trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 335

Kategori: Allmänt

Lite tårar, fin hjälp, lillasyster och extrapriser
I morse kände jag mig som en uppgiven och mycket sorglig figur. Det var länge sen jag grät en natt sådär. Det var länge sen jag kände mig så fruktansvärt ledsen. När man inte är van vid att gråta sig till sömns (tackar Gud för att det inte längre är min vardag) tär en tårfylld natt hårt på en, märker jag. Ögonlocken svullnar, läpparna spricker och huvudet bultar på ett ursinnigt sätt.
 
Jag vet inte hur eller varför, men på något sätt har jag lyckats hitta en människa som inte bara tycker om mig, utan dessutom vill hjälpa och ta hand om mig när jag är mitt allra nedrigaste jag. R plockade fram kläder, kom med te, vatten och huvudvärkstabletter och gjorde att allt gick så otroligt mycket lättare. Med R:s ord om att nu besegrar jag den här dagen gick jag till jobbet och hade efter förutsättningarna en ganska bra dag. Jag fick följa med på ett oväntat spännande möte och har sen suttit och pillat med anteckningar och frågor från det mötet nästan hela dagen.
 
Emellan jobbpassen hade jag en fin pratstund med en kollega. Dessutom fick jag krama min lillasyster som kom på besök till mitt jobb för att hämta goodiebags till en skolaktivitet. Bra att få träffa lillasyster en stund. Saknar de där småsystrarna väldigt mycket nu när vi inte ses lika ofta längre, märker jag. 
 
Alldeles strax ska jag vandra hemåt. Jag ska unna mig själv att gå runt en stund inne på mataffären. Köpa någon prisvärd men egentligen onödig matvara och glädjas åt att jag har hittat ägg/juice/ost/glass/bröd på extrapris. Jepp, så knasig är jag minsann. Skulle kunna vandra i de där mataffärerna i timmar. Gärna i flera stycken. Efter varann. Så att jag får ta del av hundratals extrapriser. Kalasknäpp är jag på den punkten. Nu går jag hem och embracear den där knäppheten tror jag. So long kompisar. 

Kommentarer

  • Ally säger:

    Använd appen Matpriskollen då! Den har ju alla extrapriser varje vecka :)

    2014-09-29 | 19:11:30
  • Din ena ej pluggande lillasyster säger:

    Jag saknar också dig. Du kanske skulle komma hem och bo några dagar rå? Mys med tv- serier, chirre och dirre, cola zero. Erkänn lockande?

    2014-09-29 | 21:31:44
  • GC säger:

    Fina lillasysters kommentar måste göra dig väldigt lycklig idag kära S :)

    2014-09-30 | 08:40:40
  • Anne säger:

    Gullig kommentar från syrran! Tummen upp.

    Och så skönt att bråket inte var så allvarligt trots allt, jag kan inte räkna alla gånger jag grinat så ögonen svullnat igen pga bråk med killen, men det är en del i livet (när man är en känslomänniska till 100%), och vi har varit tillsammans i 10 år nu, så lite tårar är inte hela världen när man tänker efter ;)

    2014-09-30 | 12:27:00

Kommentera inlägget här: