad ledsen och besviken jag blev på honom. Först och främst för att han attackerade mig från ingenstans, men också för att jag på riktigt blev så ledsen över hans inställning till just hur man bör vara för att platsa i en konsultvärld.

Jag vill inte att man ska behöva ha vassa armbågar för att klara sig. Jag vill inte behöva gå över lik för att komma dit jag vill. Och på något sätt trodde jag att han kanske var en av dem som höll med mig, som faktiskt på riktigt också tycker att vår tuffa konsultvärld skulle må bra av lite mer humanitet och mjuka värden.

I vart fall. Jag är inte arg på kollegan. Inte alls. Han fick ett vredesutbrott och vem är jag att döma någon för en sån sak när jag själv kan bli kalasarg, trots att det sällan tar sig samma uttryck som det gjorde för honom. Han har dessutom varit megasnäll idag. Inte värt att gå runt och vara bitter över. Inte alls värt det. Gårdagen räddades sedermera av ett spinningpass med en annan kollega, tjejen som fick sina bryn fixade förra veckan. Bra tjej. Bra spinningpass. Bra känsla.

Idag har varit en bra dag. Jag har haft grejer att göra på jobbet. Jag har ätit världens godaste hamburgare till lunch med min kusin. Jag har suttit på AW med R:s kollegor som vi senare även gick ut och åt middag med. Jag har känt mig skitsnygg, med en sminkning som för en gångs skull inte kändes katastrofal. Jag har ätit chips och glass i soffan framför Idol. Bra dag. Bra dag helt klart.

Som om dagens härligheter inte vore nog bad R mig för en stund sen gå in på Facebook. Gå in på Facebook och lägga till att vi är i en relation. Sagt och gjort. Töntigt pirrig klickade jag i rutan och vips låg det uppe till allas beskådan. Hurra. Hurra. Hurra.

Kommentarer

  • Natalia säger:

    Hurra för snyggsminkningar, soffmys och R som gör dig lycklig! Och goda hamburgare såklart.

    2014-09-19 | 23:40:14
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia
  • Anna Munkhammar säger:

    Det behövs av alla typer på en arbetsplats, många tycker faktiskt att det är mer behagligt att inte ha vassa armbågar och det kan löna sig i längden!

    2014-09-20 | 00:52:52
    Bloggadress: http://bodenbynight.se
  • anna säger:

    men herregud är du seriös..att det pirrar för att du är 'in a relationship' på fejjan..hur är det irl egentligen? du verkar vara rätt ytlig

    2014-09-20 | 12:26:31
  • anna säger:

    och att du upprepar, jävlar vad du upprepar..upprepar som bara den! <<-- se pik

    Svar: Gud, vad jag skrattar nu. Herregud vad jag skrattar. Jag skrattar så att hela kroppen skakar. Jag skrattar så att det gör ont i kinderna. Kinderna som R precis pussade på. Han pussade och hela jag blev alldeles pirrig. Lika pirrig som igår när vi skrev "in a relationship" på fejan. Herregud vad jag är glad att jag är jag och inte du idag. Själaglad!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-09-20 | 12:27:37
  • diana säger:

    Anna; lite bitter idag? Har du inget positivt att kommentera så låt bli. Jag tror inte hon riktigt bryr sig över att du tycker att hon är ytlig eller upprepar saker o ting. Stör det dig så sluta läs bloggen!

    2014-09-20 | 12:35:01
  • Ehlin säger:

    Anna; Om du inte tycker om hennes sätt att skriva så låt bli att läsa? Tror inte hon tänker ändra hela sitt uttryckssätt för att någon ogillar det, det är ju HENNES sätt att skriva på, det som gör henne unik.
    Jag kan även rekommendera att om du vill uttrycka något negativt, börja med något positivt, sedan det negativa (som skrivs för att förbättra något, inte för att vara elak) och avsluta med något positivt. Vi vill inte leva i en mobbnings-värld!

    2014-09-20 | 12:53:45
  • Ehlin säger:

    Och S, jag är så glad för din skull!!!

    2014-09-20 | 12:54:26
  • s.a säger:

    Du skriver så jäkla bra, go upprepningar de e awsome.
    Och hallå, klart de pirrar när man ska visa "officiellt" att man är i relation. Shit va de pirrade för mig med. Det är ändå en lite speciell grej trots allt haha :)
    Pirrar de inte så är de ju inte så kul
    Bra svar, på kommentar förresten. Härligt när positivitet vinner över negativitet.
    Starka du.

    2014-09-20 | 15:06:57
  • anna säger:

    Sant! Ber om förlåtelse...var på jätte konstigt humör och ja jag är inte heller glad över att jag är jag idag..direkt..ingen är perfekt..
    Men fint att se att du tar det så starkt S..
    Fortsatt fin lördag

    2014-09-20 | 17:24:49
  • elsa c.c. säger:

    Du borde läsa "Quiet - the power of introverts in a world that can't stop talking" av Susan Cain, du kanske skulle känna igen dig? Kommer ihåg ett stycke i början av boken som handlar om just det här med vassa armbågar vs mjukhet, att det senare också kan vara ett vinnande koncept i en hård affärsvärld.

    2014-09-21 | 16:30:35
    Bloggadress: http://elsacharlottachristina.blogg.se
  • Kollegan säger:

    Kanske inte så lämpligt att hänga ut en kollega så där?

    2014-09-21 | 20:45:23

Kommentera inlägget här: